Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Långsam mus på eMac och iMac?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-01-19 10:27

För första gången i mitt liv, stod jag framför en eMac och en iMac på Siba i STHLM. Jag var i extas; äntligen fick jag testa en Mac.

Den var så snygg, så snygg...

Men vad var det för fel på musen?! Den var långsam, följde ej mina rörelser... det kändes som dålig kvalitet helt enkelt.

Jag hoppas innerligt att det var en gammal mus som inte skötts rätt på grund av att den var i en butik.

//Foxfire

Hastigheten kanske var rejält nerskruvad?

  • Oregistrerad
  • 2004-01-19 10:52

Vad är "standard-inställningen" då? Jag antar att Siba bara tagit upp den ur lådan och ställt den där.

Ja, det låter som att Mac-musen inte beter sig på det viset i verkligheten i alla fall *phew*

  • Medlem
  • International user
  • 2004-01-19 11:08

Lägre än max är standard. Siba vet ingenting om macar och är mästare på att demonstrera dem på dåligt vis.

  • Medlem
  • 2004-01-19 12:07

jag har alltid stört mig på hur långsamma möss är på mac. Turligen finns det program eller tillägg som speedar upp musen.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-01-19 12:39

Jo. Det kan jag iofs. hålla med om. Med USB Overdrive eller Logitech drivrutiner blir det mer fart på musen. Men i med högsta fartinställningen brukar det ju iaf. kännas som att den följer ens rörelser och inte är seg som sirap.

1
Bevaka tråden