Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bingolotto kör med Powerbook

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kolla Bingolotto just nu så kan ni se att dom kör med en Powerbook 17" bredvid pianot i orkestern.:)

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2004-01-18 19:39

Kronér är ju 99maccare......

Nu måste vi bara få honom att lotta ut macar också.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-01-18 19:59
Citat:

Skrevs ursprungligen av Kristofer G
Nu måste vi bara få honom att lotta ut macar också.

Han har nämnt i nån tråd här att han varit i kontakt med Bjers...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Kristofer G
Nu måste vi bara få honom att lotta ut macar också.

Då är det nog Oscar du ska bearbeta. Men det vore nog inte ett dumt drag av Apple att se till att folk vinner så Apple-specifika datorer som iMac G4. (De nämner ju sällan tillverkare, undantag Volvo, men ser man en iMac G4 kan man ju inte missta den....

  • Medlem
  • 2004-01-18 22:05

Vad ska pensionärerna med datorer till? Det blir bara en massa negativ reklam på insändarsidor om krånglande datorer och annat som säkert mer beror på användaren än datorn. Det är att slänga pärlor för svin.

Någon som tycker att jag har en självgod översittarattityd, eller nåt?

Nu är du ute på tunn is Giggs... tänk bara på hur det blev när jag skrev - ja du vet...

Det finns säkert många pensionärer som kör Mac och tycker att det är bra.
Men man kan inte lotta ut en Mac till vilken kaffekärring som helst, de skulle bara bli förbannade. Lika förbannad som jag skulle bli om jag vann sportartiklar för 100 papp.

Min mormor kör Mac! Hon tyckte de var lättare att använda än min morbrors PC.

För övrigt så tycker jag det är synd att Bingolotto bytt dag från Lördag till Söndag! Jag menar... Lördag -- hallå! Det är ju Bingolotto-dagen!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Nurell
Nu är du ute på tunn is Giggs... tänk bara på hur det blev när jag skrev - ja du vet...

Det finns säkert många pensionärer som kör Mac och tycker att det är bra.
Men man kan inte lotta ut en Mac till vilken kaffekärring som helst, de skulle bara bli förbannade. Lika förbannad som jag skulle bli om jag vann sportartiklar för 100 papp.

Poängen är väl inte att ge X antal personer en iMac och tro att det fåtalet skulle lyckas bättre med Mac-missionerandet än vi.
Poängen är att exponera produkten på TV-rutan! Riskfritt för datorstrul.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jonas Mellander
Poängen är väl inte att ge X antal personer en iMac och tro att det fåtalet skulle lyckas bättre med Mac-missionerandet än vi.
Poängen är att exponera produkten på TV-rutan! Riskfritt för datorstrul.

Jo, det är rätt i och för sig. Nu var det inte TV4 som exponerade den där PowerBooken i Bingolotto, utan det var den där klaviaturspelaren i bandet som hade den till sina synthar och midis.
Jag råkade se det när jag zappade runt mina skogskanaler.
Apple bränner inte mycket pengar på marknadsföring i Sverige, det skulle vara lätt för dem att exponera Macar mera, i Bingolotto t ex.
Men så länge det inte händer så blir det inget. Att annonsera i MacWorld är meningslöst, verkar mer som stödverksamhet. Helsidor i DN skulle ge bättre utdelning.

  • Medlem
  • 2004-01-18 23:14

Mitt inlägg var kanske lite hårt och nedsättande gentemot pensionärer och Bingolotto, det förstod jag nog redan när jag skrev det. Poängen var snarare att det inte skulle löna sig med macar som priser, vill man synliggöra sig i Sverige ska man göra TV-reklam i TV 4. Det är det enda som alla kan se och som folk diskuterar sinsemellan utan att riskera att någon hamnar utanför i diskussionen för att de inte har den kanalen eller ser just de programmen. Det skulle ge utdelning, mer än helsidor i DN (som säkert också kan va bra) eller bara TV-reklam i Z-TV.

  • Medlem
  • 2004-01-18 23:47

Apple Sverige och smarta reklamkampanjer ! ! !.. ni vet väl vid det här laget att det inte är deras starka sida :rolleyes:

  • Medlem
  • 2004-01-18 23:53

Nej, nästa genidrag blir väl affischer på elskåp eller reklam mitt i natten på femman.

  • Avstängd
  • 2004-01-19 00:37

word Giggs! WOOORD

Giggs, bra idé! Varför gör inte vi sånt? Vi som hängivna macare borde börja tillverka macafficher och springa på nätterna och klistra upp dem... hade de dykt upp överallt lite överallt hade det funkat. eller?

Jag misstänker att det är Apple US som toppstyr hur mycket deras lokala representanter får spendera på reklam och var de spenderar det.

Om så är fallet kan man inte kan anklaga Bjers och medarbetare för att de inte satsar mer resurser på reklam.

Det skulle också kunna vara så att annonseringen i MacWorld ingår i något slags avtal mellan Cupertino och IDGs huvudkontor, där man förbindit sig att annonsera x antal gånger per år, i alla utgåvor (inklusive den svenska versionen) av tidningen MacWorld.

1
Bevaka tråden