Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gratis .Mac-tjänster hos Spymac

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Rykteswebbplatsen Spymac har lanserat en ny version av sin webbplats med tjänster som liknar Apples .Mac-tjänster - fast gratis.

Det är gratis att bli medlem och då får du 100 Mb för din egna hemsida, 25 Mb för att lagra epost, ett gratis verktyg för att skapa din egen blog, utrymme att lägga upp bilder i ett galleri och så kan Spymac ta hand om din iCal-kalender.

Medlem blir du hos www.spymac.com.

Tack till Nelson för tipset.

Riktigt smaskigt faktiskt! Fast jag kan inte få tjänsten att fungera

  • Oregistrerad
  • 2004-01-18 13:13
Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas Hjelm Smith
Riktigt smaskigt faktiskt! Fast jag kan inte få tjänsten att fungera

Jag kunde registrera mig och sedan logga in men då fanns inget utrymme på den utlovade disken och mail fungerade inte heller (POP-kontot tycks inte existera). Däremot fungerade Forum och Blog.

  • Medlem
  • 2004-01-18 14:16

Gratis är gott

Den stora fördelen med originalet, .Mac, är dess integration med Apple's egna program. Guld att kunna publicera bilder direkt ifrån iPhoto t.ex.

Ciryon

Citat:

Skrevs ursprungligen av nixon
Gratis är gott

men frågan är ju om kvalitén är det i längden...

  • Oregistrerad
  • 2004-01-18 14:42
Citat:

Skrevs ursprungligen av johan dansk
men frågan är ju om kvalitén är det i längden...

Någon betalar väl alltid - i detta fall annonsörer och om du inte vil ha dessa och så fort du vill ha mer av något du själv. Idén bör väl vara att Spymac får täckning för sina kostnader eller?

Well, står "coming soon"

  • Oregistrerad
  • 2004-01-18 14:52

Mitt E-mail fungerar. Alla tjänster inte till lagda än.

Om man vill ha sin egen "blog" så måste man fylla i några uppgifter i "options".

Jag blev rätt så road att det gjorde dessa tjänster.
För jag har alltid velat ha en egen Blog, och alla andra tjänster som .Mac
erbjuder. Fast jag är en ung pöjk som inte har kredit kort.

Så detta passar mig perfekto.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-19 10:11

Hur kommer man igån? Har registrerat mig på Spymac men hittar inte hur man kommer igång med utrymme för hemsida. Eller finns inte möjlighet att lägga upp en hemmasnickrad websida? Måste man använda verktygen som finns..?

Förresten, vad är en blog?

  • Oregistrerad
  • 2004-01-19 10:51

Skumt alltså.... min "spydisk" fungerade för ett tag sen men inte nu längre. Verkar vara lite probs ännu.:confused:

  • Oregistrerad
  • 2004-01-19 15:42
Citat:

Skrevs ursprungligen av Oloff
Hur kommer man igån? Har registrerat mig på Spymac men hittar inte hur man kommer igång med utrymme för hemsida. Eller finns inte möjlighet att lägga upp en hemmasnickrad websida? Måste man använda verktygen som finns..?

Förresten, vad är en blog?

En blog är som en dagbok, fast på internet. Blog = Webb Log.

--

Spymac är inte helt uppe än heller. Så det kan finnas massor av buggar osv.

Men om man ska få en fungerande Blog, så måste man fylla i lite uppg. i "Options".

1
Bevaka tråden