Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka minnen fungerar i eMac?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-01-17 15:13

Jo jag vet, SD-RAM 133 Mhz 168-Pin..

Och Mac-kompatibla.. men jag läste någonstans att det gick att stoppa in vanliga PC minnen och hade man tur så fungerade det utan problem..

Undrar om någon har testat..?
Funkar detta så har jag möjligheten att köpa 1 GB SD-133 minne till samma pris som 256MB Mac kompatibelt..

  • Avstängd
  • 2004-01-17 18:32

Det skall fungera, kolla för säkerhetsskull upp hurpass stora moduler och hur mycket per sida eMacen pallar. Ser du inga problem är det bara att tuta och köra.

Varför betala mer för mindre?

  • Oregistrerad
  • 2004-01-18 04:31
Citat:

Varför betala mer för mindre?

Lite orolig, dels för att "PC-Minnet" skall gå isönder och garantin är lite kass på just minnen..

Lite orolig att skada macen på något vis, bara undrar om det är någon som har provat...

  • Avstängd
  • 2004-01-18 18:04

minnen får inte för sig att bara "gå sönder". jag har minnen som är från 1996 som fortfarande, än idag fungerar felfritt. och dom har vart med om mycket.

det värsta som kan hända är att datorn inte diggar minnet och då startar inte datorn med minnet i. punkt.

Om du kan fixa att köpa minnet lokalt, så kolla om du kan få rätt att komma tillbaka med det om det inte funkar. Det lär inte skada maskinen...

Problemet kan vara att vissa minnesfel inte visar sig på en gång, så du ska naturligtvis se till att ha någon typ av garanti på minnet också.

  • Medlem
  • 2004-01-18 18:21
Citat:

Skrevs ursprungligen av jockeleu
Och Mac-kompatibla.. men jag läste någonstans att det gick att stoppa in vanliga PC minnen och hade man tur så fungerade det utan problem..

Gick är rätt tempus, tyvärr funkar det inte längre för det mesta. Jag har provat med ett antal nya minnen, som inte fungerade. Får du tag på ett garanterat äldre minne så är dock chansen större. Det måste vara märkt "original" också.

jag har 'pc'-minnen i min eMac och det funkar klockrent. Köpte en 512-modul från datorbutiken.se. Billigt...

  • Oregistrerad
  • 2004-01-22 15:22
Citat:

Skrevs ursprungligen av sugplopp
jag har 'pc'-minnen i min eMac och det funkar klockrent. Köpte en 512-modul från datorbutiken.se. Billigt...

Fan då, redan köpt macen,,, 512 MB SDRAM 133 kostade mig 1640:- (!!!!!)...

  • Oregistrerad
  • 2004-01-29 15:55
Citat:

Skrevs ursprungligen av jockeleu
Fan då, redan köpt macen,,, 512 MB SDRAM 133 kostade mig 1640:- (!!!!!)...

Tragiskt... jag betalade 1500:- för 1GB Kingston DDR400 minnen till pc:n ...

1
Bevaka tråden