Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac smygtittar på Macotekets nya butik

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

99mac följer utvecklingen på Birger Jarlsgatan med stor spänning. Under dom senaste två veckorna har vi fått möjlighet att följa renoveringen och uppbyggnaden av det som blir landets andra Apple Concept Store.

Nu börjar det se väldigt klart ut och med tur öppnar man inom tio dagar bekräftar Markus på Macoteket.

Hur ser det då ut?

Lokalen har två våningar och en totalyta på strax över 200 kvadratmeter jämnt fördelade mellan våningarna. En snygg glastrappa förbinder våningarna - inte alls olik den som finns på Apple Store i New York (Soho).

Ett nylagt trägolv och snygga träpaneler på vitmålade väggar gör att det påminner mycket om Apples egna butiker. Vi uppskattar den effektiva butiksytan till ca 60-70m2 vilket är ungefär en femtedel av en Apple-ägd butik men Macoteket säger att man trots det kommer kunna erbjuda ett fullt sortiment av produkter.

Det är högt i tak och snygga metallfärgade spotlights ger ett behagligt ljus, trots att fönstren fortfarande är täckta av papp för att hålla nyfikna borta.

Inom några dagar börjar man med själva butiksinredningen och transporten av datorprodukter ifrån huvudkontoret i Spånga.

Så fort butiken är klar återkommer vi med bilder och naturligtvis är 99mac bjudna på premiärfesten...

Häftigt. Det kanske blir där man kommer att köpa Panther då...

  • Medlem
  • Lund
  • 2003-08-28 16:31

Vet vi något om när i september butiken öppnar?

Citat:

Skrevs ursprungligen av hugin
Vet vi något om när i september butiken öppnar?

Jag citerar fritt ur Martins inlägg ovan: "inom tio dagar bekräftar Markus på Macoteket."

  • Medlem
  • Lund
  • 2003-08-29 10:31
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jon Adolfsson
Jag citerar fritt ur Martins inlägg ovan: "inom tio dagar bekräftar Markus på Macoteket."

Hepp. Jag tror bestämt det var någon som läste lite slarvigt.

Men samtidigt säger han ju "med tur", så jag vet inte om "bekräftar" är ett så bra ordval.

Vad jag förstått så lutar det åt release på torsdag...

Citat:

Skrevs ursprungligen av bigmac
Vad jag förstått så lutar det åt release på torsdag...

Enligt vår kalender slås portarna upp på måndag, den 8/9.

/M

Gick förbi butiken idag samtidigt som jag tjuvkikade in lite. Ser ut att vara en del jobb kvar. Nån release före måndag lär det ju inte bli, och ska de hinna med till måndag får nog snickarens fru äta middag ensam både lördag och söndag kväll...

  • Oregistrerad
  • 2004-01-07 20:31

Var finns bilderna från affären som var utlovade?

De publicerades för ett halvår sedan.

http://99mac.se/pics/macoteketbutiken/

EDIT: Ändrade 99mac.com till 99mac.se . Nu funkar länken. / Mats

Senast redigerat 2004-01-16 21:42

Sidan kan inte visas

Sidan som du letar efter kan ha tagits bort, ha ett nytt namn eller vara tillfälligt otillgänglig.

Prova följande:

Om du har skrivit in adressen i Adressfältet bör du kontrollera att du har stavat den rätt.

Öppna 99mac.com startsidan och leta reda på länkar till den information som du vill ha.

Klicka på Bakåt om du vill prova en annan länk.

HTTP 404 - Filen hittades inte
Internet Information Services

Teknisk information (för supportpersonal)

Mer information:
Microsoft Support

Fixade till länken. Se ovan.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-01-16 21:42

Appropå bilder så ruskade ju någon av herrarna Björnström (Martin?) igång galleriet tidigare efter klagomål från någon användare. Nu är det nere igen, är det medvetet eller?

Citat:

Skrevs ursprungligen av cal
Appropå bilder så ruskade ju någon av herrarna Björnström (Martin?) igång galleriet tidigare efter klagomål från någon användare. Nu är det nere igen, är det medvetet eller?

http://99mac.se/forum/showthread.php?s=&threadid=38047

1
Bevaka tråden