Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mardrömsforum

Tråden skapades och har fått 51 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Kan inte ni länka till det hemskaste forum ni känner till?

Hittade denna diskussion på ett svenskt forum - om 99mac skulle bli någonting likt detta skulle jag gråta

http://www.dator-forum.com/forum/index.php?s=&act=ST&f=6&t=249

Citat:

Skrevs ursprungligen av Fredrik Dolk
http://www.sweclockers.com/

Finns gott om puckon där har jag märkt... omfg.

2002: "Ett proffsigt forum för tekniknördar där du kan diskutera överklockning och drivrutiner. Bästa forum!"
2003: "Nördar eller inte - det de här killarna inte vet om datorer är inte värt att veta. Ambitiös tekniksajt med ett välbesökt forum."
- Internetworld TOP 100

LOL

www.linux.se forum.
Trevligt folk bakom sajten. Men forumet håller ju så låg nivå som man börjar gråta. Kolla in delen om OFLIX och tråden "Allmänt om Oflix" eller liknande. Finniga nördar delux. (och inte ens så kunniga heller)

  • Medlem
  • 2004-01-16 15:50

Dom säger att all PR är bra PR, antar att jag får tänka så.

Mvh,
Mario - Admin www.dator-forum.com

  • Medlem
  • 2004-01-16 16:50

hmm... det verkar som om Björnström saknar Livsstil...

Varför så negativa? Jag tror säkert att dator-forum kommer att lösa problem för folk och hitta en användarskara. Efter det lilla jag har tittat så verkar det finnas problem med att folk med så totalt olika kunskapsnivåer samsas i samma trådar. Det försvårar kanske kommunikationen.

Mac-forumen på en sådan här bland-site kommer nog att få svårt att konkurrera mot de enbart mac-inriktade forum som finns, så de kanske tynar bort?

Klart att ingen av oss som diskuterar här skulle vilja byta, och visst, om 99mac förvandlades till ett sådant forum skulle vi nog alla gråta. Men ändå…

Jag kan nog nästan tycka att det är jobbigare att läsa mac-relaterade amerikanska ryktes-siters forum, när ointelligenta tonåringar blandar ihop vad som är vettiga gissningar om framtida hårdvara med vad som är deras våta teknikdrömmar. Och sedan börjar de kasta dynga på varandra för att deras inlägg är så korkade att de inte själva står ut…

Läs den här tråden på MacRumors från början till slut, så fattar ni vad jag menar!

[edit: lade till sista stycket.]

  • Medlem
  • International user
  • 2004-01-16 19:49

Alltså, menar ni mardrömsforum när det gäller datorer eller forum alla kategorier? Ifall det är den sistnämnda finns det många kandidater....

  • Medlem
  • 2004-01-16 19:52

Kan ju svara med att forumet är fortf. litet och att det mest inriktar sig till folk som inte är så duktiga inom datorer.

Att folk med Mac är en minoritet är väl inget snack om saken.
Men jag valde ändå att ha ett forum om det skulle vara någon som behövde det.

Angående guiderna så skrivs dom av medlemmar och som jag påpekat tidigare så är det inte många som använder Macintosh, och eftersom sidan är så pass liten fortf. så är jag och några andra de som mest skriver så guiderna är väl inte i full rulle, det är tänkt att folk ska skriva guider och att andra ska kunna ta del av dom.

Vad ni tycker är er ensak.

Hoppas du inte tog min kommentar om att mac-forumet inte kommer att gå så bra som kritik – det var snarare lite pessimism utifrån det faktum att det redan finns fyra (?) väl fungerande svenska forum som riktar sig till enbart mac-användare. Som den relativt lilla användarskara vi är så känns det som om vi skulle drunkna bland alla PC-diskussioner på ett blandat forum.

Jag tycker ändå att det var ett trevligt initiativ att macen fick vara med på ett hörn i ditt forum. Kör på, och se hur det utvecklar sig!

Sen var det det där med sammansatta ord då... att det ska vara så förbannat svårt... dom har till och med bemödat sig om att få med bindestrecket i webbadressen.

Datorforum, inte dator-forum.

Bindestreck används om första delen är ett främmande ord eller t ex ett namn:

Mac-forum, Apple-forum

  • Medlem
  • 2004-01-16 20:29

Tog det inte som kritik Nicklas.

Anders, använde med bindestreck då det är bättre sökoptimering när man använder bindestreck, men kanske bör jag inhandla domänen utan bindestreck också.

Mvh,
Mario

  • Medlem
  • 2004-01-16 20:45

Jag tror att dator-forum kan ha ett existensberättigande. 99mac och macnytt håller båda en tekniskt hög nivå och alla trivs nog inte här. Framförallt nu när livsstil är borta.

Där behövde man inte var poweruser för att yttra sig.

  • Medlem
  • 2004-01-16 20:48

Hey... har du inte stulit bilden på datorn från Apple?

  • Medlem
  • 2004-01-16 20:54

Typ denna…

Står att det är de här nissarna som gjort logon: http://www.logicfive.com/

  • Medlem
  • 2004-01-16 21:17

Nej jag har inte stulit logon, den är gjord av en vän till mig.

Dom ser lika ut, men det är inte samma.

  • Medlem
  • 2004-01-16 21:37
Citat:

Skrevs ursprungligen av magnus.n
Står att det är de här nissarna som gjort logon: http://www.logicfive.com/

Ja dom nissarna har ju i alla fall vett att sno från den bästa

  • Medlem
  • 2004-01-16 21:50
Citat:

Skrevs ursprungligen av nixon
Ja dom nissarna har ju i alla fall vett att sno från den bästa

Nu får du ursäkta för nu hänger inte jag med, kan du förklara dig?

  • Medlem
  • 2004-01-16 21:54
Citat:

Skrevs ursprungligen av fj0
Nu får du ursäkta för nu hänger inte jag med, kan du förklara dig?

Susan Kare var formgivare och grafisk designer på Apple mellan 1983-86 och ligger bakom den datorn du ser i splashen och en rad andra liknande bilder…

  • Medlem
  • 2004-01-16 21:56
Citat:

Skrevs ursprungligen av nixon
Susan Kare var formgivare och grafisk designer på Apple mellan 1983-86 och ligger bakom den datorn du ser i splashen och en rad andra liknande bilder…

Tack.

Citat:

Skrevs ursprungligen av nixon
Susan Kare var formgivare och grafisk designer på Apple mellan 1983-86 och ligger bakom den datorn du ser i splashen och en rad andra liknande bilder…

Fast Macintosh loggan är gjord av Tom Hughes.

  • Medlem
  • 2004-01-17 05:26

http://99mac.se
Alltså utan livsstil, dårå.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Anders Täpp
Sen var det det där med sammansatta ord då... att det ska vara så förbannat svårt... dom har till och med bemödat sig om att få med bindestrecket i webbadressen.

Datorforum, inte dator-forum.

Bindestreck används om första delen är ett främmande ord eller t ex ett namn:

Mac-forum, Apple-forum

Nej. Huvudregel är att använda bindestreck endast då det finns risk för att läsaren kan tolka ordet fel eller om det annars är svårläst. Med andra ord där två sammanslagna ord riskeras att läsas på annat sätt än de ska.

Rätt är: Macforum, Appleforum

Däremot bör man skriva Mac-kort istället för Mackort.

Jag upplever det som tämligen meningslöst att bara länka utan att motivera det på något vettigt sätt. Överhuvudtaget är det inte särskilt trevligt att peka nedsättande på något eller någon utan att ta upp nivån några kilometer med en vettig motivation och visa en stor dos försiktighet.

Björnströms tråd var ett inslag av komik men resten då? Vad var problemet? Jag vill veta din motivation.

Surfa runt själv för att kolla då kanske!? Näe, är det verkligen meningen att vi ska lura iväg varandra till dåliga forum denna eftermiddag? Dessutom kan det vara svårt att hitta det dåliga på en gång.

  • Medlem
  • 2004-01-17 14:52
Citat:

Skrevs ursprungligen av Taz_1999
http://www.macnytt.com

Hatar det...

Vad är det för fel på Macnytt då? utveckla…

Sluta gnabbas nu. Det är barnsligt och leder ingen vart.

Bevaka tråden