Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacICX och Telia Adsl

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Telia adsl har efter nyår ändrat sig så att jag trots en router titt som tätt får logga in. Så var det inte förr. Nu finns ju programmet MacICX som autoinloggar. För att det ska fungera i bakgrunden har jag förstått att man lägger programmet som startobjekt. Min fråga är om man på nåt vis kan fixa så att programmet öppnas och sen stängs automatiskt. Som det är nu hamnar programmet i docken efter uppstart. Några tips?

Preferences -> Accounts -> Startup Items
Klicka i kryssrutan Hide.

Jo, det har jag gjort. Men programmet är ändå öppet i docken.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-01-14 20:48

Att MacICX syns i dockan går nog inte göra något åt. Däremot borde det väl gå att konfigurera din router så den sköter inloggningen? Eller?
Har oxå Telia Adsl men har inte märkt av några sådana här symptom. Kör med trådlös Netgear.

Numera får jag logga in varje morgon på Telia ADSL med bredbandsrouter. Det behövde jag aldrig förr. Därför installerade jag MacICX som ska logga in automatiskt, men det fungerar inte alls. Dels undrar jag om det är andra med ADSL och router som ständigt blir utloggade och vad man kan göra för att lösa problemet och dels undrar jag varför MacICX inte fungerar? Har ni några tips?

  • Medlem
  • 2004-02-22 00:49
Ursprungligen av Ian Curtis:

Nu finns ju programmet MacICX som autoinloggar. För att det ska fungera i bakgrunden har jag förstått att man lägger programmet som startobjekt. Min fråga är om man på nåt vis kan fixa så att programmet öppnas och sen stängs automatiskt. Som det är nu hamnar programmet i docken efter uppstart. Några tips?

Från och med ikväll kan man ställa in det så det avslutas automatiskt efter inloggning (version 1.1).

  • Oregistrerad
  • 2004-02-22 10:05
Ursprungligen av rhen:

Från och med ikväll kan man ställa in det så det avslutas automatiskt efter inloggning (version 1.1).

Tackar som tusan

  • Medlem
  • International user
  • 2004-02-22 10:17

Hade själv samma problem tills igårkväll. Men nu e re slut. Använder Dlinkrouter. Den hade en gammal programvara som behövde uppdateras. Kontakta supporten på Dlink, dom hjälper deig om du har samma router som jag. Tel 0771-510151.
AlnöTomas

  • Oregistrerad
  • 2004-02-22 10:36
Ursprungligen av rhen:

Från och med ikväll kan man ställa in det så det avslutas automatiskt efter inloggning (version 1.1).

Tackar ödmjukast!
Farsans Telia ADSL har börjat slänga ut honom så fort han låter datorn somna in. Inte ens DynDNS-funktionen i routern håller liv i länken. tråkigt. Comhem är däremot uppe hela tiden utan några extratjänster som håller liv i uppkopplingen. Jag har samma IP-nummer som för drygt ett år sedan.

Har sedan en tid Bredbandsbolaget. Telia loggade ut mig bara efter några minuter ibland. Om jag t.ex. läste en stund på en sida så var jag tvungen att logga in igen när jag skulle bläddra vidare. Riktigt trist, men MacICX var en hjälp mot det. Man kan ju sätta sin mail att automatiskt hämta hem ny post var 5 minut också. Att jag har en router/brandvägg hjälpte inte.

Såhär i efterhand kan jag säga att det bidrog till att jag bytte operatör snabbare.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-23 22:27
Ursprungligen av rhen:

Från och med ikväll kan man ställa in det så det avslutas automatiskt efter inloggning (version 1.1).

Föresten: Om du cyklar förbi GBG så säg till så får du din Öl

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-24 18:26

Kan informera om att Telia (och även ComHem) börjar ta bort inloggning (det är verkligen på tiden).

Se bland annat denna tråd:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=386953

1
Bevaka tråden