Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MWSF2004: iLife 04 - ditt digitala lliv

Tråden skapades och har fått 80 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2004-01-08 09:34

ILife har faktiskt aldrig varit gratis. Köpte första versionen och är ganska nöjd men ändå litet purken över att det inte finns en uppgradering till nya versionen. Imovie 3 fick mycket skäll för buggar men var en enorm förbättring inte minst på ljudsidan. I nya versionen verkar man t o m kunna se ljudfilerna grafiskt. Sånt piggar alltid upp!

(imovie) att man enkelt kan editera klippen i timelinen är mkt efterlängtat! varje gång jag funderar på att ta "steget" till FCP/FCE så kommmer nu version av iMovie som "håller mig kvar"

  • Oregistrerad
  • 2004-01-08 17:17
Citat:

Skrevs ursprungligen av jolander
Men varför namnet garageband? Känns lite inslängt i paketet. iRock eller något liknande hade passat bättre. Och gränssnittet känns heller inte som en del av iLife-sviten. Det påminner mer om Final Cut Express och andra fristående Appleprogram.

GarageBand låter väl lite kreddigare än iRock kanske?

  • Oregistrerad
  • 2004-01-08 17:25
Citat:

Skrevs ursprungligen av 509blkl
kanske har och göra med tjafset om beatles och deras apple corp. Att apple inte får förknippas med musik...eller nåt

Så kan det ju vara... Eller inte...

Citat:

Skrevs ursprungligen av henrrrik
GarageBand låter väl lite kreddigare än iRock kanske?

Ja, kanske det. Men det ingår ändå i ett kreativt ”Officepaket” som heter iLife. Apple har väl redan där satt prägeln på vilken användarnivå paketet är ämnat för.

iRock var mer menat som ett tydligt exempel – kort, konsist och men ett ”i” framför – och följer samma linje som övriga sviten. iGarageBand känns lite långt för att vara ett ”iApp”, men det skulle kanske kunna fungera. Allt enligt min högst personliga åsikt.

Tycker GarageBand var ett okej namnval.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-11 21:58
Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Pettersson
:rolleyes:
Här får man en grym programsvit för en spottstyver och ändå så måste en del basunera ut att de ska piratkopiera.

Mmm...inte första gången heller. Nästan som om en konflikt försöker muckas fram. Trött jag blir...

1600 inlägg Toblerone!

  • Oregistrerad
  • 2004-01-11 22:49

Pirata ALLDRIG Apple program.

  • Medlem
  • 2004-01-11 23:19

så ilife 04 ingår med en idag (11 jan) köpt ibook från applestore?

Citat:

Skrevs ursprungligen av PJÄR
så ilife 04 ingår med en idag (11 jan) köpt ibook från applestore?

Alla macar köpta efter 6 januari 2004 ska få en rabatterad version av iLife 04, det är bara att läsa på Apples sida:

Kunder som köper en berättigande ny Macintosh-dator där iLife 04 inte ingår den 6 januari 2004 eller senare, kan uppgradera till iLife 04 för en administrations- och fraktavgift.

[...]

Leveranskostnad (inklusive moms)
249 kronor

Läs hela texten här, där finns alla villkor och lista på berättigande macar:
http://www.apple.com/se/ilife/uptodate/

Jag beställde precis iLife från Apple Store. Det står leveranstid 3-4 veckor. Kan det stämma?

Ciryon

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-12 22:08
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ciryon
Jag beställde precis iLife från Apple Store. Det står leveranstid 3-4 veckor. Kan det stämma?

Ciryon

Gjorde precis detsamma och undrar exakt samma sak. Vill ha det nu!

Jag ringde precis Kullander & Kullander i Malmö och de uppgav 16 januari som den uppgift de hade för släppdatum av den svenska versionen. Nu återstår att se hur mycket den uppgiften är värd...

Jag beställde det nu och det verkar ju skit trist om beställning och leveranstiden är så jäkla lång som den ser ut att vara... Men men, allt för att spara lite stålar genom Mescenat.

Jag tror det kommer att gå snabbare än de där 3-4 veckorna som står på Apple Stores hemsida. Eller det borde i alla fall det, det är ju inget som ska skickas från Taiwan eller byggas ihop någonstans, det är ju bara en kartong som ska skickas.

Citat:

Skrevs ursprungligen av charger68
Jag ringde precis Kullander & Kullander i Malmö och de uppgav 16 januari som den uppgift de hade för släppdatum av den svenska versionen. Nu återstår att se hur mycket den uppgiften är värd...

Både Macoteket och Inwarehouse säger 2 februari.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas Hjelm Smith
Men men, allt för att spara lite stålar genom Mescenat.

Japps, 199 kr plus moms o frakt är rejält billigt.

Ciryon

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-01-14 11:26
Citat:

Skrevs ursprungligen av charger68
Jag ringde precis Kullander & Kullander i Malmö och de uppgav 16 januari som den uppgift de hade för släppdatum av den svenska versionen. Nu återstår att se hur mycket den uppgiften är värd...

Verkar tyvärr som vi bara kommer få ett ex att installera på våra demoburkar.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-01-14 12:39

Macforum sa 19: jan... ??

Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Jag tror det kommer att gå snabbare än de där 3-4 veckorna som står på Apple Stores hemsida. Eller det borde i alla fall det, det är ju inget som ska skickas från Taiwan eller byggas ihop någonstans, det är ju bara en kartong som ska skickas.

Tror jag också. Min senaste beställning av tillbehör till min iBook tog 4 arbetsdagar inklusive allt, trots att leveranstiden angavs till 10-15 dagar exklusive frakttid. Ibland blir man faktiskt positivt överraskad.

Risken är ju förstås att de får fler beställningar än de klarar av att leverera... :rolleyes:

Står för mig nu:

Est. Ship
On or before
04/02/2004

Bevaka tråden