Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod mini till Sverige?

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-01-14 14:41

Undrar om någon vet när iPod mini kan tänkas komma till Sverige?

  • Oregistrerad
  • 2004-01-14 15:27

Tror att det var sagt att den skulle komma i mars, ungefär samtidigt som man kan börja beställa musik från iTunes Music Store i europa skulle jag tro.

Med tanke på att nästan 80% här på forumet inte är intresserade av den nya Ipod mini så är det knappast av intresse...

april har jag hört/läst...

Citat:

Skrevs ursprungligen av xplane
Med tanke på att nästan 80% här på forumet inte är intresserade av den nya Ipod mini så är det knappast av intresse...

Ni som har fått för er att ni inte ska handla ändrar er såklart som vanligt när den väl kommer.

Usa - Februari
Europa - April

  • Oregistrerad
  • 2004-01-14 17:53
Citat:

Skrevs ursprungligen av Merovech
Ni som har fått för er att ni inte ska handla ändrar er såklart som vanligt när den väl kommer.

håller med...

Jag var skeptisk till minin i början, men jag har gjort helt om. Frågan är nu vilken kulör som kommer att matcha min redan fullkomliga tillvaro bäst...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-14 18:12
Citat:

Skrevs ursprungligen av xplane
Med tanke på att nästan 80% här på forumet inte är intresserade av den nya Ipod mini så är det knappast av intresse...

Eftersom 95% av världens datoranvändare använder Windows borde det här forumet inte finnas överhuvud taget

Jag har också hört (keynoten faktiskt) att Minisen kommer till Europa i April (ach, kan inte vänta!) och man kan ju gissa att ITMS dyker upp vid samma tid?

Edit: jag ska nog ha en rosa!

  • Oregistrerad
  • 2004-01-14 18:41

Jag funderar också på en rosa. Fast den gröna är rätt cool den med. Är i allafall överlycklig att det kommer en lagom stor ipod men fult tillräckligt minne oavsett vad 80% av forumet tycker.

Johan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-14 19:27

Jag tänker köpa en rosa.

Tror att den kommer bli en succé. Jag har idag 10gb den äldre varianten och för mig skulle en liten ipod verkligen vara passande, 4gb räcker verkligen gott o väl.

Att ha 40gb är nästan overkill fast coolt när man är på fest.

Var på fest nyligen, då hade säkert 5-7 st med sig sin ipod med sin favorit musik.

Mindre att bära på än hela sin musiksamling.

Citat:

Skrevs ursprungligen av xplane
Med tanke på att nästan 80% här på forumet inte är intresserade av den nya Ipod mini så är det knappast av intresse...

Det var en riktigt dålig slutledning måste jag säga. För det första så räcker det väl med att några är intresserade för att det ska vara värt att diskutera, eller hur? Det räcker faktiskt med att samuelt ensam är intressserad. Men nu är fallet förstås inte sånt.

Och om man räknar på samma snevridna sätt så kan man säga att 20 procent är intresserade och därmed är alltså över 1000 pers intresserade. Ganska många eller hur?

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-01-14 23:47

Jag vill ha en grön.
Måste försöka lägga undan lite pengar tills dess.

Någon som hört eller läst något om den beryktade och omtalade, patenterade ytbehandlingen som iPod mini har. Vad är det som är så speciellt med den, mer än att det är lite färgad metall (och självklart rätt snyggt)?

Har läst något om självlysande och annat freebaseat!

/JO

Citat:

Skrevs ursprungligen av xplane
Med tanke på att nästan 80% här på forumet inte är intresserade av den nya Ipod mini så är det knappast av intresse...

Nåja, om din siffra stämmer så innebär det ändå att ca 1 100 personer är intresserade av iPod mini. Inte alls en dålig siffra egentligen...:rolleyes:

  • Medlem
  • 2004-01-22 20:51

Tycker mini-iPoden är helt perfekt. "Gamla" iPoden (får man säga så utan att nån blir sur? var bara en aning för stor för att den skulle få plats bekvämt i fickan (OBS! min åsikt, det finns säkert massor med folk som tycker att en iPod är liten nog).

Jag tror nog att 4 GB musik räcker för mig o med tanke på att batteriet bara räcker i 8 timmar (för båda modellerna) så har man tid att flytta över de låtar man vill ha medans man laddar ändå.

Var nere på Apple Store-butiken förra veckan och hörde mig för lite om iPod Mini. Säljaren lät väldigt skeptisk till att den skulle finnas att köpa i februari. Han trodde istället på nån gång i mars och maj för Europa.

Jag hade inga planer på att köpa så jah tillhörde de 80% då ?
Men har ändrat mig för satistikens skull.. det blir en ipod miniså nu är det bara 79% som inte vill ha ....

1
Bevaka tråden