Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Powerbook OS 9 probs

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skulle formatera min powerbook ( runt 233mhz tror ja)..
Den körde med OS 9 innan,,, men nu när jag installerar om OS 9 så fungerar inte ett antal saker pga att vissa tillägg och systemfiler inte finns med! Den säger att jag ska återskapa programmen, men det fungerar inte... tips?

Är det typ tredjepartsprogram som du installerat i efterhand och som kräver egna tillägg?

Eller vilka tillägg är det den saknar? Kan du vara mer specifik?

Jag ska bara installera om mac OS 9 efter en HD-formatering. Men efter installationen fungerar inte tex sherlock pga en del systemfiler och plugins saknas. De har alltså på något sätt inte blivit installerade, Mycket konstigt

Har du gjort anpassad installation? Vet du vilka filer som saknas?

Känner inte igen felet, men det borde gå att ringa in det.

Jag startade från installations-CDn och körde en rekommenderad installation. Filer som "cgfOpenTpt" och "FilesharingLib" saknas.

Filesharinglib eller cfgOpenTpt finns inte på min dator. Har du ett engelskt system?

Är i så fall hela systemet engelskt så att du inte blandar språken?

Har du stängt av några tillägg med Tilläggskontroll eller flyttat några tillägg från sin plats?

Finns filerna på datorn överhuvudtaget? (Om inte Sherlock fungerar alls kan du boota från CD:n och köra Sherlock därifrån.)

Nepp,, kör Svenskt OS, inga tillägg är flyttade. Jag försökte föra över tillägg och systemfiler från en annan dator, men upptäckte som du, att de inte fanns... Filerna finns inte på powerbooken heller och dom installeras inte när man uppgraderar systemet till tex 9.2.2

Låter helt klart mysko... Jag får inte riktigt ihop vad det kan vara för fel...

Testa en ominstallation, (om möjligt från annan CD) och se om det hjälper. Kör innan det någon typ av test av HD:n t.e.x. med Skivkontroll.

1
Bevaka tråden