Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ATI All-In-One-Wonder

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Partille
  • 2003-08-09 12:01

Läste på XLR8yourMac i förrgår att ATI:s Remote Wonder fått nya drivrutiner till jaguar som jag laddade ner. (se http://www.ati.com/products/remotewonder/index.html)

Gick till Inet (www.inetdata.se) och köpte en box för 325:- igår - klart överkommligt pris

Kopplade mottagaren till USB:n, starta Macen och installerade programvaran.

Woouh! Nu kan jag köra alla program från ATI:s fjärrkontroll. iTunes, DVD-spelaren, Quicktime m.fl är förprogrammerade, men till alla program kan knapparna (många) programmeras om för just det programmet eller behålla sin globala funktion. de byter då sin funktion beroende på i vilket program man är.

Bäst av allt är att det finns mus och vänster-/högerklick på fjärrkontrollen som funkar rätt bra.

Nu kan jag sitta i soffan och surfa, växla TV-kanaler, se DVD, höra CD osv utan att behöva gå upp och till tangentbord och mus.

Bästa tillbehörsköp i år!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2003-08-09 20:52

Jag tipsade om ATI Remote Wonder på MacPrat.nu och funderar på att göra det samma d v s besöka Inet data och satsa 325 kr.

Hade de inte tagit hela 95 kr för frakten så hade jag redan beställt en på deras hemsida.

Nu får det istället bli nästa gång jag åker in till Götet.

  • Medlem
  • Partille
  • 2003-08-09 21:51

De hade 2 st när jag köpte på Inet och nu är det bara 1 kvar i lager - så kolla att den finns kvar i butiken innan du åker dit (eller att de fått in nya).

  • Oregistrerad
  • 2003-08-10 00:56

I Stockholm hittar man den på Mycom (Pubhuset) för 309:- inkl moms.
Berätta nu vilka finurliga funktioner/script ni lagt på knapparna...

  • Medlem
  • Oslo
  • 2003-08-11 19:30

Komplett.se
Har den för 317 inkl moms i ett annat namn Sapphire remote control BOB

  • Oregistrerad
  • 2003-10-04 01:08

Har nägon testat fjärren med en beige g3:a med ett pci-usb kort?

Speciellt BOB:en då jag beställde den utan att tänka nyss =D

  • Oregistrerad
  • 2003-10-05 00:10

Det medföljde en sån fjärr när jag köpte EyeTV på Applestore, för 2300kr.

Jag upplever att räckvidden är ungefär densamma som med T68i + Salling Clicker.

Den känns lite plastig...

Tar typ 4s att zappa kanal på EyeTV, men det beror nog inte på fjärren.

Otroligt korkad implementering i Systeminställningar tycker jag.

Trots det är jag jättenöjd, både med tv:n och fjärren!

- Emil

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2003-10-05 00:43

Rubriken på den här tråden är lite missvisande. All-in-one-wonder får en att tänka på grafikkort för PC.

Den heter ju ATI Remote Wonder.

If anyone wonders...

  • Medlem
  • Oslo
  • 2003-11-13 17:19
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jonny Larsen
Har nägon testat fjärren med en beige g3:a med ett pci-usb kort?

Speciellt BOB:en då jag beställde den utan att tänka nyss =D

Har du fått BOB'en nu och funkar den med PCI-USB?

  • Oregistrerad
  • 2004-03-09 21:04
Ursprungligen av Kentor:

Har du fått BOB'en nu och funkar den med PCI-USB?

det tog ngra månader men nu är bob:en testad med pci-usb och det funkar klockrent.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-13 17:25

Jag har fått hem bob och den funkar ok med min pismo...
Har inte köpt oci-usb kortet ännu men det känns som att det inte borde funka då bob snor ström från usb:n och att pci-kortet inte ska avge ngn ström...
Men jag kommer nog testa... vilken dag som helst nu...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-04 16:22
Citat:

Skrevs ursprungligen av Emil Svensson
Jag upplever att räckvidden är ungefär densamma som med T68i + Salling Clicker.

Enligt ATI har deras controller Works through walls prestanda. Det är väl inte vad en mobiltelefon med Bluetooth har.. Men du upplever inte att du kan sitta i olika rum?

  • Oregistrerad
  • 2003-12-04 16:33
Citat:

Skrevs ursprungligen av Oloff
Enligt ATI har deras controller Works through walls prestanda. Det är väl inte vad en mobiltelefon med Bluetooth har.. Men du upplever inte att du kan sitta i olika rum?

Nej, faktiskt inte, jag upplever inte räckvidden som så värst bra.

Förvisso är inte omständigheterna optimala för min del. Min usb-hubb, som har bluetoothdongel och ATI-antenn inkopplad, ligger undanstoppad bakom min iBook. iBooken har WLAN-antenn i skärmen. Jag tror att det blir lite ogynnsamma störningar när bluetooth, ATI, WLAN och iBookens strömadapter finns på nästan samma ställe.

Om jag sätter ATI-antennen (eller bluetoothdongeln) direkt i datorns usb-port blir det nog lite bättre räckvidd, men har inte provat

  • Medlem
  • 2003-12-05 23:45

vet inte om detta är rätt forum för denna fråga (namnet tyder på det men inte innehållet...) men vet någon om det finns drivrutiner för grafikkort av typen "All-in-one-wonder" för mac?

Kan man köra AppleScript med fjärren? Dvs embeddad applescript, inte bara "launch app"

Någon som vet om ett tangentkommando man skickar med ATI Remote Wonder kan trigga macroprogram som iKey? Dvs skickas snabbkommandot från Remote Wonder på ett sådant sett att iKey kan fånga upp snabbkommandot, på samma sätt som om en användare trycker på tangentbordet?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-01-14 10:45

Jag föreslår att du tar hem programvaran och lurar ut det själv.
http://www.atitech.com/support/products/mac/remotecontrol/macosx/remotewondermemacosxdrivers.html

Citat:

Skrevs ursprungligen av Macus
Jag föreslår att du tar hem programvaran och lurar ut det själv.

Tack jag har kollat på den, men det framgår dock inte om tangenttryckningar triggade från fjärren snappas upp av iKey. Måste ha en fjärr för att testa det, så jag hoppades på att nån som har fjärren kanske har testat detta.

Nu har jag fått hem en fjärr och provat, det fungerar!
En Keystroke från fjärren snappas upp av iKey. Därmed går det bra att trigga AppleScript från fjärren.

  • Medlem
  • 2004-01-17 01:21
Citat:

Skrevs ursprungligen av R.Kroc
Woouh! Nu kan jag köra alla program från ATI:s fjärrkontroll. iTunes, DVD-spelaren, Quicktime m.fl är förprogrammerade, men till alla program kan knapparna (många) programmeras om för just det programmet eller behålla sin globala funktion. de byter då sin funktion beroende på i vilket program man är.

Bäst av allt är att det finns mus och vänster-/högerklick på fjärrkontrollen som funkar rätt bra.

jag gör samma sak men med min mobiltelefon och Bluetooth och Salling Clicker… Förstår inte varför hemelektroniktillverkarna överger Ir till blåtand, men det kommer väl…

Med blåtand så kan jag vara i ett annat rum och byta låtar på iTunes, eller kolla vad låten heter på den net-radiokanal jag lyssnar på…

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-01-17 10:54

ATI Remote Wonder använder inte IR utan radio for att överföra signaler.

Den är också billigare i inköp än en Bluetooth-telefon + Bluetooth-adapter.

1
Bevaka tråden