Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

VHS-NTSC => .mov i Göteborg

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-01-13 16:14

Är det nån i Götet som för en rimlig penning kan digitalisera 10-20 minuter film från en amerikansk VHS-kassett till .mov eller motsvarande?

Eller vet nån annan som kan?

Vore tacksam i så fall.

Jag kan kanske hjälpa dig om det är ett alternativ för dig att posta den T/R Borås och du inte har jättebråttom. Hör av dig om du inte hittar ett bättre alternativ.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2004-01-13 19:36

Hade det varit från NTSC VHS till PAL VHS så hade jag fixat det )

Kanske de fixar sådant på Edit House?

"Din granne i korridoren"

  • Oregistrerad
  • 2004-01-22 09:14

Ha! Jag vet vem du är, Hr picturethis.nu!

"DIN granne i korridoren"

  • Medlem
  • International user
  • 2004-02-18 08:27

bränna CD

Har en film på 740-780Mb i avi eller mpg format i datorn som jag vill bränna i SVCD på CD. Hur får man ner det på en 700Mb CD när CD brännaren på min Ibook inte tar 800mb CD.
Finns det nåt alternativ?

  • Medlem
  • Harestad
  • 2004-02-18 09:18
Ursprungligen av Joda:

Har en film på 740-780Mb i avi eller mpg format i datorn som jag vill bränna i SVCD på CD. Hur får man ner det på en 700Mb CD när CD brännaren på min Ibook inte tar 800mb CD.
Finns det nåt alternativ?

Jag tror det finns ett program som heter iVCD som klarar detta, fast det kostar lite pengar dock.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-18 09:43
Ursprungligen av Ree_Tab:

Jag tror det finns ett program som heter iVCD som klarar detta, fast det kostar lite pengar dock.

Kallas "överbränning " . Det kan tydligen skada brännaren vad jag har hört. So beware...

  • Medlem
  • Harestad
  • 2004-02-18 21:21
Ursprungligen av Christopher Papastefanou:

Kallas "överbränning " . Det kan tydligen skada brännaren vad jag har hört. So beware...

iVCD är inget brännar program. Det konverterar en .avi fil ocj komprimerar filmen så att den får plats på en skiva, med alla filer i rätt mappar osv. Man drar .avi filmen till programmet, och trycker på konvertera knappen. När det är klart så kan man göra en .img fil av den om man har lust, eller bränna den direkt från iVCD.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-18 23:16
Ursprungligen av Ree_Tab:

iVCD är inget brännar program. Det konverterar en .avi fil ocj komprimerar filmen så att den får plats på en skiva, med alla filer i rätt mappar osv. Man drar .avi filmen till programmet, och trycker på konvertera knappen. När det är klart så kan man göra en .img fil av den om man har lust, eller bränna den direkt från iVCD.

Just det ja. Det stor ju faktiskt att han inte skulle bränna 800 MB. Läste slarvigt, sorry!

Christopher, löste du konverteringen från VHS -> .mov? Jag skulle också behöva fixa det.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-18 12:31
Ursprungligen av capojava:

Christopher, löste du konverteringen från VHS -> .mov? Jag skulle också behöva fixa det.

Naj, det är inte grejat ännu. Om jag hör nåt tipsar jag dig och vice versa, OK?

Det var VHS NTSC, jag hade. Samma med dig?

Ursprungligen av Christopher Papastefanou:

Naj, det är inte grejat ännu. Om jag hör nåt tipsar jag dig och vice versa, OK?

Det var VHS NTSC, jag hade. Samma med dig?

Japp, samma här. Säger till om jag hittar något.

1
Bevaka tråden