Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rekommenderad WiFi-låda

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-07 14:49

Jag tänkte koppla ihop min Powerbook med min gamla Sawtooth-G4:a hemmavid, och samtidigt slå på stort och skaffa trådlöst. G4:an skall agera server, vara åtkomlig utifrån och styras mha TB2, och Powerbooken skall vara primär arbetsstation. Lägenheten har ett 2.5 MBit BoStream-abonnemang med ett fast IP.

Här är en skiss på hur jag tänkt mig det hela.

Jag har kollat litet på basstationer, och det finns ju några alternativ som medger 54 MBit/s... men vilken skall jag köpa? NetGear WGR614 eller D-Link DI-624? Eller någon annan? Och var hittar jag bästa priset?

Ni som vet, ge mig litet upplysning. Thx.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2004-01-07 15:36

Själv har jag en WGR614, den rekommenderar jag inte. Den tappar det trådlösa nätet med jämna mellanrum. Precis nyss faktiskt, så nu sitter jag tillfälligt med kabel för den verkar vara lite tjurig nu. Det brukar lösa sig genom att logga in på routern och köra 'Apply settings' på de trådlösa inställningarna så hittar våra pb's routern. Men inte nu alltså. Jag uppdaterade firmware för ett tag sen och det verkade inte hjälpa, det kanske inte händer lika frekvent men det är svårt att säga om det beror på firmware-uppdateringen. Andra kanske har bättre erfarenheter av WGR614, kanske bara jag som fick ett måndagsexemplar.

  • Avstängd
  • 2004-01-12 15:47

3Com's har fått bra i test och jag är helnöjd med min 3Com OfficeConnect 54Mbps AccessPoint (eller nåt sånt långt heter den iaf )

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-12 15:51

Jag slog till på en D-Link 624+, och den funkar ju perfa hemma i lägenheten.

1
Bevaka tråden