Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Minne till äldre PB G3

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har noterat att det sitter 2 minneskretsar i burken. Enligt specifikationen så är maximum RAM 192 Mb. Betyder det att den undre minnesplatsen inte kan hantera 128 Mb minneskretsar ? annars skulle det ju gå att använda 2 X 128 =256 Mb
Någon som vet hur det ligger till ?

http://www.everymac.com/systems/apple/powerbook_g3/stats/powerbook_g3_266.html

  • Oregistrerad
  • 2004-01-12 02:58

Du har en Wallstreet Powerbook. Den kan använda upp till 512MB av RAM, 2x256MB. Det är viktigt att du köper rätt RAM moduler. För den nedre platsen behöver du en s k Low Profile. Men det är nästan alla RAM moduler nu för tiden.

//Rob

Citat:

Skrevs ursprungligen av Robo-X
Du har en Wallstreet Powerbook. Den kan använda upp till 512MB av RAM, 2x256MB. Det är viktigt att du köper rätt RAM moduler. För den nedre platsen behöver du en s k Low Profile. Men det är nästan alla RAM moduler nu för tiden.

//Rob

Tack för informationen, jag skall leta upp minnen och testa på en gång. med 128mb går den ju bra i OS 9, men jag har några apps som måste köras i OS X. Skulle vara intressant om det blir mindre pinsamt med OS X och mer minne. Kanske är det processorn som sätter gränsen.
Per S

1
Bevaka tråden