Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program som "suger upp" webb-platser/sidor

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det någon som känner till ett bra program som hjälper en att spara ner en webbplats med bilder och tjohejsan?

  • Medlem
  • 2004-01-09 18:29

Efter tester, så tycker jag att internet explorer fungerar bäst. Det finns säkert något smart specialverktyg, men IE är enkelt.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-09 18:35

VeepVacuum funkar toppen...

SiteSucker, GoLive, Acrobat (Som pdf då)

  • Medlem
  • 2004-01-09 18:41

Det finns även ett program som heter Web devil, det använder jag.

/majk

supertack för svaren -- ska kolla upp de olika förslagen...

Om du kan tänka dig att använda terminalen så fungerar kommandot wget riktigt smidigt. Vet dock inte om det är förinstallerat i Panther.

wget och Acrobat tycker jag är de två att rekommendera. Båda är suveräner i sin genre.

Jag är väldigt tacksam för tipsen, så missförstå mig inte, men Acrobat är väl helt meningslöst om man vill "suga upp" en webbplats/sida, det är ju som en utskrift av sidan, man sparar ju inte bilderna, css, js, html etc...

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-01-09 21:21

PageSucker.

låter onekligen rätt. Ere' versiontracker som gäller?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-01-09 22:42
Citat:

Skrevs ursprungligen av Leander Lindahl
låter onekligen rätt. Ere' versiontracker som gäller?

Prova. Eller Googla.
Men ingen tar ned server-side scripts som t.ex. cgi, perl eller länkade js-filer.

Har testat Pagesucker nu. Verkar helt okej. Det enda som retar mig är att den inte hämtar <link href="css/style.css" rel="stylesheet" type="text/css"> utan bara länkar dit dvs <link href="http://ww.url.se/css/style.css" rel="stylesheet" type="text/css"> och därmed ändrar i koden. Vilket känns otillförlitligt. Då känner man "kan jag lita på att det den hämtat motsvarar de egentliga filerna?". Jag vill inte att programmet ska skriva om koden. Jag vill hellre ha brustna länkar där programet inte fixar att ladda ned.

Annars funkade det suveränt med bilder och dokument. Fast inte "roll-over" bilder, de måste man gå in och hämta själv efteråt. Dock var det bekävämt att få "grundplåten" serverad och sedan komplettera i efterhand, så det var ett bra tips. Tack för det.

1
Bevaka tråden