Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Visitkortscanner till mac?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

"Skokartongsmetoden" håller inte längre helt enkelt.

Finns det någon mac-kompatibel visitkortscanner? Kan man dunka in allihop rakt i Adressboken eller är man dömd till nån 3parts-tortyrsmjukvara?

Vad ska man googla efter? Hur håller ni andra ordning på era kort?

De enda exempel på visitkortsscanner som jag sett är för PC och de var om inte helt kassa så iaf ytterst begränsade.

Jag har själv stått inför det där problemet några gånger och den bästa lösningen jag har kommit fram till är att gallra stenhårt och bara mata in de viktiga helt manuellt. Det tar inte så lång tid som man tror och det behöver bara göras en gång.

Själv använder jag en del AppleScript för att greja med redan inlagda uppgifterna, men det är nästan lite överkurs, och framför allt hjälper det dig inte med grundproblemet, som är hur man gör för att gå från analogt till digitalt.

Om det är viktigt för dig att även ha kvar själva grafiken så föreslår jag att du använder fullversionen av Acrobat och scannar in dem. Acrobat har även en OCR-tolkning och du kan lägga till anteckningar, och på så vis få det sökbart.

Men själv skulle jag aldrig göra det

Särskilda plastfickor för visitkort tillsammans med en vanlig eller särskild pärm fungerar bättre än skokartong. Kolla kontorsvarohus, bokhandlare etc. Särskilt viktiga uppgifter (som kan vara angelägna på distans från pärmen) finns även i datorns adressbok.

Ja nu när jag googlat lite hårdare verkar det bli en hederlig analog pärm.

allt är PC only och verkar vara specialprogramvaror som ifs kan exportera till Outlook och sånt.

och mata in ett kort om dagen... suck..

Finns en visitkortsläsare som heter Iris. Vet inte hur pass bra den är, men jag hoppas snart få ett utlåtande från kunden jag sålde den till i onsdags.
Eftersom du bor i Stockholm kanske det inte är någon idé att försöka få dig att komma in till Kullander i Malmö så jag kan meddela att den bland annat kan köpas från Apple Store.
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/91306/wo/R85L2zqEei1Z3ODHtCC1JkQKYW4/2.3.0.5.10.3.34.13.0

ohhhh nu börjar det likna något!

men.. funkar den i windows?

tragiskt men sant: sitter i blandad miljö...

1
Bevaka tråden