Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med G3+deskjet1220C

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-01-08 23:57

Jag försöker få min gamla grå PowerMac G3 att skriva ut på vår skrivare som är en Deskjet 1220C. Har laddat hem nya drivrutiner från HP och installerat men i väljaren får jag bara upp ikonen till vänster och ingen lista på skrivarnamnet. Vi har blandat nätverk så jag vill köra via D-link printserver. När jag går in under verktyg och utilities hittar den ingen zon. jag kör OS 9.1

  • Medlem
  • 2004-01-09 01:15

Den skrivaren har ju inget riktigt stöd för nätverk utan JetDirect. Är det en annan dator som delar ut skrivaren, och är det i så fall en PC? Är det andra som framgångsrikt skriver ut till den via nätverket?

Du kan använda dig av programmet skrivbordsutskrift (skrivbordsutskrift? jag är lite ringrostig), det brukar kunna skapa skrivare ibland som väljaren misslyckas med.

Dessutom borde det vara olagligt att köra 1220c utan PressReady, eftersom den med det programmet går från medelmåttig till utmärkt PostScriptskrivare.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-01-09 01:18

Räcker det inte med att det är en JetDirect skrivare om Routern har inbyggd skrivarserver och kan dela ut skrivaren på så vis?

Ett annat alternativ är ju att ansluta den till en annan dator i nätverket och dela ut den så. Men det kräver ju att den datorn alltid är igång vilket kansk inte är fallet?

  • Medlem
  • 2004-01-09 09:52

det är en pc som delar ut skrivaren och ja, det fungerar utmärkta att skriva ut från den. men jag vill kunna skriva ut från min dator...

jag lyckades inte via skrivbordsutskrift.

1
Bevaka tråden