Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

1.26.04

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2004-01-08 11:49

En ganska rolig tråd på AI spekulerar vilt kring huruvida det kommer att hända något den 26:e januari (måndagen närmast 20-årsdagen). Till råga på allt har någon tok fått för sig att den "nya" 1984-filmen ger en ledtråd om detta i slutet:

Faktiskt lite intressant ju..

  • Medlem
  • 2004-01-08 12:07

kan det vara något runt? (Pi ungefär = 3,14)

Macryktesvärlden är fascinernade... Men jag tror det ändå är en 8 och inte en 0 där. Jämför med nollan i "03.14".

  • Medlem
  • 2004-01-08 12:26
Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Macryktesvärlden är fascinernade... Men jag tror det ändå är en 8 och inte en 0 där. Jämför med nollan i "03.14".

Nej! pajja inte detta nu Adrian;)

Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Macryktesvärlden är fascinernade... Men jag tror det ändå är en 8 och inte en 0 där. Jämför med nollan i "03.14".

Jag håller med dig!

Sen tycker jag man är lite väl konspiratorisk när man lyckas tolka det till det man gör trots att det inte är på själva 20 års dagen. Om man Apple ska fira lär de väl göra det på den dagen- inte nån dag före eller efter. Extra korkat och övertolkat.

Jag får den där siffran till 03.16. Basta!

Länk

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-08 14:26
Citat:

Skrevs ursprungligen av Baron
kan det vara något runt? (Pi ungefär = 3,14)

3.14 = Pi = ApplePi = Apple Pie

Eller vad vet jag. Kanske något man ska äta tillsammans med en kopp Sun Java. Typ.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-08 14:33

Nicklas, den länken var riktigt rolig.
Och det värsta är att nästan allt är sant.

lite intressant är det ju faktiskt...

Citat:

Skrevs ursprungligen av johan dansk
lite intressant är det ju faktiskt...

Vilket?

Den suddiga siffran som förmodligen är en 8?

hehe, jag vet! inte ens lik nollan under ju, men kul att fantiserar lite som en riktig macfanboy ju!

Lightbulben javascript:smilie(':D')

Om filmen: Det är en KLOCKA!

Första gången vi ser den (tydligt) står den på 09.09. Den räknar sedan upp, sekund för sekund och när filmen är slut står den på 09.19.

Trist att behöva avmystifiera... men vänta nu... om man tar alla ingående talen... räknar om till hex... lägger till Steves födelsedatum och drar ifrån lagom mycket blir det.... 666!!! (Har dock inte kontrollräknat):D

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2004-01-08 18:33

Det coola med hela denna påskäggs/konspirationsteori-bild är *inte* klockan utan datumet.

Är det "04-01-26" (tvivlar) så indikerar det något stort den 26 januari i år, är det "84-01-26" (tror) så innebär det bara att de som gjorde filmen för tjugo år sedan missade det korrekta datumet med 2 dagar (Macen lanserades ju den 24e).

  • Oregistrerad
  • 2004-01-08 18:49

I originalreklamfilmen står det 1-26-84. Sorry

Citat:

Skrevs ursprungligen av flexable
I originalreklamfilmen står det 1-26-84. Sorry

  • Oregistrerad
  • 2004-01-08 18:58

Jo, men denna frame är med i originalfilmen från 1984, alltså.

Citat:

Skrevs ursprungligen av flexable
Jo, men denna frame är med i originalfilmen från 1984, alltså.

Darn!

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2004-01-08 19:33

Ja tyvärr...
Har kollat både gamla filmen och nya.
- samma klocka (utan något pi)
- samma datum (84-01-26) ovanför klockan
- samma datum (84-01-24) i sluttexten

Verkar som en utsökt konspirationsteori just dog. Snyft.

Lite kul trivia är det ju att "PC-klockan" i filmens film (!) gick två dagar fel...

...för det kan väl inte vara så att tjejen var två dagar sen?- kanske tog det så lång tid för henne att slita sig från sin nya 128?

Windowsdonnan på Stevenoten sa att Word lanserades på Macen redan 1984 och dessutom före Windowsversionen - undrar vilket Windows hon menade, kanske den inte alltför spridda Win 84?

Hade första iPodden AppleTalk-anslutning?

Mystiken tätnar.

Detta är förmodligen det nördigaste jag ägnat mig åt hittills i min nördkarriär, men jag körde filmen frame för frame i full screen, och konstaterade att pga komprimeringen så ser var och varannan bildruta ut som 04, och ungefär lika många som 84. Två tydliga exempel nedan. Är det besvikelsen över senaste keynoten som får folks fantasi att skena iväg angående Apples framtida releaser och marknadsföring?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Nicklas Högås
Detta är förmodligen det nördigaste jag ägnat mig åt hittills

Garanterat

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-01-09 02:02

påminner lite om vem-det-nu-var som tog bilder på sitt (pc) grafikkort och ritade dit en extra krets, och sedan fick ett helt forum att stå på händer i debatten om varför detta kort såg annorlunda ut, komplett med folk som tog bilder på sina egna kort, och folk som inte trodde originalkillen när han avslöjade att det var en bluff... Det var riktigt roligt.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2004-01-09 09:02
Citat:

Skrevs ursprungligen av Nicklas Högås
Detta är förmodligen det nördigaste jag ägnat mig åt hittills i min nördkarriär /.../

RESPEKT!

Jag tror nog detta är en av de roligaste trådarna på länge!! Man sveps rätt lätt med.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Nicklas Högås
Detta är förmodligen det nördigaste jag ägnat mig åt hittills i min nördkarriär, men jag körde filmen frame för frame i full screen, och konstaterade att pga komprimeringen så ser var och varannan bildruta ut som 04, och ungefär lika många som 84. Två tydliga exempel nedan. Är det besvikelsen över senaste keynoten som får folks fantasi att skena iväg angående Apples framtida releaser och marknadsföring?

Känns som något ur typ X-files där en dator står och räknar på en bild och den blir lite tydligare för varje svep, för att hemligheten skall visas precis efter att alla lämnat rummet...

  • Medlem
  • 2004-01-09 12:49

Jag vill iallafall tro på det skojigare att Apple ger oss hemliga meddelande om en möjlig realese av "another amazing thing" ..AMEN:cool:

Högås .......respect;)

Om man börjar summera lite så här efter expot så verkar det troligt att det komer mera stora saker från Äpplet ..men under året som går

Ahhh vilken kul länk!

För att följa något av konstaterandena på sidan postar jag lite quotes från den:

Citat:

How many forum members does it takes to change a light bulb?
[snipp]
4 to say "didn't we go through this already a short time ago?"
13 to say "do a Google search on light bulbs before posting questions about light bulbs"
1 forum lurker to respond to the original post 6 months from now and start it all over again.

Här kan du se båda filmerna samtidigt.

Vet inte om det tagits upp i någon annan tråd, men det är ganska coolt att se.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-09 19:52

Jag får det till 84, kollat riktigt noga! Men man kan ju alltid hoppas att det kommer att hända något speciellt

Citat:

Skrevs ursprungligen av jalvander
Jag får det till 84, kollat riktigt noga! Men man kan ju alltid hoppas att det kommer att hända något speciellt

Öh, men då är det ju åttio år kvar.

Bevaka tråden