Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken Palm?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-01-08 08:45

Är lite sugen på att byta ut min gamla m515 mot någon av Tungsten-modellerna. Vilken skulle ni rekommendera?

Airport/WLAN är inget måste, men finns det är det ju ingen nackdel, har trådlöst nät hemma. Däremot vill jag ha blåtand. Finns väl ingen av modellerna med båda möjligheterna va? Skulle det funka att skaffa en modell med AP/WLAN och skaffa ett blåtand-kort (om det finns)? Eller funkar det vice versa? Isåfall är ju kortplats nödvändigt.

Tacksam för era tips om och erfarenheter av olika modeller!

  • Medlem
  • 2004-01-08 10:29
Citat:

Skrevs ursprungligen av skamuel
Tacksam för era tips om och erfarenheter av olika modeller!

Bluetooth är trevligt. Speciellt om man har en Mac som fixar bt. Synkning och internetuppkoppling ( både AvantGo och Yanoff funkar alldeles utmärkt utan desktop-conduit ) blir så mycket trevligare om man slipper klydda med sladdar.

Själv är jag väldigt nöjd med min Tungsten T2 (har haft PalmPilotPro, Vx och Tungsten T tidigare), men om jag hade planer på att byta upp mig ungefär nu så skulle jag dels ta en ordentlig titt på Tapwaves Zodiac, och dels vänta ett par månader. Palm OS 6 levererades officiellt till hårdvarutillverkarna den 29:e december, och det borde betyda att det kommer nya modeller inom cirka 90 dagar.
<Homer>Mmmm, multitasking!</Homer>

Zodiacen är visserligen tänkt som något slags spelmaskin, men den verkar rätt trevlig för vanligt pda-användande också. 128MB minne, en ljusstark skärm på 480 x 320 pixlar, plats för två SD-kort och ett tämligen ordentligt batteri känns som en rätt trevlig kombination.

/s-o

Senast redigerat 2004-01-08 12:40
  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-01-08 11:09

Tack för tipset! Kollar in Zodiac nu, mums!

Men som du säger, Palm OS 6 är ju på gång, men en hel del intressanta nyheter. Får försöka hålla ut ett tag till! Det är den usla batteritiden på m515 som plågar mig mest just nu...

  • Medlem
  • Ale
  • 2004-01-08 17:59

Jag vet hur det känns, jag sitter själv med en m505, batteriet börjar verkligen ta slut men jag hoppas väntan blir värd det, Palm OS 6 ser ut att bli mycket intressant.

Jag har också en sliten m505. Fungerar bra, men vill så klart ha en nyare med BT och sådana goda saker. Jag har klämt en del på en polares Tungsten T3 och den var enligt mig helt fantastisk! Kanonbra skärm, härligt att kunna köra widescreen.

Om jag skulle köpa en Palm idag skulle jag definitivt köpa T3:an.

//fredrik

  • Oregistrerad
  • 2004-01-08 19:28

Japp, jag har en T3 själv och den är grymt bra. Snabb, mycket stor och ljusstark skärm och det liggande läget är perfekt för webbsidor, mail, e-böcker osv. Enda nackdelen är att den drar mycket batteri med bluetooth och ir och resten av godiset påslaget.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-01-08 23:15

Kommer nog vänta in OS 6 trots att T3:an är superläcker... Nån som vet något ytterligare om det? Multitasking vet jag om, men fler intressanta förbättringar/finesser?
Hoppas på både BT och WLAN, jag... Finns ju att få om man köper en Pocket PC, men det vill man ju inte.

Förresten, inget nytt om AvantGo för OSX? Försökte få igång nån unix-variant, men fick inte riktigt ordning på det. Finns det några bra alternativ? AG har ju några favoritkanaler som jag saknar en del sen switchen...

Avantgo behövs inte alls. Plucker är riktigt riktigt bra. Nu har jag alltid typ femton nyhetssajter i fickan. Man kan ha vanliga sites, inte bara "kanaler" också.

Ciryon

  • Medlem
  • 2004-01-09 09:57
Citat:

Skrevs ursprungligen av skamuel
Förresten, inget nytt om AvantGo för OSX? Försökte få igång nån unix-variant, men fick inte riktigt ordning på det. Finns det några bra alternativ? AG har ju några favoritkanaler som jag saknar en del sen switchen...

Det är ganska tyst om AvantGo för OS X, men det finns ju sätt att fuska sig runt det.
De här applescripten kan dela ut din internetförbindelse till bluetooth -- eller med en liten modifikation även till usb -- så att du kan köra AvantGo-klienten utan att behöva ett desktop-conduit[1].

/s-o -- om bara Sandisk kunde få tummen ur och verkligen leverera de där palmdrivrutinerna till wi-fi sd-kortet någon gång, så skulle tillvaron helt klart bli en smula enklare.

[1] Svenska termer mottages tacksammast

1
Bevaka tråden