Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

5.1 Ljud ur en PB17"

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-01-07 02:59

Finns det någon produkt som kan ge detta överhuvud taget?

Jag funderade förut på en PB17" och hade samma tankar som du angående ljudet.

Den lösning jag hade tänkt var att köpa en Sonica Transit för att koppla på USB porten och få ren digitalutgång samt Logitechs Z-680 surround paketet.

Macoteket har bägge produkterna.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-07 11:11

Den här verkar ju också rätt trevlig:

http://www.nanosys1.com/snd-m-sonica-th.html

Det är en mycket bra fråga.
Jag trodde jag skulle få möjlighet att skicka ljudet som data-ström (tex DolbyDigital 5.1) till min reciver när jag köpte ett m-audio transit kort. Tyvärr har det inte fungerat ännu.

Hoppas på nya drivrutiner eftersom de befintliga inte är stabila i Panther.

Återkommer när jag fått fart på usb-kortet...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-01-08 17:35
Citat:

Skrevs ursprungligen av nukethenick
Den här verkar ju också rätt trevlig:

http://www.nanosys1.com/snd-m-sonica-th.html

Men är inte det lite overkill? Varför räcker det inte med ett M-Audio Sonica USB to Analog/Digital Surround Sound som bara kostar $69.99? Jag vill ju bara få ut mitt flerkanaliga ljud i 5.1-receivern.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-19 05:23
Citat:

Skrevs ursprungligen av frazze
Men är inte det lite overkill? Varför räcker det inte med ett M-Audio Sonica USB to Analog/Digital Surround Sound som bara kostar $69.99? Jag vill ju bara få ut mitt flerkanaliga ljud i 5.1-receivern.

Jag har en M-Audio Sonica-dosa. Jag får nu äkta Dolby Digital med Panther och Apples egna DVD-program med den nya drivrutinen som kom upp nu i dagarna på M-Audios hemsida.

http://www.m-audio.com/index.php?do=support.driverlicense&ID=378

Vill du ha uppspelning och inte är speciellt intresserad av bättre kvalitet på inspelning så rekommenderar jag den här dosan. De flesta datoraffärerna har den och även flera musikaffärer.

MF

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-01-29 23:02

Och idag var det premiär på 5.1-föreställning av en Bond-film på PB:n. Succé direkt! Flerkanalsljud precis såsom jag ville ha det.

I DVD-spelaren var det mycket enkelt att ställa in att använda sig av M-Audio Sonica, men hur gör man det i VLC? Anyone?

Verkar vara problem med M-Audio Sonica och VLC enligt denna tråd (på VLCs forum). VLC funkar inte heller med mitt Logitech Z-680 5.1-system som det ska. Skriv en rad om du skulle få det att funka!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-02-04 22:47

Jag har själv skrivit i en annan tråd hos VLC om just 5.1-ljud utan framgång. Det faller på dålig/bristande dokumentation på CoreAudio (som du kanske har läst) från Apple. Tragiskt är bara förnamnet, när det fungerar direkt i Apples egen DVD-spelare. Och jag tror inte att vi skulle hitta mer hos ADC än vad The DJ redan har gjort.

1
Bevaka tråden