Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa mediaspelaren för PalmOS 5?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2004-01-02 19:08

Är nybliven ägare till en T3 efter ett långt uppehåll från handdatorer. Tänkte testa att lägga över lite film på minneskortet och undrar om ni har några tips om spelare. Önskemål är stöd för liggande skärm samt att den klarar ngt format som man kan exportera direkt från Quicktime Player Pro utan att behöva använda specialprogram.

Klarar inte Kinoma player som ingår det?

http://www.kinoma.com/products.html

Det verkar så i a f.

Citat:

Kinoma Player 2 delivers full screen, full motion, full color, high resolution video for Palm Powered handhelds running Palm OS 3.5 and later. See the full list of supported devices. Kinoma Player 2 features:

Beautiful new high resolution user interface
Full screen video & stereo audio
Enhanced widescreen support on handhelds from Palm, Sony, Tapwave, and Garmin
Play movies directly from the Internet
Rename and delete movies
Interactive movies take handheld digital media to the next level
Fully optimized for Palm OS 5

  • Medlem
  • International user
  • 2004-01-03 14:17
Citat:

Skrevs ursprungligen av Rickard A
Klarar inte Kinoma player som ingår det?

http://www.kinoma.com/products.html

Det verkar så i a f.

Den klarar att konvertera många format till "Kinoma-movies" men då behöver man Kinoma Producer (köpeprogram) och dessutom är det ju ett mekkigt extrasteg. Playern klarar bara deras egna format vad jag kan se...

Har hittat MMPlayer som fixar mpg1 och 2. Skall testa det lite. (Borde inte Apple göra en QT-player för PalmOS, eller?)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-04 23:13

Skaffade mig en Treo 600 någon månad sedan.. Ee http://www.handspring.com. Grymmaste telefonhanddatorn!!! En massa fördelar, men tyvärr ingen blåtand som nackdel. Kör pTunes, men den klarar inte AAC filer tyvärr. Någon som vet något program som klarar det för PalmOS?

Det tråkiga är att PalmOS kräver att nästan alla filtyper är i deras eget format. Det går inte ens att se på en PDF direkt i palmen utan att den först konverteras till .pdb-format.

En stor nackdel som jag hoppas de fixar till i PalmOS 6 (när det nu kommer).

Själv kör jag med Kinoma. Fungerar helt okej. Ser inte direkt ofta på film på palmen utan det är mest för en cool show off.

Ciryon

  • Medlem
  • International user
  • 2004-01-08 17:34
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ciryon
Det tråkiga är att PalmOS kräver att nästan alla filtyper är i deras eget format. Det går inte ens att se på en PDF direkt i palmen utan att den först konverteras till .pdb-format.

En stor nackdel som jag hoppas de fixar till i PalmOS 6 (när det nu kommer).

Själv kör jag med Kinoma. Fungerar helt okej. Ser inte direkt ofta på film på palmen utan det är mest för en cool show off.

Instämmer, hur mekkigt som helst med .pdb-kravet. Hade inget minneskort till T3an och försökte förgäves hitta ett program för Mac OS X som konverterade mpg-filmer till MMPlayer-pdb. Hade även samma strul med att flytta över jpg i fullformat utan kort. Gav upp till slut och köpte ett minneskort idag. Har dock inte lyckats konvertera en fil till ett format som MMPlayer gillar än.

Rickard A: Ber om ursäkt du har helt rätt... man får med en budgetversion av Kinoma Producer till Palmen. Kinoma filmer är väl av sådär halvkul kvalitet. Vill gärna ha ngt bättre som utnyttjar den shyssta skärmen på en T3. Har en liten tjej på 3 månader och vill gärna ha med mig lite filmer på Palmen.

Kan Realplayer för Palm vara ngt? Finns det konverteringsprogram för X?

1
Bevaka tråden