Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Digitalt iProgram?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det något av i-programmen som hanterar att ladda både digitala bilder _OCH_ filmsnuttar från en Olympus C-120?

Olympus eget Camedia Master 4.0 är bra men inte Macish.

/Kenneth

iPhoto tar bara stillbilder från kameran och jag tror iMovie kräver en DV-kamera för att kunna importera filmer.

Men du får ju upp minneskortet som en disk och då är det ju bara att hämta filmerna där och kopiera in dem på datorn.

Citat:

quote:Men du får ju upp minneskortet som en disk och då är det ju bara att hämta filmerna där och kopiera in dem på datorn.[/QB]

Tack. Detta är varför jag tycker så bra om 99mac

Well, vilket program skulle du rekommendera att redigera dylika filmsnuttar ?

/Kenneth

Jag har en Olympus Camedia 700 och den producerar MOV-filer. Dessa kan du öppna i QuickTime och spara om till DV-stream. Jag tror dock att det krävs QT Pro för detta. DV-filerna kan du sedan köra i det fina gratis-programmet iMovie. Och säkert FinalCutPro också men filmera är ju inte så bra kvalitet från början i digitalkameror så det är kanske lite overkill.

Glömde säga att du ska troligtvis välja Exportera i QT när du spara om...

[ 20 Juni 2002, 23:13: Meddelandet ändrat av: Johan Arvidsson ]

  • Oregistrerad
  • 2002-06-20 23:59

Image Capture (Bildinsamling) tankar ner både bilder och filmer från min Olympus C-2100.

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-05-27 12:55

Det finns plug-ins till Image Capture, bildinsamling. Så rent teoretiskt ska man kunna skanna, koppla till en kamera eller kortläsare och få in filmer. Det är bara så förbannat knökigt att dels hitta lämplig plug-in och dels få den att hamna i rätt mapp och inte i något annat programs plug-in mapp.

1
Bevaka tråden