Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Superbowl nästa ?

Tråden skapades och har fått 48 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Saxat från Macorumors om "sömnpillret MWSF":

Not impressed by MWSF? Well then you're in luck. The usual whiners and crybabies have come pouring out of the woodwork to decry MWSF 2004 as a "snoozefest" among other colorful adjectives; whether you agree with them or not, Apple has heard them loud and clear. Senior Apple personalities who have been roaming the show floor post-keynote have been overheard pointedly dropping hints of an Apple event later in the month that will update the PowerMac G5 and at least one other Mac along with it -- and the upgrades will be "even more ambitious than what the rumor sites would have you expect"....

  • Medlem
  • 2004-01-08 13:43

Man får verkligen ta och tacka dessa ryktesspridare.Det känns som om hoppet finns kvar att vi ska få våran wow upplevelse inom ett par tre månader. )

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2004-01-08 13:48

Känns som om Superbowl är rätt, 20år, massor av publik, dessutom får reklamen som visas under superbowl en öerhörd uppmärksamhet i USA.

Dessutom är pepsi officiell dryck påSuperbowl

Reklamjippot med Pepsi & Superbowl har rätt stora proportioner. Det borde få en märkbar effekt på iTMS.

Så här inledde Jobs MWSF 2004: "20 years, this is the 20th year aniverery of the original mac and we are gona make something of this year, we are working on some incredible new products for this year, it´s gona be an great mac year - we got some wonderfull things that we are gona annonce this year that I think you will love as much as we do. It´s gona be a great 20th aniversary year of the macintosh."

Ursäkta stavningen... men OM dom ska leva upp till detta så kan dom knappast missa chansen när Suberbowl drar igång. Eller som jag såg någon skriva på en ryktes site - "Det är synd att reklamen ska behöva avbrytas av 4 pauser där det spelas fotboll"... säger en del om hur stort Superbowl är i USA.

Men brukar inte det vara vida känt långt i förväg vilka som ska visa reklam på Superbowl? Inte för att jag hittar nåt nu men jag har för mig att det brukar pratas om det långt i förväg.

Eller är det tvärtom så att det är jättehemligt och det är därför man pratar om det?

  • Medlem
  • 2004-01-08 14:55

Tycker mig ha hört att Apple ska visa reklam på SupeBowl för ett tag sen....
men det var väl förmodligen på nån ryktessajt.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Olle@mac.com
Så här inledde Jobs MWSF 2004: "20 years, this is the 20th year aniverery of the original mac and we are gona make something of this year, we are working on some incredible new products for this year, it´s gona be an great mac year - we got some wonderfull things that we are gona annonce this year that I think you will love as much as we do. It´s gona be a great 20th aniversary year of the macintosh."

Ursäkta stavningen... men OM dom ska leva upp till detta så kan dom knappast missa chansen när Suberbowl drar igång. Eller som jag såg någon skriva på en ryktes site - "Det är synd att reklamen ska behöva avbrytas av 4 pauser där det spelas fotboll"... säger en del om hur stort Superbowl är i USA.

Nu är ju vår vän Steve allmänt rätt duktig att använda ord som "amazing, incredible, great, wonderful" osv om i stort sett allt Apple (han) gör. Tycker han säger så varje mässa och varje annan chans han har dessutom. Det är väl en del i marknadsföringen att skapa intresse. Han vet förmodligen att allt han säger kommer vridas och vändas till förbannelse och eftersom han inte är dum tar han väl de chanser han har till att få igång snacket.

Sen brukar ju ryktessajterna med sina påhittade, ogrundade rykten rätt starkt bidra till att man känner sig lite lätt besviken efteråt eftersom stackars Apple knappast kan leva upp till vad som sägs. De kanske har 10% rätt och 90% fel. Av det de har rätt är säkert hälften bara kvalificerade gissningar.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-01-08 15:24

Tänk om det är något riktigt stort och revolutionerande på gång som alla användare kan ta del av.

T ex som högerknapp och scrollhjul på musen.

Utöver Pepsi så ska AOL göra reklam, dvs. båda har som alla vet ett sammarbete med Apple så nog kommer dom att synas - om dom sedan gör egen reklam... tror att frestelsen är så stor att dom inte kan undvika detta.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-01-08 15:42

Steve sa ju att Pepsi kommer lansera reklamen för de dära gula flaskorna med itunes gifts under superbowl.
Så jag tror det e det enda som kommer visas tillsammans med Apple loggan tyvärr. Tänk om de kör 1984 reklamen? Det hade varit fett.
Själv ska jag kolla på superbowl, men kan tänka mej att svenska kanaler tar bort amerikansk reklam och visar hur bra ett viasat paket e istället :/

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2004-01-08 15:50

Vilka svenska kanaler tänker visa The Superbowl?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-01-08 16:55
Citat:

Skrevs ursprungligen av Gunnar B
Vilka svenska kanaler tänker visa The Superbowl?

Vänta nu här. Är det Superbowl som skall göra reklam för Apple eller Apple som skall göra reklam för Superbowl?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-08 17:02
Citat:

Skrevs ursprungligen av Gunnar B
Vilka svenska kanaler tänker visa The Superbowl?

TV 3

Citat:

Skrevs ursprungligen av Joli
Vänta nu här. Är det Superbowl som skall göra reklam för Apple eller Apple som skall göra reklam för Superbowl?

Det handlar om att visa reklam VID Superbowl.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Olle@mac.com
Utöver Pepsi så ska AOL göra reklam, dvs. båda har som alla vet ett sammarbete med Apple så nog kommer dom att synas - om dom sedan gör egen reklam... tror att frestelsen är så stor att dom inte kan undvika detta.

Men hjälp mig minnas. Är det inte så att de företag som gör reklam på Superbowl lägger ner sjukt med pengar på det och innan det är dags gärna berättar om det. Om jag inte minns helt fel brukar de företag som har reklam på Superbowl göra reklam för att de ska göra reklam där. (Nån som fattade?) Dvs nån form av "teaser". T ex se vår nya bilmodel osv. Jag tror inte man håller själva deltagandet så hemligt, däremot är nog innehållet i reklamen lite hemlig innan.

Hmm.. har jag fattat rätt att 20-årsdagen inträffar den 24 januari, Superbowl startar den 23 januari och 20-årsdagen för 1984-filmen är den 26 januari ?? Mitt i detta så besöker Eddy Cue (Apple’s VP of applications and Internet Services, including iTMS) den stora musikmässan i Cannes för att vara förste talare på Midemnet 25 januari och som inträffar dygnet innan MIDEM, dvs. den stora internationella musikmässan. Många datum att hålla reda på blir det

Kanske dags att släppa ITMS för Europa på Midem, bättre ställe får man leta länge efter!

Senast redigerat 2004-01-08 17:29

Om det vore vadslagning på ifall Apple skulle köpt eget reklamutrymme under Superbowl så skulle jag inte satsa på detta... ju mer jag tänker desto mer känns det som bortkastade pengar för Apple då dom nog redan får indirekt reklam från både Pepsi och AOL.

  • Medlem
  • 2004-01-08 17:29
Citat:

Skrevs ursprungligen av Olle@mac.com
Mitt i detta så besöker Eddy Cue (Apple’s VP of applications and Internet Services, including iTMS) den stora musikmässan i Cannes för att vara förste talare på Midemnet 25 januari och som inträffar dygnet innan MIDEM, dvs. den stora internationella musikmässan. Många datum att hålla reda på blir det

He he man kan kanske hoppas på iTMS i några länder i Europa då?:rolleyes:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-08 17:51
Citat:

Skrevs ursprungligen av Olle@mac.com
Hmm.. har jag fattat rätt att 20-årsdagen inträffar den 24 januari, Superbowl startar den 23 januari och 20-årsdagen för 1984-filmen är den 26 januari ??

Superbowl är den 1 februari.

Citat:

Skrevs ursprungligen av maco
He he man kan kanske hoppas på iTMS i några länder i Europa då?:rolleyes:

Steve må köra med sitt "amazing, incredible, great, wonderful" hur mycket han vill men för mig personligen har jag svårt att se nåt som smäller högre än iTMS i Sverige. Fy tusan vad jag ser fram emot det. Jag köpte t ex Didos nya skiva och upptäckte sen att macen inte tog emot den så jag kunde inte rippa den pga kopieringsskyddet. Såg senare att den fanns på iTMS och hade gladeligen köpt den där.

Så snabba på er Apple!!

OK, då kanske man kan utesluta att det skulle bli en reklamfilm från Apple på Superbowl då datumena inte stämmer längre.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-01-08 18:14
Citat:

Skrevs ursprungligen av Earth
TV 3

TV 3 visar nog inte samma reklamfilmer som visas i USA.

  • Medlem
  • 2004-01-08 18:37
Citat:

Skrevs ursprungligen av Rickard A
Steve må köra med sitt "amazing, incredible, great, wonderful" hur mycket han vill men för mig personligen har jag svårt att se nåt som smäller högre än iTMS i Sverige. Fy tusan vad jag ser fram emot det. Jag köpte t ex Didos nya skiva och upptäckte sen att macen inte tog emot den så jag kunde inte rippa den pga kopieringsskyddet. Såg senare att den fanns på iTMS och hade gladeligen köpt den där.

Så snabba på er Apple!!

Ja detta att iTMS inte finns nån annanstans än i USA är ett stoooort problem som många användare världen över skriker efter.Läste lite på SpyMacs forum och i en tråd där där folk skrev vilken den största besvikelsen efter expot var, iTMS globalt var det som 90% av dom tyckte var en besvikelse ..Kanadensarna speciellt.
Nu beror kanske allt detta inte på Apples fel utan krångliga regler i de olika länderna i Europa......men här MÅSTE Apple skärpa sig och börja tänka mer globalt.. nu simmar dom ju bara i Amerikas ankdamm

Apple är inte ensamma om att medverka på MIDEM i Cannes - dit kommer även Chris Gorog från Roxio/Napster’s. Ser ut som att det stora slaget kan börja... var inte Roxio och Apple lite på kant med varandra. Vet dock inte om dessa herrar entrar podiet tillsammans.

  • Medlem
  • 2004-01-08 20:26

Jag tror nog att herr cirkusdirektör Jobs vet hur man wowar en publik.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-08 20:34

Ja han wowade mig i alla fall.

  • Medlem
  • 2004-01-08 22:32

ursäkte en obildad stackare, men vad exakt är Superbowl..

Är det slutspelet i den konstiga sporten med oval boll, eller är det en turnenring. och varför är det större än Fotbolls VM där borta?

Bara inhemska lag va?

Amerikansk fotboll och enligt ett program om kläder för kändisar på TV5 ikväll så var Shania Twain den som invigde evenemanget 2003 - då med 1 miljard TV-tittare - så större och viktigare idrotsevenemang för speciellt amerikanerna finns inte.

I år 2004 så sjungs amerikanska nationalsången av Beyonce Knowles

Super Bowl XXXVIII will be televised by CBS to an expected 130 million viewers in the United States and a potential worldwide audience of 1 billion viewers. The Super Bowl is annually the nation's highest-rated TV program and the most-watched single-day sporting event

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-08 23:08

Shit mannen, 1 miljard! Följer slutspelet på Viasat Sport och ser fram emot finalen!

Bevaka tråden