Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Driftstörningar pga hög belastning

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi har rätt mycket trafik på 99mac just nu och det blir inte bättre av att alla klickar på "reload" varannan sekund och startar nya connections.

Jag har slagit på webbcache för hela servern nu - bör hjälpa en hel del hoppas jag.

4.6 megabit per sekund just nu - 4584 connections samtidigt.

Det är knepigt att välja rätt "spelplan" inför en keynote. Man vet att det kommer vara mycket besökare men vet inte riktigt hur mycket.

Det skulle gå att strippa ner siten helt ifrån onödiga MySQL queries och maxa webbcache en timme innan keynote. Då pallar man för 100MBit.

Jag ska försöka ta fram ett strippat "skin" till version 4.0 som vi slår på när det är stor last.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-06 21:02

Det är helt OK för mig, jag tycker ni löser det på ett bra sätt.

Alla macsajter var ju sega/nere. Det gick inte att komma in på MacNytt t ex.

Vi "dog" två gånger - precis när keynote började och slutade. Då hade vi över 4500 connections samtidigt och det blev för mycket.

Sedan slog jag på webbcache och då sjönk ju lasten rejält. Tyvärr har den en bieffekt: det är en pytteliten chans att man blir inloggad som någon annan i forumet! Därför vill man inte ha det påslaget speciellt länge.

1
Bevaka tråden