Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

G5 Dual 3GHz

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vem tror på att det kommer lanseras dual 3GHz G5 idag tillsammans med helt nya Cinema Displays i matchande design?

Mycket talar för det enligt vissa källor.

Vilka källor? Jag tog en runda på de utrikiska ryktessiterna i natt, och såg nog visserligen sådana påståenden (om 3Ghz), men de lät mer som vilda fantasier än som substantiella rykten.

Faktum är att det inte florerar några som helst trovärdiga rykten om uppgraderingar av hårdvara den här gången, vilket förvånar mig lite. När G5:an kom så lät det ju som om den hade väldig potential för att snabbas upp inom en snar framtid. Inte kan det väl vara så att problemen med att leverera G5:or hängde samman med att IBM inte fick samma flyt i produktionen som man hade trott?

Kan det vara så att folk inte är lika hungriga på hastighet som de var innan G5:an kom? För jag tror att majoriteten av de rykten som uppstår hänger samman med önskningar mer än med läckor från Apple och deras samarbetspartners.

Kommer det några snabbare bärbara eller stationära? Eller dröjer nya PM G5 ett litet tag, som de har gjort tidigare?

Min känsla är att uppdaterade G5:or kommer, men inte ikväll. Snarare om två veckor eller så.
Det gick rykten före jul om att IBM hade börjat producera upp till 2.6GHz processorer, men att dessa inte skulle kunna levereras i större mängder förrän slutet Jan/början Feb.

Tror att vi kommer att se en speedbump till 2.6GHz innan dess, troligen inte idag men innom 1-2 månader följt av 3GHz till hösten. För Apples del hoppas jag att Xserve G5 pressenteras idag.

För en gångs skull vet vi när en produkt tänkts lanseras och det är just 3 GHz G5. I sommar är det utlovat.

Citat:

Skrevs ursprungligen av John Stalberg
För en gångs skull vet vi när en produkt tänkts lanseras och det är just 3 GHz G5. I sommar är det utlovat.

Jo, visst sa mr Jobs det men jag tror mera på sensommaren/hösten. Det är bättre att vara lite pessemistisk och bli glatt överaskad än tvärtom.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-01-06 16:25

Xserve G5 måste bara komma. Kan inte tänka mig annat utifrån vad jag har hört från anonyma källor.

Och som vi lärt oss !!
Att presentera en Dual G5 är en sak..
Att få dem levererade är en helt annan historia

  • Medlem
  • International user
  • 2004-01-06 16:50

...sa killen som just annonserat ut sin egen G5:a till försäljning för att köpa en ny efter introduktionen. Har du fått någon leveranstid på din beställning?

Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Och som vi lärt oss !!
Att presentera en Dual G5 är en sak..
Att få dem levererade är en helt annan historia

Jo men huvudsaken att folk kan lägga en beställning på en dual 3GHz ikväll på Apple Store.

Sen vad det är för leveranstid är en annan men mindre betydelsefull fråga dock;)

Men Apple "måste" lansera åtminstone nya Cinema Displays med nya designen ikväll, annat vore generalfel:mad:

  • Medlem
  • International user
  • 2004-01-06 16:51

Ja, annars kommer jag fortsätta att vara nöjd över den 20" Cinema utan döda pixlar som jag införskaffat för 5000kr med garranti fram till sommaren. (och snart Apple Care i 3 år för skärm+dator)

Citat:

Skrevs ursprungligen av cal
Ja, annars kommer jag fortsätta att vara nöjd över den 20" Cinema utan döda pixlar som jag införskaffat för 5000kr med garranti fram till sommaren. (och snart Apple Care i 3 år för skärm+dator)

Hur fick du tag på en sådan skärm för det priset? Stöldgods?

  • Medlem
  • International user
  • 2004-01-06 17:27

Off topic:
Det finns tydligen folk som inte begär hutlösa summar för sina macprylar. En begagnad skärm är trots allt en begagnad skärm. Vi behöver väl inte dra några exempel på motsatsen, bara att titta på 99macs annonstorg. Det var iaf. inget stöldgods. Så tillvida tjuven inte hade stulit både ID-kort från den egentlige ägaren, fakturakopia/kvitto, originalkartong och övriga pappershandlingar till skärmen.

Med risk för att det släpps nya bättre skärmar ikväll hade jag inte betalt mycket mer för skärmen ifråga. Möjligen någon lusentapp, men där hade nog gränsen var vad som är rimligt gått.

Citat:

Skrevs ursprungligen av cal
Xserve G5 måste bara komma. Kan inte tänka mig annat utifrån vad jag har hört från anonyma källor.

På sätt och vis ser jag det som den rimligaste gissningen inför kvällen, oavsett källor och trovärdighet. Det vore mycket märkligt om de inte drog nytta av G5:an i servrar.

Men hur är det förresten med Power 4 eller vad IBMs processor nu heter? Är inte den också PPC-arkitektur? Möjlig att använda i en ny xServe-serie? (Bara en galen tanke, som säkert inte är så rimlig.)

  • Medlem
  • International user
  • 2004-01-06 17:39

G5 processorn är väl baserad på Power 4 arkitekturen om jag inte fått saker om bakfoten?

http://macnytt.se/news/index.lasso?news_id=4723&part=shownews.inc

jae fast...
När den når 3GHz så lär den bli baserad på Powe 5 arkitekturen,
PPC 980 blir det nog då.
Vi lär hur som helst inte se det innan sommaren.

Bara Apple inte gör en tabbe, som för i tiden med G4 med den nya G5!

1
Bevaka tråden