Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PC TV, beställvideo och BBB

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kan få 8 Mbit/sek hos BBB, vidare erbjuder de PC TV och beställvideo.

Innan jag hoppade på frågade jag hur jag får in TV/video signalen till TV'n, så att familjen slipper samla sig runt datorn. Kundtjänst hos BBB hävdar att deras TV/video inte går att beskåda på Mac pga avsaknad av rätt Media Player.

Finns här någon som kan bekräfta eller dementera detta?

Om nu kundtjänst hos BBB har fel, vad behövs i så fall för att uppkopplingen till TV'n ska fungera?

Denna brist i leveransen framgår inte av texten på hemsidan, känns den typen av brister igen...

  • Avstängd
  • International user
  • 2004-01-05 11:19

Sök på forumet, det funkar inte på mac. Det finns utförligt beskrivet varför i diverse disskusioner här.
/Mattias

  • Medlem
  • Linköping
  • 2004-01-05 13:15

Ska ta mig min PB till jobbet och kolla lite.
Du borde ju kunna köra strömmarna i Windows Media PLayer för Mac genom att ange url'en till strömmarna.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Steve_E
Ska ta mig min PB till jobbet och kolla lite.
Du borde ju kunna köra strömmarna i Windows Media PLayer för Mac genom att ange url'en till strömmarna.

Nej det fungerar inte. Strömmarna är krypterade, och Windows Media Player 9 för OS X har inte stöd för alla olika säkerhetsnivåer i Windows Media plattformen. Pinsamt. Det fungerar ej heller med SF's tjänst.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Christopher Anderton
Strömmarna är krypterade, och Windows Media Player 9 för OS X har inte stöd för alla olika säkerhetsnivåer i Windows Media plattformen.

Någon som vet varför Microsoft inte har fixat DRM för oss? Det kan ju inte gärna vara bara för att retas. Om de fixar det så skulle en förbaskat massa tjänster börja fungera för oss också. Är DRM-biten på något sätt knuten till deras OS så att det är ett jättejobb att fixa det i en enskild programvara?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2004-01-06 07:59

Sitter just nu på jobbet inkopplad till en kundswitch och kollar på BBC world på min Powerbook.
Det verkar inte gå att höja/sänka ljudet eller pausa strömmen som man kan med PC, men det fungerar.
Jag har senaste Safari och Windows Media Player 9.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2004-01-06 08:03

Testade precis med Internet Explorer och där får jag upp kontrollgränssnittet så att jag kan pausa o.s.v.
Byta kanal är lite bökigt men det går om man trixar lite.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-07 00:29

Sitter just nu på jobbet inkopplad till en kundswitch och kollar på BBC world på min Powerbook.

??? hur???

  • Medlem
  • Linköping
  • 2004-01-07 06:09

går in på www.bredband.net och går till pc tv sidan med safari eller internet explorer, sen börjar tv strömmen precis som på en pc.
Beställvideo eller bredbandsbio har jag inte testat ännu men den kanske inte fungerar alls under Mac.

Hmm.. Uppenbarligen så fungerar det ju med BBB:s tjänst. SF's tjänst däremot är det tvärstopp kan jag säga tyvärr.

Kan någon testa om det fungerar med beställfilm på BBB? Tvivlar på att det gör det... (använder dom eget eller är det via SF Anytime?)

  • Medlem
  • Linköping
  • 2004-01-08 07:33

Det är SF som håller i gränssnittet för beställfilm.
Min Powerbook är nu nerpackad och ska till Holland så jag kan tyvärr inte testa på ett tag. Men gör det gärna senare så behöver ingen få betala för att hyra en film bara för att upptäcka att det fungerar suboptimalt.

1
Bevaka tråden