Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Plastfötter till iBook G4

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2004-01-05 17:35

En av mina fyra plastfötter på undersidan av min iBook G4 har försvunnit. Jag satt i 30 minuter och talade med en sirapshjärna till norrman - som förutom att han spädde på mina fördomar mot norrmän såsom slöa, slappa och likgiltiga - kom fram till att Apple inte kunde skicka några nya pluppar till mig för att "det inte finns något reservdelsnummer". Korkskallen sitter bredvid fabriken på Irland. Snacka med någon på lunchen och posta till mig i ett kuvert då! Eller se till så att det läggs upp ett nummer - ärthjärna! Någon på 99mac som vet hur man får tag på några dylika pluppar?

Senast redigerat 2004-01-05 17:55
  • Medlem
  • 2004-01-05 17:46

Liknande plastpluppar (självhäftande, genomskinliga) finns hos välsorterade järnhandlare. Wirströms Järn på Södermalm till exempel.

Vad jag fått erfara sitter original-plupparna väldigt dåligt (adhesivet är helt enkelt för dåligt). Lessnade efter ha bytt en gång. Tog saken i egna händer= håltång,1.5mm gummiduk,superlim (för plast och porösa material). Plupparna sitter fortfarande "mycket" fast efter ca 10 månader.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2004-01-05 17:57
Citat:

Skrevs ursprungligen av Böckert
Vad jag fått erfara sitter original-plupparna väldigt dåligt (adhesivet är helt enkelt för dåligt). Lessnade efter ha bytt en gång. Tog saken i egna händer= håltång,1.5mm gummiduk,superlim (för plast och porösa material). Plupparna sitter fortfarande "mycket" fast efter ca 10 månader.

Det är ett alternativ. Fast skruvarna till datorn sitter under the plupps. Så man bör kunna plocka bort dem utan FÖR stor åverkan... Tycker fortfarande att någon på Apple borde ha en påse med en miljon pluppar som de kunde kosta på ett frimärke om man ber om några. Särskilt som maskinen är mindre än en månad gammal...

Ahh, sorry! såg nu som först att det gällde iBook. Det var en annan femma. Då är nog w00t:s tips ovan inte så dumt.

  • Medlem
  • 2004-01-05 18:22

Tvätta noga med isopropylalkohol och tryck dit de nya plupparna. (Ta inte på limytan innan du trycker dit dem.) Sitter som berget.

1
Bevaka tråden