Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

URU - Ages beyond MYST! Utklassar allt som finns i alla kategorier!

Tråden skapades och har fått 60 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-06 19:46

Jag vet att det finns några trogna MYST-fans här på 99mac... Vi har alla gjort en fantastisk resa genom MYST,RIVEN och EXILE (MYST I,II och III). Väntan på det nya äventyret är över! Det är dom goda nyheterna.Dom dåliga är att spelet ännu inte finns för mac...och planerna för en release är vaga,tyvärr!
Jag har "hädat" och skaffat spelet för PC (just för det är MYST så får man offra sin lojalitet )... DET ÄR HELT FANTASTISKT!!! Du rör dig i en 3D-miljö som inte liknar någonting annat; en värld...ja,flera världar som är helt sagolikt vackra och sanslöst utförda. Och du gör det dels i din egen dator, men främts online där du möter andra spelare "livs levande"!

Det här hör egentligen inte hit, men jag är EVIGT trött på dessa oändliga DOOM-kopior som helt dominerar spelvärlden just nu - finns det något mer uttjatat är springa omkring och skjuta skallen av medspelare med vapen som liknar förvuxna traktorer ?!!? Visst tyckt jag själv att det var häftigt för ett par år sedan (dock är fortfarande Wolfenstein - vi pratar om de första två versionerna från början och mitten av 90-talet - en oslagen klassiker), men hjärnan vill ha högre stimulans och större utmaningar än så...

URU är det optimala äventyret för dig som är nyfiken och som söker äventyr och gåtor bakom varje knut. Men du bör vara observant;allt du ser,gör och hör kan vara en ledtråd till nästa problem - en utmaning värd en sann spelare. Måtte URU komma snart till mac så man slipper gneta på en PC-burk - urrrk!

/ Clavius - Alltid med MYST från första början!

Har faktiskt varit på väg att skaffa URU men har dragit mig för att det kostar pengar i det långa loppet. För man måste väl prenumerera på tjänsten månadsvis?

  • Medlem
  • 2003-12-07 06:30

Klockrent inlägg Clavius.
Men jag fattar inte hur jag ska lösa detta med "Uru". Har ingen lust att skaffa en peezee-bURK bara för detta.

/Trogen Myst-fan

Mac-version är på gång, fast det dröjer väl några månader gissar jag på...

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2003-12-07 13:59
Citat:

Skrevs ursprungligen av Dave Lister
Mac-version är på gång, fast det dröjer väl några månader gissar jag på...

Källa, snälla . . .

  • Medlem
  • 2003-12-07 14:13
Citat:

Skrevs ursprungligen av Gunnar B
Källa, snälla . . .

Ja, jag säger samma sak ... källa!?

  • Medlem
  • 2003-12-07 14:16

Under tiden kan man ansluta sig till namnlistan för "Uru for Mac".
http://www.petitiononline.com/macosuru/petition.html

Det finns inte till PS2?

Ciryon

Var i någon intervju med någon av Miller-bröderna där det stod att dom börjat med mac-version, minns dock inte vart jag såg den, ska leta runt lite...

Bara på planeringsstadiet, men bara Rand Miller (bland annat) får sin vilja igenom så SKA det bli en mac-version....
Här är länken iaf:
Rand Miller Answers Uru Questions in Online Chat

Citat:

Skrevs ursprungligen av Dave Lister
Bara på planeringsstadiet, men bara Rand Miller (bland annat) får sin vilja igenom så SKA det bli en mac-version....
Här är länken iaf:
Rand Miller Answers Uru Questions in Online Chat

Från ovanstående länk om Mac & pris

Citat:

Kha'tie: What the status on a possible Mac version? (many people)

Rand Miller: Looking good. Let me start by saying that I use a Mac so I really want one. Beyond that we are working hard to make the Mac version happen. Uru was much more difficult than we had anticipated. The Mac version fell out as a necessity just so we could get Uru done at all. Now we are trying to make it happen again.

Kha'tie: What will Uru Live cost? (many people)
Rand Miller: It will likely be comparable to other persistant online games (10 - 15 USD range)

Tur att, man har varit beta testare för URU.
den live biten som pågår nu är gratis, för det är fortfarande typ beta, oficielt ska det släppas i feb och första månaden skulle vara gratis.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-08 12:46

Naturligtvis kommer URU för mac...förr eller senare. Men CYAN brukar ha som policy att tjäna in pengarna på den första försäljningen av spelet innan man går vidare och lanserar på ytterligare plattformar. EXILE finns väl t.ex. för Xbox vill jag minnas...eller var det PS ?! Att "direktör MILLER" själv begagnar sig av mac är väl inte förvånade; en del av atrworket för spelet är ju just gjort i mac-miljö - så klart att gänget på CYAN vill att det skall finnas för mac också! 3D-miljön i spelet ställer dock speciella krav på programmeringen och funktionaliteten; bara att beta-testa spelet på ny plattform lär väl ta sina timmar...
URU finns online gratis under en testperiod och kommer såsmåningom att kosta lite pengar per månad - men av allt jag har sett och hört talas om så är det här spelet mest värt ev. avgifter då det bjuder på en så annorlunda och storslagen upplevelse. Det man oroar sig för är att deras servrar inte skall klara anstormningen av potentiella spelare...och att linan skall brytas av allmän
överbelastning. Nu ibörjan släpper de in 50 pers åt gången... I slutändan pratar vi om kanske tiotusentals åt gången!

Någon som har börjat spela kommit någon vart i URU?
Själv har jag tillsammans med min flickvän "knäckt" en värld (Eder Gira/Eder Kemo) av dom som finns på själva spelCDn. Vansinnigt kul...och beroendeframkallande...sena nattimmar (gäsp!)!

Jag har kört igenom hela Singleplayerdelen två gånger nu iaf
Väntar bara på att jag ska bli insläppt i online-världen....

Finns inte så mycket att göra online än tyvärr.
Det var mycket mer öppna område i betan än det är nu.

Jag har kört igenom single-player delen också. Fantastiskt spel.
Jag har dock ett problem med Live-varianten. Kan inte komma in trots att jag blivit inbjuden. Har förmodligen med min brandvägg att göra...hittar ingen information om hur man öppnar upp den korrekt

Jaja, hoppas det kommer till Mac så ni också får njuta av detta ohyggligt kungliga spel.

Samma här, jag har blivit inbjuden men spelet vill inte connecta till sin updateserver för att uppdatera och sedan koppla till Uru Live...
Om du har BBB så beror det mest troligt på ispn (har sett flera svenskar på Uru-forumet med BBB som inte heller kommer in). Om morsan hade haft kvar ADSL hemma hos sig hade jag testat att köra spelet där bara för att se om den skulle få kontakt då, men numera kör hon bara med vanligt modem så då går det inte kolla för mig...

Har inget med min brandvägg att göra, har testat det.

Flera svenskar? Jag har kammat alla forum, och bara sett jag och Clavius med detta problem. Men har väl inte sökt ordentligt då

(jag heter Atrus02 och Clavius heter Clavius_Moon tror jag)

Det är då 5 pers med bredbandsbolaget (inkl. jag) i denna tråd som inte kan använda Uru Live iallafall. (Jag heter SirSmeghead där btw)

Och, då är det två till förutom vi tre.
Helskumt. Det bara MÅSTE vara något med BBB.

(jag heter förresten "danieleriksson" i det där forumet tydligen )

Mmm, misstänkte att det var du som stod där med det namnet

om ni har svårt att komma in beror det just nu på servrarana, de gjorde ett litet misstag och har släpt in alla som sökte tom 2jan, och servrarna klarar inte belastingen just nu, de har jobbat på det men det är fortfarande stora problem att komma in.

Skulle vi itne kunna ta och fortsätta den här tråden på bredband.net, i deras spelforum, har skapat två trådar. SKulle vara bra om vi fick lite inlägg där, lite uppmärksamhet

Har inget med det att göra. Vi har haft det här problemet långt innan de gjorde det där misstaget

Yes!! Jag har löst det, nu kommer jag förbi "Unable to download update file"

Kontakta mig på ICQ UIN: 19343822 om ni vill veta hur

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-15 20:35

Du kan väl berätta här istället... Jag har tröttnat på att leta lösningar och svar på detta minst sagt irriterande problem. Fyra veckor nu utan att kunna spela URU Live...bah!:mad:

Om du har löst det blir du månadens spelhjälte, Daniel!

This is hardly the forum for it Clavius

Jaja, installera proxyservern Squid 2.5 Stabil 1 English Setup. Glid in i IE, klicka in dig till LAN-inställningar. Klicka i att du har en proxy, skriv in localhost som adress och port 8080. Sen är det bara att köra!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-16 20:17

Goffy1> Problemet i mitt fall ligger inte där. Jag har ALDRIG lyckats komma in. Jag fick min inbjudan ganska tidigt ungefär för fem, sex veckor sedan. Så det beror inte på att dom har släppt in för många. För som sagt det fungerade inte innan dom släpte den senaste inbjudan. Tror att det snarare ligger hos bredbandsbolaget.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-16 21:08

Jag har försökt att installera proxyservern men den ligger ju i RPM fil och det köper inte Windows XP. Så det går inget bra med andra ord..

Bevaka tråden