Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Boka in den 6:e Januari i din kalender

Tråden skapades och har fått 49 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Trodde det skulle vara i STLHM, men om du pratar om Draken i Göteborg så lär jag iaf dyka upp. Lite av ett stammis-ställe för mig efter alla Star-treffar där. Är detta "ideellt" eller är det inträde och avgifter? Kan tänka mig att det kan kosta en del att annordna något sådant här.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Sundevall
Trodde det skulle vara i STLHM, men om du pratar om Draken i Göteborg så lär jag iaf dyka upp. Lite av ett stammis-ställe för mig efter alla Star-treffar där. Är detta "ideellt" eller är det inträde och avgifter? Kan tänka mig att det kan kosta en del att annordna något sådant här.

Hm, Draken i Göteborg lär ha 713 platser, medan Draken i Stockholm har 1150. Men Björnström nämnde visst 1400? Jag hoppas förstås på Stockholm, eftersom det ligger närmast Djungeln där jag bor, men en lokal med 100-200 platser vore väl ändå mer realistiskt...

1400 platser! Det mesta Apple har samlat någon gång i Sverige ligger väl på kanske 700. Med tanke på återstående tid så skulle jag satsa på en lokal för max 150 personer.

Det är Draken i Stockholm. Dom har plats för 1400 stående och 1150 sittande tror jag.

Det är inte det viktiga:

Draken har Stockholms enda digitala bioduk med 10-12 meters bredd och ett avancerat styrsystem som vi skulle få en demo på samtidigt (hey - we're nerds!).

Dessutom har dom inbyggd Teracomlänk i taket så vi slipper den där (iofs coola) vita bussen med parabol på taket.

Draken är den optimala lösningen på denna typ av events. Kostar 45k per dag innan prutning dock (tur att jag är bra på att pruta).

Koder, koder, koder. Innan vi har koderna kan ingen göra någonting. Det hade ju blivit lite pinsamt om Apple Sverige och 99mac bjuder in 1100 pers och så har vi inte någon sändning. Eller hur?

Vore trevligt om Apple SE kunde överraska oss och fixa så detta funkar.

Förmodar att vi vanliga dödliga inte kan göra något för att hjälpa till?

Självklart är den sjätte preliminärt uppbokad för denna tillställning. Det enda som behövs för oss presumtiva besökare är ju en kludd i kalendern så är den saken klar

Jag håller tummarna för att ni får till det i sista stund

  • Medlem
  • 2003-12-20 11:52
Citat:

Skrevs ursprungligen av Merovech
[B]Vore trevligt om Apple SE kunde överraska oss och fixa så detta funkar.
B]

Fårlåt min skeptiskhet....:rolleyes:
Men vad kul om dom kunde göra nåt bra......sent men ändå.

Problemet är nog i USA. Ingen på Apple SE har tillgång till information och/eller koder till satellitsändningen. Förmodligen får vi veta huruvida det blir en satellitsändning och om vi får tillgång till koderna typ 3-4 dagar i förväg.

  • Medlem
  • 2003-12-20 12:19
Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Problemet är nog i USA. Ingen på Apple SE har tillgång till information .

va kul det blev.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Problemet är nog i USA. Ingen på Apple SE har tillgång till information och/eller koder till satellitsändningen. Förmodligen får vi veta huruvida det blir en satellitsändning och om vi får tillgång till koderna typ 3-4 dagar i förväg.

Jag förstår förstås att inte Apple SE kan vara med och avgöra om det blir någon officiell visning via satelit över EU, det jag menar är att de kanske kan ta i lite någon gång och faktiskt anstränga sig mer än att skicka två e-mail till någon mellanchef i Cupertino.

Det är ju faktiskt 20-års jubileum för Macen, vore trevligt om Apple SE firar detta lite mer än ännu en intern kick-off för personal som har varit anställd i två år och inte vet mer om Apple, Mac och iPod än vad en normal MTV-tittare eller OnOff-anställd i röd slips gör.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-20 14:00

Om de bara fixar koderna så kan det ju bli en riktigt lyckad event. Har sett en del reklam för Draken som "hyreslokal till liknande events" i tidningarna den sista tiden. Vi får väl hoppas att de kommer över de där koderna bara!

Vi får väl underrätta våra spanare på spymac annars att sända en spion som kan få fram koderna till den 6:e.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-01 21:18

Jag sitter på modem, så jag är helt strandsatt, om det inte blir något.

Hoppas!

Vänligen, Ylan

Jag har fått 100% besked ifrån Apple: det finns inte någon satellitsändning att se på imorgon. Trist men sant.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-05 13:28
Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Jag har fått 100% besked ifrån Apple: det finns inte någon satellitsändning att se på imorgon. Trist men sant.

Tråkigt!

Tack för att du försökte!

Vänligen, Ylan

Jag knallar över till lokala Apple Store-butiken.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Jag har fått 100% besked ifrån Apple: det finns inte någon satellitsändning att se på imorgon. Trist men sant.

Tack för att du försökte.
Sa de att det inte finns någon sändning eller sa de att de inte kommer att finnas någon publik sändning via satelit? Sa de varför?

Är detta bara för andra sidan Atlanten?

Ku-band Analog
-- Galaxy 3C Transponder 18 K
-- Orbital Slot: 95 degrees West
-- Downlink Frequency: 12050 MHz
-- Polarity: Horizontal down
-- Bandwidth: 27 MHz
-- Audio Subcarriers: 6.2 and 6.8

C-band Analog
-- Galaxy 11 Transponder 08 C
-- Orbital Slot: 91 degrees West
-- Downlink Frequency: 3860 MHz
-- Polarity: Vertical down
-- Bandwidth: 36 MHz
-- Audio Subcarriers: 6.2 and 6.8

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-01-05 15:45

Blir det någon "event" imorgon? Ska man ta sig in till stan från förorten:) Vid vilken tid?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Merovech
Är detta bara för andra sidan Atlanten?

Ku-band Analog
-- Galaxy 3C Transponder 18 K
-- Orbital Slot: 95 degrees West
-- Downlink Frequency: 12050 MHz
-- Polarity: Horizontal down
-- Bandwidth: 27 MHz
-- Audio Subcarriers: 6.2 and 6.8

C-band Analog
-- Galaxy 11 Transponder 08 C
-- Orbital Slot: 91 degrees West
-- Downlink Frequency: 3860 MHz
-- Polarity: Vertical down
-- Bandwidth: 36 MHz
-- Audio Subcarriers: 6.2 and 6.8

Som alltid så gäller det bara det underbara landet.

Tråkigt som tusan att vi inte kunde köra evenemanget i Stockholm. Den dag det finns en länk lovar jag att 99mac kör direktsändning förutsatt att det går att få någorlunda ekonomi i det hela.

Bevaka tråden