Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HUMlab

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2003-12-19 02:41

Jaha, vem bokar HUMlab den 6e januari klockan 18?

Jag undrar det samma, även om jag inte kommer att komma.

skulle vara trevlig men jag befinner mig i egypten vid den tiden :/

Får glida in på nåt internetcafe o kolla in nyheterna efteråt..

Citat:

Skrevs ursprungligen av Johan S
skulle vara trevlig men jag befinner mig i egypten vid den tiden :/

Oj vad synd det är om dig då...

Visst är de, nästan så man önskar man vore i kalla slaskiga/halkiga Umeå istället, bara för att se Steve

Men dykning i Röda havet är kanske en liten tröst

Ja det låter ju väldigt otrevligt det där med dykning...

Men hur blir det för oss andra? Går det att fixa en gemensam visning i humlab eller någon annanstans?

Vore trevligt om det blir även i år, så slipper man sitta hemma själv och se alla nyheter.
(Samt slipa slösa på de ynka 6 gig Kommunicera "bjuder på")

Tror nog att jag kan ordna något... har iofs inte möjlighet att ordna bokningen förrän på måndag, men jag tror nog att vi törs rikta in oss preliminärt på att vara i HUMlab. Dock är det med viss reservation för eventuella förhinder (andra bokade aktiviteter, invändningar från husservice eller vad-vet-jag). Jag kan ge ett definitivt besked nån gång runt måndag förmiddag iaf...

Najs! Om det blir av så kommer jag i alla fall!

Jag dyker också upp. Denna gång med en sprillans ny PB.
Men med min tur så släpper dom väl en PB G5:a

Blir det något så dyker även jag upp!

  • Medlem
  • International user
  • 2004-01-03 16:37

Jag torde också dyka upp!

  • Medlem
  • 2004-01-04 13:34

Ja jag kommer garanterat!

  • Medlem
  • 2004-01-04 13:36
Citat:

Skrevs ursprungligen av Daniel Eriksson
Jag dyker också upp. Denna gång med en sprillans ny PB.
Men med min tur så släpper dom väl en PB G5:a

Hahahaha.. jag minns något om det där, det var lite snöpligt. Men vad var det de släppte som du just köpt ny?

Hm... har dessvärre råkat på ett litet problem. Det ser inte bättre ut än att de på husservice som har hand om inpasseringssystemet (och kan ordna så att folk tar sig in i huset och labbet) har klämdag idag, och de är inte tillbaka förrän på onsdag... kan bli lite svårt att ordna någon visning då

Aj då, låter inte bra, tur man har passerkort och konto till HUMlab så att man själv kan ta sig in i alla fall.

  • Medlem
  • 2004-01-05 12:00

Det var trist. Nåväl, jag har också konto där så jag pallrar mig nog dit jag med.

Blir ju lite trassligare för de som inte har passerkort, men vi skulle ju kunna vara i labbet ändå. Nu är labbet iofs inte bokat, men det är ju en röd dag så jag tror inte att någon har invändningar mot att vi håller till där.

De som inte har tillgång till labbet kan ju kanske haka på någon som har det... eller så kan vi ju bestämma att alla passerkortslösa samlas 17:50 vid nordöstra entrén till hörsalsrundan (där bankomaten är) så kommer jag eller någon annan och öppnar. Passar det bra?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2004-01-05 14:09

17:50 vid bankomaten! Låter fetbra!

Jag kommer iofs in i samhuset med mitt kort, men inte i humlab.

Men jag tror det är bortkastad tid att se på det där på onsdag. Ryktessiterna är ju rätt döda. Det mest spännande lär bli nån ny toksnabb hårdvara man ändå inte har råd med.

Gustaf

Kommer!

Jörgen

Jag ska också försöka komma

  • Oregistrerad
  • 2004-01-05 20:59

Ska nog också försöka komma. Alltid trevligt att träffa lite likasinnade.

Blev det av? Jag blev uppbokad på annat tyvärr.

Citat:

Skrevs ursprungligen av samul
Hahahaha.. jag minns något om det där, det var lite snöpligt. Men vad var det de släppte som du just köpt ny?

Minns fan inte, men den jag hade blev hopplöst utdaterad

Det blev av!

  • Medlem
  • 2004-01-07 16:29
Citat:

Skrevs ursprungligen av Daniel Eriksson
Blev det av? Jag blev uppbokad på annat tyvärr.

Jo det blev av, tack vare Samuel K! Efter lite strul med en buggig fjärrkontroll så var vi 'up and running'. Mycket trevligt att se Keynote i HUMlab och det fanns plats för ganska många till (Vilket är bra att veta inför nästa gång).

Citat:

Skrevs ursprungligen av Daniel Eriksson
Blev det av? Jag blev uppbokad på annat tyvärr.

1
Bevaka tråden