Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport och Com Hem?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en PB med airportkort och vill givetvis vara så trådlös som möjligt. Ofta funkar det bra att surfa på min comhemuppkoppling via airportstationen. Jag slipper logga in och allt sånt där trist. Ibland verkar det dock som om jag blir "utslängd". Då är det ofta väldigt svårt koppla upp igen via basstationen och jag får snällt stoppa in nätverkssladden i datorn, vilket känns nästan kränkande. Vanligen brukar jag lyckas lura mig in igen, men det här gången funkar det inte. Vet nån vad jag gör för fel/ hur jag ska göra? Jag kör:

PB 12' i Ghz
Panther
Airport Extreme
Com Hem
Modem av märket "NeMo"

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2003-12-22 18:59

Installera MacICX. Finns här:
http://www.cs.lth.se/~roger/macicx.html

Verkar vara ett grymt program. Mitt problem är dock inte att "hålla kontakten" med com hem. Det sköter airport alldeles utmärkt. Problemet är istället att jag då och då blir utslängd från com hem och då inte kan ansluta via airport igen.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-01-04 15:10

Kan det ha med hur du satt upp ditt airport nätverk? Jag hade också problem med detta ett tag, men fixade till ett "säkert" (??) nätverk, och sen dess har det gått bra att komma åt inloggningssidan även sen jag råkat bli nedkopplad.
Vad har du för basstation? Jag kör D-Link.

/anders

Hade tidigare samma problem då jag hade Bonet med fast ip. Lösningen för mig var att uppdatera programvaran. Se till att du har 5.2 då löste det sig för mig.

Lycka till T-son

För mig funkar det utan problem.

PB17
Com Hem med Coresma-modem
AirPort Extreme kort och basstation
AirPort programvara version 3.2

//J

1
Bevaka tråden