Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta bort räkneverket för antal inlägg

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-01-04 14:00

Räkneverket för antal inlägg tycker jag ska tas bort. Verkar lite fånigt...

Varför ta bort en funktion som vissa kanske vill ha? Stör den dig på något sätt?

Jag tycker också att räknaren inte tillför något. Tycker man ska minimera antalet knappar, mängden meta-information som visas för varje inlägg. Antalet inlägg skulle ju till exempel kunna föras över till varje medlems egna sida. Knapparna "kompis", "inlägg", "medd." skulle också kunna flyttas till profil-sidan. "rapportera inlägg" och "IP: loggat" skulle då kunna flyttas ned så att inlägg inte behöver ta så stor plats vertikalt... Personligen tycker jag namnet med eventuell titel räcker att ha i vänsterspalten. Namnet skulle kunna vara en länk till profil-sidan så kan man spara än mer plats och plotter.

  • Medlem
  • 2004-01-04 14:18

Håller med. Skala bort allt onödigt. Dessutom minskar möjligen antalet skräpinlägg om man tar bort räkneverket för inlägg. Det blir mindre "mäta penis" s a s.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-04 14:23
Citat:

Skala bort allt onödigt.

Denhär tråden?

  • Medlem
  • 2004-01-04 14:30
Citat:

Skrevs ursprungligen av w00t
Håller med. Skala bort allt onödigt. Dessutom minskar möjligen antalet skräpinlägg om man tar bort räkneverket för inlägg. Det blir mindre "mäta penis" s a s.

det är därför livsstil inte räknas, tror jag.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-01-04 17:47

Räkneverket har jag ingenting emot. Däremot finns det mycket annat här på forumet som ger ett väldigt "plottrigt" intryck. Jag skulle föredra en lite mer avskalad layout. Samtidigt känns det fel att kritisera ett gratisforum som drivs av entusiaster på detta vis. Bättre att komma med något konstruktivt i så fall än att bara påpeka vad som är fel.

w00t kan ju börja med att plocka bort sin avatar så ser inläggen lite mer "avskalade" ut.

  • Medlem
  • 2004-01-04 18:11

Jag håller med om att antal inlägg tillför ungefär noll. Vad ska vara det intressanta?

  • Medlem
  • 2004-01-04 18:15

Precis. Det är som om det funnes uppgifter om att "jag har en Power Mac G5 2 x 2 GHz och en tolvtumspenis".

I övrigt är forumet riktigt trevligt.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-04 18:24

Föra att bara varit registrerad i 5 dagar
tycker jag du har väldans många inlägg.
Med den takten, meningslösa eller icke-menigslösa inlägg, kommer du nog snart i kapp många här ganska snart, och behöver inte känna "penis-avund".

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-04 18:29
Citat:

Skrevs ursprungligen av w00t
Precis. Det är som om det funnes uppgifter om att "jag har en Power Mac G5 2 x 2 GHz och en tolvtumspenis".

I övrigt är forumet riktigt trevligt.

Det är nog bara de som inte har så mycket som tänker på det...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Earth
Det är nog bara de som inte har så mycket som tänker på det...

Ja, att jag inte har en dubbelpropps-G5 retar mig mycket!

  • Medlem
  • 2004-01-04 22:17

jag gillar avatarerna. De tillför ngt till avsändarens identitet. Och de bidrar till att man får en positiv (eller för all del negativ) förnimmelse av avsändaren innan man har läst inlägget.
Eller nåt sånt, jag vet inte. Jag gillar dem i alla fall.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-04 22:23
Citat:

Skrevs ursprungligen av Richard Rönnbäck
Ja, att jag inte har en dubbelpropps-G5 retar mig mycket!

1. Ingen dubbelpropp G5
2. Inga inlägg
3. Ingen tolvtumspenis

  • Oregistrerad
  • 2004-01-04 22:26
Citat:

Skrevs ursprungligen av Earth
3. Ingen tolvtumspenis

Är ju en fot ju - och det har man ju redan två…

Jag tycker räknaren är bra. Den hjälper mig när jag svarar. För att ta ett lite extremt exempel: om Pär eller Mondo frågar nåt som kanske skulle kunna kräva ett långt och eftertänksamt svar skulle jag skriva det, för jag VET att de, med tusentals inlägg, redan har en viss kunskap om forumet och hur det fungerar. En som registrerade sig 2001 och har typ 7 inlägg däremot, kanske snarare behöver en guidning i hur man söker i befintliga trådar.

  • Medlem
  • 2004-01-04 23:28

har det hänt att Pär frågat om något? Jag tycker han mest svarar...

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-01-04 23:56

Jag tycker att det kan vara kul att se hur många inlägg någon annan har postat.
Speciellt när det gäller inlägg i Köpes och Säljes, där litar jag helt klart mer på någon med 500 inlägg än någon med 2.

Good point, Nillon!

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2004-01-05 10:06

Om mätaren skall ge någon rättvis information borde den räkna bort onödiga "one-liners" och personliga påhopp!.......och det är ju inte möjligt med alla script i världen?

  • Medlem
  • 2004-01-05 10:12

Precis.

  • Medlem
  • 2004-01-05 10:20
Citat:

Skrevs ursprungligen av lheidner
Föra att bara varit registrerad i 5 dagar
tycker jag du har väldans många inlägg.
Med den takten, meningslösa eller icke-menigslösa inlägg, kommer du nog snart i kapp många här ganska snart, och behöver inte känna "penis-avund".

Jag tycker att det är tvärt om. Med sjukt mycket inlägg kan det förefalla som att man inte har något liv i övrigt. Det är ju trist att sprida den bilden om sig själv... även om få vet vem jag egentligen är, vilket känns betryggande.

Varför inte låta folk själva ta itu med sina eventuella prestige-problem och själv sköta sina? Om det nu inte drabbar folk på något konkret sätt vill säga? ge gärna exempel i sådana fall!

Den som har problem med detta bör uppmärksammas på att andra möjligtvis inte tvunget måste ha samma tankar kring detta. Det kan till och med vara så att en eventuell person faktiskt är ensam om detta.

Vad gäller plottrigheten så gör räknaren mer eller mindre varken till eller från i min värld. Men, visst om någon har en annan upplevelse så. Jag kollar ibland om en medlem har gjort många inlägg här då det kan vara intressant på olika sätt. Det positiva överväger det negativa för mig för det finns inget negativt som jag kan se det....om nu inte någon börjar mäta apparaten alltför uppenbart. Då kan jag av medmänsklighet tänka mig att den ska bort för så viktigt är det inte att jag vill att någon ska börja bete sig konstigt, tvångsmässigt bara för en räknare. :rolleyes:

  • Oregistrerad
  • 2004-01-05 10:47
Citat:

Skrevs ursprungligen av stfm
Jag tycker att det är tvärt om. Med sjukt mycket inlägg kan det förefalla som att man inte har något liv i övrigt. Det är ju trist att sprida den bilden om sig själv... även om få vet vem jag egentligen är, vilket känns betryggande.

Det kan jag personligen hålla med om, det känns som om personer med rimliga antal inlägg i relation till registreringstid verkar vara mest balanserade i sina inlägg. Och även då tycker jag att räkneverket har en betydelse i att finnas till. Man är liksom inte "bäst" för att man har fler inlägg, men det var den frågeställningen som w00t tog upp; att det handlade om "penis-mätning" i fråga om antal inlägg. Vilket det kanske gör för en del, vad vet jag. Personligen så kan det ju knappast göra det i alla fall.
Mitt inlägg var mest ironi eftersom w00t verkade jobba på rätt bra för att vara så ny, och samtidigt ta upp en så'n frågeställning. Det hade liksom varit mer relevant att lyssna till om det varit någon som hade lite observationstid och kom på så vis från en annan postition.

Som sagt, personligen tycker jag att räkneverket fyller många funktioner, inte nödvändigtvis som något "penis-mätnings-system", förstås.

Citat:

Skrevs ursprungligen av ThomasC
Om mätaren skall ge någon rättvis information borde den räkna bort onödiga "one-liners" och personliga påhopp!.......och det är ju inte möjligt med alla script i världen?

Det är väl inte det exakta antalet inlägg som är intressant, men, som redan nämnts, möjligheten att veta om personen har skrivit typ 8 inlägg och är helt ny, eller har funnits här länge och skrivit ett par tusen inlägg.

Jag har inte retat mig speciellt mycket på inläggsräknaren. Däremot tycker jag rent generellt att det är för plottrigt runt inläggen. Det händer lite då och då att jag ser fel på inläggsdatum och registreraddatum. Räcker det inte om registreringsdatum finns hos användarens profil, och inte på varje inlägg.

Sedan finns det lite annat plotter. Länken till det loggade IPet kan jag självklart inte använda mig av eftersom jag inte är en moderator, men, varför ser jag då överhuvudtaget länken? Samma sak med ändra inlägg-knappen på alla inlägg som inte är mina.

Jag tycker det ser ut lite som Kiviks Marknad kring inläggen. För egen del skulle jag nog föredra att flytta inläggsräknaren till den personliga profilen. Men, jag brinner inte för det. Jag skulle hellre flytta bort registreringsdatum, som sagt.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2004-01-05 14:18
Citat:

Skrevs ursprungligen av mrubenson
Det är väl inte det exakta antalet inlägg som är intressant, men, som redan nämnts, möjligheten att veta om personen har skrivit typ 8 inlägg och är helt ny, eller har funnits här länge och skrivit ett par tusen inlägg.

För min del uppskattar jag en medlem som, oavsett tidsperiod, skrivit 8 bra inlägg mer än en som skrivit 800 dåliga.........men det är ju min personliga uppfattning.

Jag bryr mig inte nämvärt om räknaren, utan läser vad folk skriver. De allra flesta forum innehåller inlägg av skiftande kvalitet, och orsaken är väl att alla intresserade skall ha tillträde utan att genomgå någonslags kompetenstest.

LIFE GOES ON.....

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-01-06 20:34
Citat:

Skrevs ursprungligen av stfm
Jag tycker att det är tvärt om. Med sjukt mycket inlägg kan det förefalla som att man inte har något liv i övrigt. Det är ju trist att sprida den bilden om sig själv... även om få vet vem jag egentligen är, vilket känns betryggande.

Då ska man väl ändå ha väldigt många inlägg?
Man får ju titta på hur länge någon har varit registrerad också.
Jag snittar på runt 3-4 inlägg per dag under den tiden jag har varit registrerad, det är väl inte särskillt farligt tycker jag?

1
Bevaka tråden