Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gör dom sitt jobb?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja det kan man undra ibland,ja inte bara då utan allt oftare.

Vilka är det jag pratar om jo våra kära moderatorer ingen nämd och ingen glömd. Men det verkar som om dom inte vågar säga till när trådar spårar ur eller när det kommer till rena personangrepp och dylikt.

Det finns alltför många på detta forum som skulle behöva få sig en åthutning emellanåt jag undertecknad...

Jakob Melin har en del sunda synpukter i ämnet ifråga.

Jag kanske tar upp en het potatis men det kanske vore ide att byta ut moderatorer efterhand, det är lätt att inte se skogen för alla träd efter ett tag.

jag kan till viss del hålla med, men då är jag också av den skolan som tycker att forum som detta modereras ganska hårt.

Av tidligare erfarenheter ifrån annanstans vet jag att många användare tycker som jag, medans minst lika många tycker att moderation är lika med döden mer eller mindre. sen finns det dom som tycker allt är bra.
Svårt att göra alla nöjda det är iaf en sak som jag har lärt mig.

Men jag kan hålla med om att det den senaste tiden har varit lite slappt här; lite för mycket flamewars och personangrepp som nog borde passa bättre i ett mail/pm dom personerna sinsemellan.

Det svåraste som moderator (igen, utifrån mina tidigare erfarenheter annanstans) är nästan att hålla uppe konsekvensen moderatorerna emellan så alla vet var gränsen går. Samt att man tyvärr inte kan vara kompis med alla, så skit får man vara beredd att ta oavsett om det är rättfärdigad eller inte..

Johan sammanfattar det hela bra. Själv tillhör jag de där som har svårt för hårt modererade forum. Det vore kanske läge för en liten omröstning på temat?

hade det inte varit för den råa andan i grälen mellan pc-nördar som 12 Moons och känsliga mac-själar så hade många trådar inte varit läsvärda öht... jag GILLAR den hårda tonen, och faktum är att det vässar argumenten. Tycker därför också att holmgångarna i vissa pc-versus-mac-trådar varit de klart bästa "debatterna" på 99mac. MER sånt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-04 11:54

Jag håller med xplane.

Hårda argument för och emot Mac eller PC (eller vad som helst) har väl ingen dött av. Men när man skriver "pc-nördar som den-och-den" eller "hur f-n kan du säga nåt sånt" eller "du måste ju vara helt j-a dum i h-t" så handlar det inte längre om hårdföra diskussioner i sak.

Den som inte kan acceptera eller förstå att det finns lika många åsikter som människor, och anser att de som tycker annorlunda är pantade och tror att de ska få andra att se sin egen verklighet genom att påstå att alla som inte tycker som dem är idioter. Vars enda asociala möjlighet att säga ifrån och göra sin röst hörd är genom att anonymt sitta i ett forum och kasta personangrepp och annan skit omkring sig... behöver modereras!

Annars kommer forumet spåra ur och självdö genom att de 90-95% som vill förkovra sin kunskap, diskutera eller bara "hänga ut" inte vill vara kvar!

edit:ändrade en formulering

Det pratades om flummiga rubriker i en annan tråd nyligen. Jag skulle vilja se lite modererande på detta område om inte annat.

Varför heter t ex denna tråd "Gör dom sitt jobb?" när den borde heta "Gör moderatorerna sitt jobb?"?

1
Bevaka tråden