Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bakgrundsbild till T610

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • San Francisco
  • 2003-10-23 20:16

Fösökte lägga in en JPG-bild i telefonen för att ha som bakgrund...den var i samma storlek som bilderna som kameran tar...men mobilen kunde ändå inte läsa bilden...varför?

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2003-10-23 20:18

och en annan sak...om man hittar spel....var lägger man dom då? (via bluetooth) när jag bläddrar telefonen via datorn får jag bara upp en mapp med bilder, en med ljud och en med teman...

  • Medlem
  • 2003-10-23 20:45

160 x 128.. går nog i andra storlekar också, men skärmen är bara så stor..

Retar mig också att jag bara hiitar 3 mappar.... men om du uppar ett spel, så kommer det ändå att hamna i rätt folder (tror jag)

Får däremot inte midifiler att funka..

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2003-10-23 21:04

ah nu funkade det...tack...

svårt att hitta bra teman till T610...det mesta är riktigt värdelöst. kör med classic så länge...

Jag browsar datorn från luren istället. hämtar i en "telefon-mapp".

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2003-10-23 21:20

oh..hur browsar man datorn...? (ok jag skulle kunna läsa om det i instruktionsboken men...)

du väljer en mapp när du lägger till telefonen i "Bluetooth inställningsassistent".

I telefonen:
kommunikation-blurtooth-mina enheter-datorn-bläddra bland filer.

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2003-10-23 21:45
Citat:

Skrevs ursprungligen av David Molarin
du väljer en mapp när du lägger till telefonen i "Bluetooth inställningsassistent".

I telefonen:
kommunikation-blurtooth-mina enheter-datorn-bläddra bland filer.

hmm...jag valde skrivbordet där tror jag..hmm...kan inte bläddra....bara trycka "välj" på min dator och sen finns det "redigera" "lista över tjänster" och "radera"

Att läsa lite handböcker kan vara ett alternativ, ja.

Storleken på en bakgrundsbild ska vara 128 x 127, vilket går att läsa i mitt inlägg i den här tråden.

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2003-10-23 21:56

160x128 funkade också fint faktiskt.....

128x126 blir ju fyrkantigt? .......funkar la inte som bakgrundsbild...

har kommit halvvägs i manualen......får ta lite i taget...

  • Medlem
  • 2003-10-23 22:57
Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Att läsa lite handböcker kan vara ett alternativ, ja.

Storleken på en bakgrundsbild ska vara 128 x 127, vilket går att läsa i mitt inlägg i den här tråden.

Då funkar dom inte som skärmsläckarbilder... 128 x 160 är optimalt, sedan får man väl beskära dom så att inger relevant del av bilden hamnar bakom knapplieten

Citat:

Skrevs ursprungligen av nixon
Då funkar dom inte som skärmsläckarbilder... 128 x 160 är optimalt, sedan får man väl beskära dom så att inger relevant del av bilden hamnar bakom knapplieten

Aha. Men: Använder nån skärmsläckaren? Så fort bakgrundsbelysningen slocknar ser man ju inget på skärmen och hursomhelst slår klockan på ändå.

128 x 127 är i alla fall den storlek som telefonen använder och om man vill ha full kontroll (t.ex. när man gör egna teman) så är det att föredra.

  • Medlem
  • 2003-10-28 00:10

Jaja, mera kvadratiska bilder kan ju göras 128 x 127.. men jag föredrar att fylla hela displayen, och se till att listerna inte förstör nått av bilden...

jag bjussar på 3 bilder jag har i min telefon

Den första är helskärm, den andra är 128x127 den tredje är åthelvete för stor men funka bra ändå...

  • Medlem
  • 2003-10-28 02:15

Kolla in Apple-temat på T610 Center. Jag gillar det skarpt.

http://www.j-e-t.net/t610/

Citat:

Skrevs ursprungligen av Cberg
Kolla in Apple-temat på T610 Center. Jag gillar det skarpt.

http://www.j-e-t.net/t610/

Jag tycker det är ganska snyggt faktiskt, men finns det något program som man kan göra om teman i?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Kristofer G
Jag tycker det är ganska snyggt faktiskt, men finns det något program som man kan göra om teman i?

PhoneAgent

  • Medlem
  • 2004-01-03 16:29

Ooops jag såg att mina bildlänkar var döda, inte så konstigt då jag bytt ISP...

Här är dom igen:

Alla bilderna ser jäkligt bra ut i 610,ans kontrastlösa skärm

Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
PhoneAgent

Tack!

1
Bevaka tråden