Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mozilla ökar...

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Internet Explorer 6 - 50%
IE 5 - 13%
IE 4 - 3%
Mozilla - 14%
Netscape 4 - 7%
"Other" - 13%

http://www.net-watch.org (som är det mest pålitliga stället för sådan statistik)

Mozilla (Mozilla Suite, Firebird) tar stadiga steg uppåt.
Sen får man tänka på att många webbläsare (Firebird, Opera) är maskerade som IE 6...

Trevlig utveckling.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2004-01-03 02:53

Other borde väl vara i stort sett bara Safari då, eller? Lite Omniweb kanske också...

Opera är ju uppenbarligen rätt oanvänd. 0% på samtliga listade versioner. Samma sak med Lynx och Konqueror.

Hehe, jag skulle inte vilja mobba Opera på ett forum som GON t.ex.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Kalle W
Other borde väl vara i stort sett bara Safari då, eller? Lite Omniweb kanske också...

Opera är ju uppenbarligen rätt oanvänd. 0% på samtliga listade versioner. Samma sak med Lynx och Konqueror.

Safari är ju extremt liten webbläsare. Tror knappast inte den syns i någon statistik på minst ett år eller två. Opera/Konquerer är nästan alltid inställd på att maskera sig som MISE 6... Så jag tror dom inte syns på samma sätt. Likaså med Mozilla. Men ändå så har den 14% vilket indikerar högre användande än vad jag hade trott.

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2004-01-03 05:43

Aktivera Debug mode i Safari för att ändra så att den inte identifierar sig som MS IE 6.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Ricky
Aktivera Debug mode i Safari för att ändra så att den inte identifierar sig som MS IE 6.

Öh, va?

  • Medlem
  • International user
  • 2004-01-03 11:57
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ricky
Aktivera Debug mode i Safari för att ändra så att den inte identifierar sig som MS IE 6.

Safari:
navigator.userAgent= Mozilla/5.0 (Macintosh; U; PPC Mac OS X; sv-se) AppleWebKit/106.2 (KHTML, like Gecko) Safari/100.1

Vad menar du?

hursomhelst så tycker jag det är dumt att identifiera sig som en annan browser, och vart har du fått ifrån att största delen av mozilla användera gör det hr Anderton?
Mina erfarenheter säger nog snarare motsatsen.
Hursomhelst så skall man inte hålla på att identifiera sig som en annan browser om man gilller sin browser som man sitter med. Det förvrider ju statestiken något så fruktansvärt.. där är väl ok att göra om en viktig sida är jobbig, så länge man ställer tillbaka det och skickar ett ytterst argt mail till webmaster!

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2004-01-03 12:18

På en del forum - företrädesvis av typen WebWizForums - brukar jag (med Safari i X) bli beskylld för att använda Netscape 6 under NT 4... Hm.

hehe, förmodligen för att dom inte är så himla "wiz" med sina javascripts

Citat:

Skrevs ursprungligen av johan dansk
hursomhelst så tycker jag det är dumt att identifiera sig som en annan browser, och vart har du fått ifrån att största delen av mozilla användera gör det hr Anderton?
Mina erfarenheter säger nog snarare motsatsen.
Hursomhelst så skall man inte hålla på att identifiera sig som en annan browser om man gilller sin browser som man sitter med. Det förvrider ju statestiken något så fruktansvärt.. där är väl ok att göra om en viktig sida är jobbig, så länge man ställer tillbaka det och skickar ett ytterst argt mail till webmaster!

Well, säger bara många gör det p.g.a enkeltheten. Pröva att skicka ett argt mail till Hotmails webbmaster

Men jag håller med dig.

Jag kör däremot alltid med: Mozilla/5.0 (Macintosh; U; PPC Mac OS X Mach-O; en-US; rv:1.7a) Gecko/20031219 Firebird/0.7+

1
Bevaka tråden