Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya iSync & P800 - problem!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-10-10 00:33

Jag har för första gången lyckats synka min P800 med iCal men kan inte synka tillbaka till telefonen efter uppgradering. Jag får följande fel i iSync

Kanal P800 genererade ett internt fel NSInvalidArgumentException (*** -[NSCFDictionary setObject:forKey:]: attempt to insert nil value): kan inte stänga anslutningen till enheten på rätt sätt.

Nån som fattar vad det betyder??

Jag fick samma problem och nu kan jag inte heller synca någonting med min P800. Med PCn fungerar det naturligtvis super som vanligt.

Man blir lite trött ....

Ingen som vet on ett stöd via dockan och sladd till P800an är att vänta? Detta är för buggigt för att stå ut med.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-10 21:09

Här hittar jag förklaringen till "buggen". Jag ändrade till synkning till den senaste månadens händelser och så fungerade allt som det skulle.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2005-07-04 10:50

iSync fortfarande ett elände med P800 !!!

Ursprungligen av Fredrik Tamm:

Här hittar jag förklaringen till "buggen". Jag ändrade till synkning till den senaste månadens händelser och så fungerade allt som det skulle.

Nu har jag provat alla möjliga synchningar med iCal som mer eller mindre fungerat (4 dubbla kopior i iCal och liknande.
Jag hoppades verkligen på nya iSync och Tiger. Men icke....
Den nya modulen "iSync Config som lästes ned i P800 var snyggt men att den sedan stoppar redan vid anslutningen och avslutar programmet, var en STOR besvikelse.

Någon som hittar lösningarna? Det fungerar inte med att begränsa kalender inlägg till en månad eller att bara syncha adresser och ej heller begränsade listor. Det är trots allt anslutningen som avbryter.

Claes Nordholm

MacCollector

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-12-09 16:19

Plockar upp den här gamla tråden eftersom mitt problem är snarlikt det som Fredrik hade. När iSync verkar vara klar med synkroniseringen visas följnade fel:
"Kanal P800 genererade ett internt fel NSCharacterConversionException (Conversion to encoding 30 failed for string "BEGIN:VCARD
VERSION..."): kan inte stänga anslutningen till enheten på rätt sätt."

Någon som har nåt tips?

Senast redigerat 2003-12-09 16:32

jag har problem med att synka via bluetooth där synkningen mellan min PB12 och P800 endast fungerar första gången, sen får inte PB12:an nån kontakt med telefonen mer trots att BT är påslaget på båda enheterna, etc.

Sjukt irriterande.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-01-03 11:48

På min T68i måste man välja det andra alternativet på telefonen när man parar ihop dem. Det första alternativet är typ Koppla och det andra Lägg till, elelr likanande. Dvs kopplingen skall bevaras i framtiden.

Vet dock inte hur det fungerar på P800.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-04 23:04

Satt i några timmar idag och försökte få igång en P800 med en PB17, med samma symptom, dvs man kan para ihop dem i bluetooth men iSync hittar den aldrig, hur mycket man än söker efter enheter, min T39 funkar klockrent.
Panther är operativet om det kan vara boven ?

mvh/ Magnus

Citat:

Skrevs ursprungligen av Joacim Melin
jag har problem med att synka via bluetooth där synkningen mellan min PB12 och P800 endast fungerar första gången, sen får inte PB12:an nån kontakt med telefonen mer trots att BT är påslaget på båda enheterna, etc.

Sjukt irriterande.

  • Medlem
  • 2004-02-26 13:39

MIn hittar telefonen, kan ringa upp från Adessboken samt se inkommande samtal, men inte skicka sms och inte synca! Har senaste versionen av allt..
Funkade bra i förra versionen av iSync..

1
Bevaka tråden