Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

forum.macworld.se nere?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-02 11:00

De senaste dagarna har jag inte kunnat komma in på http://forum.macworld.se. Är det något fel som jag har eller ligger sidan nere? Väldigt ofta kan jag inte heller komma in på Hard Mac Cafe heller.

Tur att 99mac finns också så man inte är utlämnad åt ödet...

Jo Mac Worlds forum ligger nere av okänd anledning, djäkligt dåligt att inte rätta till det.
Någon skrev att de höll på att flytta, och då är det ännu värre att inte ha meddelat sånt i förväg.

På Hard Mac är det inga problem, där är det alltid trevligt:)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-02 12:04

Javisst. Var nyss inne på Hardmac så det går att gå in där nu.

Felet måste ligga i den dator som jag oftat använder när jag surfar.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-02 12:18

Håller med!
Ingen som helst info om vad som händer.

/Heiko

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-01-02 12:23

idg byter väl lokaler, kanske har med det att göra?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-01-02 12:37
Citat:

Skrevs ursprungligen av Pocahontas
Jo Mac Worlds forum ligger nere av okänd anledning, djäkligt dåligt att inte rätta till det.
Någon skrev att de höll på att flytta, och då är det ännu värre att inte ha meddelat sånt i förväg.

På Hard Mac är det inga problem, där är det alltid trevligt:)

Okänd anledning?
De har ju jullov på MacWorld.;)

Forumet är igång igen.
Verkar vara kall sirap i när man vill skriva ett inlägg...

Citat:

Problem Loading Page

Det står det när man nu ska försöka gå in på forum.macworld.se - Kanske bara poca som kan komma in där....

Kan det var så att när de kar "jullov" på macworld stänger dom forumet av säkerhetsskäl så det inte skrivs något som inte kan raderas snabbt..?

Ps. kanske dax att byta server / levis snart....

Det var en gammal tråd du hittat upp!

Men det är nog som tidigare - blir det fel kan ingen starta om servern när det är helg
Den gick ner i fredags kväll och eftersom det är lång helg så får du vänta till det blir vardag igen

Red. Var nog lite glöggtrött Klart att man får vänta tills det blir vardag igenom om det är nere hela helgen. Det jag menade var att det var långhelg och därför får man vänta tills det blir torsdag.

Senast redigerat 2007-12-26 22:41
  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-12-26 18:46

Det är inte seriöst - att ett forum av den digniteten får ligga nere bara för att det är helg (servern rasar förresten alltid på helger) är genant och amatörmässigt. Dom har alltså inte ens en person som kan tänka sig starta om servern hemmifrån - om detta är okunnighet eller lathet vet jag inte. Det är helt uppenbart att IDG skiter i MW och det måste vara pinsamt och trist att bli så styvmoderligt behandlad om man jobbar på MW...och ingen törs ställa krav i IDG's styrelserum så klart. Inte bra för karriären
Smältverk och IT har aldrig helg. Jag lämnar MW-forum nu - enough is enough - jag kör med 99 och utrikiska Mac-sajter istället.
Jag ska titta in varje halvår och se om dom fått "den nya servern" som dom drömt om i ett år nu :-D.

Ja, MacWorlds forum har nog det sämsta engagemang man sett - sämre än på de flesta privata entusiastforum. Riktigt kass programvara som bara delvis är översatt till svenska, nån knäande gammal Pentium3-häck som server och en databasserver som lägger av 38 ggr per dag. Trots att administratören oavbrutet hänvisar till "reglerna" har det inte funnits några såna nedskrivna på evigheter. Jag minns när nån hade hackat forumet och lagt in länkar till nån rysk sex-sajt, gömda under designelement på sidorna...det tog typ ett år innan nån tog bort dessa länkar, trots att man kände till dem.
Pinsamt när det handlar om ett forum som dessutom borde ge goodwill åt tidningen. Men kanske speglar det vad som händer med tidningen också - den består ju mest av pastellfärgade rubriker i stil med "Så fixar du mallarna i Word" numera.

Ursprungligen av Klabbsock:

Ja, MacWorlds forum har nog det sämsta engagemang man sett - sämre än på de flesta privata entusiastforum. Riktigt kass programvara som bara delvis är översatt till svenska, nån knäande gammal Pentium3-häck som server och en databasserver som lägger av 38 ggr per dag. Trots att administratören oavbrutet hänvisar till "reglerna" har det inte funnits några såna nedskrivna på evigheter. Jag minns när nån hade hackat forumet och lagt in länkar till nån rysk sex-sajt, gömda under designelement på sidorna...det tog typ ett år innan nån tog bort dessa länkar, trots att man kände till dem.
Pinsamt när det handlar om ett forum som dessutom borde ge goodwill åt tidningen. Men kanske speglar det vad som händer med tidningen också - den består ju mest av pastellfärgade rubriker i stil med "Så fixar du mallarna i Word" numera.

Hum den gamla pentium häcken är en g5a.
Regler har det alltid funnits för den som letat, nu är dom dock uppfrächade och satta så att man kommer åt dom lätt.

Ja visst blev sidan hackad inte bara en gång utan flera gånger, första gången med en dold länk till en rysk dating sida och sen igen då den förstödes helt och man fick återgå till default forumet.

Där har det stått nu i väntan på att IDG ska dra igång sitt community som utlovats men blivit uppskjutet gång på gång.

Nu vet inte jag hur få gånger du varit på MWs forum men det kan inte varit ofta dom senaste. Månaderna.

Ursprungligen av Carlisle_united:

Hum den gamla pentium häcken är en g5a.
Regler har det alltid funnits för den som letat, nu är dom dock uppfrächade och satta så att man kommer åt dom lätt.

Ja visst blev sidan hackad inte bara en gång utan flera gånger, första gången med en dold länk till en rysk dating sida och sen igen då den förstödes helt och man fick återgå till default forumet.

Där har det stått nu i väntan på att IDG ska dra igång sitt community som utlovats men blivit uppskjutet gång på gång.

Nu vet inte jag hur få gånger du varit på MWs forum men det kan inte varit ofta dom senaste. Månaderna.

Nej, regler har inte funnits att hitta mellan 2004-2007, det vet jag med bestämdhet. Möjligen har de tillkommit den senaste tiden, därom vet jag inget. Pinsamt har det i allafall varit när administratören upprepade gånger har refererat till regler som inte funnits att ta del av.
Och att man tvingat återgå till nån gammal variant när forumet hackas visar väl just hur oseriöst det är? Vilken seriös sajtinnehavare gör inte daglig backup?
Så att driften har varit oseriös behöver vi inte tjafsa om, det framstår med all önskvärd tydlighet. Men jag förnekar inte MacWorld rätten att vara oseriösa, men själv föredrar jag seriösa platser. Och exakt därför hänger jag inte på MW:s forum.

Ursprungligen av Klabbsock:

Nej, regler har inte funnits att hitta mellan 2004-2007, det vet jag med bestämdhet. Möjligen har de tillkommit den senaste tiden, därom vet jag inget. Pinsamt har det i allafall varit när administratören upprepade gånger har refererat till regler som inte funnits att ta del av.
Och att man tvingat återgå till nån gammal variant när forumet hackas visar väl just hur oseriöst det är? Vilken seriös sajtinnehavare gör inte daglig backup?
Så att driften har varit oseriös behöver vi inte tjafsa om, det framstår med all önskvärd tydlighet. Men jag förnekar inte MacWorld rätten att vara oseriösa, men själv föredrar jag seriösa platser. Och exakt därför hänger jag inte på MW:s forum.

Reglerna finns nu, jag blev spärrad i 5veckor för att jag ville ha regler.

Som mjg skriver: it-avdelningar lägger inte av för att det blir helg. Dessutom lägger det varje helg. Det har inte bara skett en gång att det legat nere. MW:s forum tas inte på allvar av varken de som brukar besöka det eller av dom som driver det.

Då har du inte letat efter forum reglerna ordentligt, för dom har alltid funnits.

Och micke_nkgp du blev inte avstängd för att du efterfrågade regler, du blev avstängd för Att du betädde dig som ett svin och förolämpade folk till höger och vänster. Så försök inte att vara så martyrig.

Ursprungligen av Carlisle_united:

Då har du inte letat efter forum reglerna ordentligt, för dom har alltid funnits.

Vi andra kan inte kolla i andreas byrålåda, det kanske du kan...

verkar vara nere igen??!!

  • Medlem
  • 2011-10-16 10:29

Nu igen... har varit nere sen i går kväll...

Senast redigerat 2011-10-16 10:53

Flyttade tråden till rätt forumdel.

/Mod

1
Bevaka tråden