Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur många har en iSight?

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-28 22:59

Jo, jag undrar bara hur många som har en iSight och använder iChat AV?

  • Medlem
  • 2003-12-28 23:07

måste det vara just iSight?

  • Oregistrerad
  • 2003-12-28 23:15
Citat:

Skrevs ursprungligen av Mondo
Jo, jag undrar bara hur många som har en iSight och använder iChat AV?

En här. ISight:en åker på när den behövs, för det är lite bökigt att rigga den varje gång Powerbook:en åker upp på bordet.
På jobbet används den sällan eftersom den #%&¿?#!* Sonicwallen inte kan konfigureras i en handvändning. Lite surt, när man säljer prylen och vill visa.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-29 03:16

Kör iSight på jobbet - mest för att vinka till barnen när jag sitter och jobbar sent...

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2003-12-29 07:50

Tomten var snäll och gav mig en iSight i julklapp. Nu har jag hämtat hem programmet QuickTime Broadcaster att leka med.

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2003-12-29 08:10

Jag har en! Använder den mest som webcam med mjukvaran EvoCam

  • Medlem
  • London
  • 2003-12-29 08:19

Jag har en hemma i Sverige, är i Australien nu men när jag kommer hem, då jäklar ska det chattas...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-29 08:46

Har en som jag använder hemma...

Jag har en som jag fick på WWDC. Använder den med iChat när jag jobbar...

  • Avstängd
  • 2003-12-29 10:24

webkamera känns så "cybersexhjälpmedel" av nån anledning. fan jag vill också ha en

  • Oregistrerad
  • 2003-12-29 12:37

Me gosu, Me have iSight ^ ^

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2003-12-29 12:41
Citat:

Skrevs ursprungligen av iGnu
webkamera känns så "cybersexhjälpmedel" av nån anledning. fan jag vill också ha en

Allt är väl vad man gör det till eller? Sätt en yxa i handen på en galen man! Eller ge den till en snickare som skapar något, rätt verktyg i rätt mans hand! Är lite så jag ser på saker...

  • Medlem
  • 2003-12-29 13:46
Citat:

Skrevs ursprungligen av iGnu
webkamera känns så "cybersexhjälpmedel" av nån anledning. fan jag vill också ha en

...och det är därför du vill ha en??

Jag har en, väldigt praktiskt, jag har sparat många mil med hjälp av den...
Videokonferancer drar mycket mindre bensin än min bil... Med tanke på att alla jag konfererar med ändå har Mac så är iSighten en gåva från den store guden !

God Fortsättning på er !

// Christopher

  • Avstängd
  • 2003-12-29 16:12

och macfolk har dålig humor del 52. jag driver med er... fatta.

  • Medlem
  • Haparanda
  • 2003-12-29 16:53

Går det att konferera med flera samtidigt (både ljud och bild)? Alltså att ha 4-5 pers som alla ser varandra eller krävs det någon extra programvara för att klara detta? Vore ett läckert sätt att ersätta telefonkonferensen.

  • Medlem
  • 2003-12-29 19:31

Jag har en....

Har ingen och är nog mer sugen på en mini webcam från Creative...

</häderi>

  • Medlem
  • 2003-12-30 03:25
Citat:

Skrevs ursprungligen av Andersson
Har ingen och är nog mer sugen på en mini webcam från Creative...

</häderi>

Här hade jag tänkt infoga 15.000 frågetecken, men iddes inte. Två får det bli: ??

(':eek:')(':eek:')

  • Medlem
  • London
  • 2003-12-30 05:18
Citat:

Skrevs ursprungligen av orat
...och det är därför du vill ha en??

Vad ska man annars se den andra personen för? Då kan man ju lika gärna bara använda "Talk"-funktionen... Nej, fram för mer cybersex med iSight. Har ni inte sett reklamen för 3 där en tjej och en kille klär av sig framför sina telefoner under ett videosamtal och där tjejen tillslut bangar och säger "I'll call you tomorrow..."? Sex har ju drivit fram flera andra teknologiska framsteg så det vore nog bara naturligt att även videokonferenser blir vanligare och vanligare när folk behöver ha cybersex.

Tyvärr har jag varken flickvän eller tjejkompisar med iSight så jag får nog hålla mig till att njuta av nyhetens behag med min iSight så länge...

  • Medlem
  • 2003-12-30 13:52

Ska man kanske vänta in en iSuck?

Har en. använder flitigt för att prata med kompisar i Spanien, USA och Tyskland.

  • Medlem
  • 2003-12-30 15:44

Det där blev nästan kul

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-02 11:43

Jag skulle inte ha användning av en iSight eftersom:
1. Min dator har inte FireWire
2. Jag känner ingen annan med webbkamera och absolut inte någon med Mac och webbkamera.

  • Medlem
  • 2004-01-02 14:32

Samma här. Skulle få prata med mig själv. Förresten, när Bell uppfunnit den första telefonen, hur visste han egentligen att den fungerade? Han hade ju rimligtvis bara sig själv att ringa till och där tutade det ju upptaget.

Fick en i julklapp. Ville ha iSight då den skulle vara så jäkla bra.
Är den det eller är det fel på min? Jag har en fördröjning som är ruskigt irriterande, skall det vara så illa, hur är era?

Ruskigt dålig bildkvalitéär det i mörker, har någon något tips?

  • Medlem
  • 2004-01-02 17:09
Citat:

Skrevs ursprungligen av Randall
Fick en i julklapp. Ville ha iSight då den skulle vara så jäkla bra.
Är den det eller är det fel på min? Jag har en fördröjning som är ruskigt irriterande, skall det vara så illa, hur är era?

Ruskigt dålig bildkvalitéär det i mörker, har någon något tips?

Anslutning?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-01-02 17:47

Jag har iSight och det går att prata med PC folket med kameran.
Programmet heter iSPQ.
http://www.macupdate.com/info.php/id/5539
Tråkigt utseende men fungerar.:)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-02 18:34
Citat:

Skrevs ursprungligen av orat
Samma här. Skulle få prata med mig själv. Förresten, när Bell uppfunnit den första telefonen, hur visste han egentligen att den fungerade? Han hade ju rimligtvis bara sig själv att ringa till och där tutade det ju upptaget.

Det där har jag just läst om.
Det första samtalat någonsin i en telefon var Bell som ringde till sin assistent och sa "Come here, I need you!". Så han hade visst två telefoner från början.

  • Medlem
  • 2004-01-02 23:48

Jag tror han bara fuskade och pratade mycket högt,

Bevaka tråden