Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Soldier of Fortune 2

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Har köpt spelet SOF 2 o spelar det på en G5 1,8 Ghz med radeon 9600 o 512 MB ram. Spelet flyter på bra men jag tycker det är så fruktansvärt svårt att träffa o sikta med musen! jag siktar o muspekaren e strax intill fienden, sedan när jag försöker flytta siktet till fienden så hoppar siktet alldeles för mycket, skulle alltså vilja ha ett "mjukare" sikte! Hur är detta möjligt? Kör med en Microsoft Intellimouse köpt på Inet, ingen CD följde med, laddade ner drivrutiner från Microsofts hemsida, men framåt- och bakåtknappen fungerar ej i Safari när jag surfar, någon som har ngra tips?
Andra tips på hur man blir bättre på SOF 2?
Mvh Christian

  • Oregistrerad
  • 2003-11-27 01:04

du har pillat med "sensitivity" i prefsen eller? testa kör "smooth mouse" också, även det finns i prefs. annars vet jag inte..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-11-27 01:42

Vad har du för musmatta? Om du har en optisk mus med ett material som inte ger tillräcklig referens till ögat, så tappar de i precision.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2003-12-21 09:29

MS Nya driver 5.x var ingen hit precis!

Jag fick heller inte fram å bak att fungera i Safari. De tog bort(!) några andra finesser också.. Vet inte om Safariproblemet är globalt, alla verkrar inte drabbade.

Slutade med att jag nedgraderade till 3.1, nu funkar allt som önskat. Behöver du en kopia så maila/messa.

Jag hade en kopia på CD, de som önskade kunde ladda från MS sajt, men så upptäckte väl någon ur sandfolket att många laddade ner en gammal driver å då tog de bort den. Jäkla Mikroskit.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-12-21 11:27

ned me console
/sens
'tryck tab'
skriv: 2
tryck enter
ta bort console

Sof 2 är lätt det bästa spelet baserat på q3 motorn, överlägset.
Om man spelar med RD/osp/FFon/TKkick såklat

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-12-30 22:39

Vad kräver sof 2 för hårdvara?

Jag har en eMac 800 med gforce 2 mx 32mb, slött och hackigt här!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-12-31 02:32
Citat:

Skrevs ursprungligen av hugg
Vad kräver sof 2 för hårdvara?

Jag har en eMac 800 med gforce 2 mx 32mb, slött och hackigt här!

dra ned på grafiken och lär dig lite om din config fil så kan du få det att flyta helt ok, ivf i multiplayer

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-01-01 20:19

I Multi Player kan jag ha grafiken högt inställd och det flyter på fint, men i single player så spelar det ingen roll om jag väljer lägsta ens, hackigt som sjutton. Skumt!

  • Oregistrerad
  • 2004-01-01 22:49

jag har samma problem som dig hugg. men ja spelar bara multi player så jag stör mig inte så mycket

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-01-02 12:01

I väldigt många fall blir jag utslängd från serven av punkbuster:
PG GUID AUTH:UKN

Why?

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2004-01-04 21:44
1
Bevaka tråden