Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tystnaden - REDUX

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • 2004-01-01 16:55

...den är underbar.

Passade på såhär på nya året (Gott nytt btw!) att tysta ner min Sawtooth's nätagg. Bekväm som jag är så använde jag bara ett motstånd gjort av Zalman för deras fläktar (som fö. är ruggigt trevliga, har ett antal i x86-burkar runt om i hemmet).

Tog inte ens ut nätagget ur burken, okey det va lite knöligt men det hade vart bra mycket jobbigare att riva ut hela ATX-kablaget.

Och till min stora lycka så var det en jättefin och liten kontakt som man bara hurlättsomhelst™ kunde använda sig av :]

Så nu är den i princip knäpptyst... vid tillfälle ska jag nog byta fläkten till en blå också, vore lite fint att ha mera lyse lixom

http://beadog.no-ip.com/GIS/index.php?bigimage=G4%2FG4-silent-mod.jpg

Senast redigerat 2004-01-03 18:14

död över blålysen!

Kan hålla med om att nätaggregatet är knöligt som fan om man fortfarende har i alla sladdar (iaf på MDD).

Jag valde att byta ut fläkterna i min, dock så var jag ju inte tillräckligt smart för att komma ihåg att skruva fast dom ordentligt så nu har man trevlig resonans istället..

pallar inte mecka just nu

  • Medlem
  • International user
  • 2004-01-01 20:17

Ett tips för er som byter fläkten i nätaggregatet. Montera den nya fläkten med hjälp av gummibussningar om utrymme finns (gick i min sawtooth minns jag). Detta gäller även för 120mm chassifläkten om möjligt.

Hur mycket minskade du varvtalet hos PSU-fläkten? Du tror inte att nätaggregatet blir för varmt? Tänk på att fläktens funktion även är att evakuera luften ur lådan, som levereras av 120mm fläkten.

  • Avstängd
  • 2004-01-01 20:31

Jag har pillat i nog många nätagg och gjort liknande för att veta när det blir för varmt.

Hur mycket mindre RPM, det vettefaen, en drös. tillräckligt.

jag föredrar såndär dämpande korkmatta.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-01-01 21:34

Ok, du gör som du vill. Neon e faggit i vilket fall.

  • Avstängd
  • 2004-01-03 20:18

Tystnaden - REDUX

1
Bevaka tråden