Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa internetbank när det gäller?

Tråden skapades och har fått 59 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Behövde verkligen få iväg betalningar idag den 29/12. Handelsbankens servrar bara vägrar att fungera, Det värsta är att nä rman ringer bankkontoret för att fråga vad som står på så säger männiksan att "det har inte rapporetrats några problem".
Nu har jag spenderat 2 timmar på att försöka betala. Moorrr...
Vad är era erfarenheter? Har alla banker strulat nu sista dagarna när det behöver fungera?

  • Oregistrerad
  • 2003-12-29 18:08

Har idag betalat mina räkningar via Förenigssparbanken.
Jag har aldrig haft några problem med att betala via denna bank.

Har kört med internetbetalaningar sedan dem körde igång detta för ca 7 år sedan.

Det enda strul som jag har på macen är att åäö inte funkar på internetbanken vilket är ganska tråkigt.
Har iof barat kört med Safari vet inte hur det ser ut med Firebird, Camino eller IE.

/Heiko

FSB inga problem. aftonbladet.se rapporterar om störningar på SHB och Postgirot.

Jag kan inte uttala mig om andra banker, men jag är grymt nöjd med FSB.

  • Medlem
  • 2003-12-29 18:48

FSB har funkat för mig länge.
Ett litet hack när safarin var ny då använde jag Explorer.

  • Medlem
  • 2003-12-29 18:52

FSB (vi är allt lite tjatiga)

SEB mycket bra!

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-29 19:11

SEB gillar jag med!

FSB

FSB fungerar bra med Safari. Svenska tecken är inga problem. Jag gillar inte deras menysystem, men det fungerar rent tekniskt och jag är nöjd.

  • Medlem
  • 2003-12-29 19:54

FSfuckin'B!

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2003-12-29 19:55

NORDEA.SE Kalas!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Christian Åhs
FSB fungerar bra med Safari. Svenska tecken är inga problem. Jag gillar inte deras menysystem, men det fungerar rent tekniskt och jag är nöjd.

FSB, funkar bra! Men jag gillade det gamla menysystemet bättre. Det nya har stundtals "klibbiga" menyer som inte går bort förrän man väljer en ny. Upplever inte ni andra det?

FSB.....Helt klart bästa lösningen!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Svante S
FSB, funkar bra! Men jag gillade det gamla menysystemet bättre. Det nya har stundtals "klibbiga" menyer som inte går bort förrän man väljer en ny. Upplever inte ni andra det?

Jepp, samma problem här (Safari).

  • Oregistrerad
  • 2003-12-29 20:22

Jag har ICA Banken... Funkar oftast bra, några små störningar. Försvann när man loggade ut och in.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-29 20:35
  • Medlem
  • 2003-12-29 20:39
Citat:

Skrevs ursprungligen av Svante S
FSB, funkar bra! Men jag gillade det gamla menysystemet bättre. Det nya har stundtals "klibbiga" menyer som inte går bort förrän man väljer en ny. Upplever inte ni andra det?

jo, det är lite jobbigt, men annars tycker jag det nya menysystemet är mycket bättre.

  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2003-12-29 23:27

Mycket FSB var det ja, och även här. Nöjd är jag också förvisso.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Svante S
FSB, funkar bra! Men jag gillade det gamla menysystemet bättre. Det nya har stundtals "klibbiga" menyer som inte går bort förrän man väljer en ny. Upplever inte ni andra det?

Samma problem här också...
Annars fungerar internetbanken på FSB klockrent, har aldrig haft några problem än så länge!

//fredrik

Citat:

Skrevs ursprungligen av Svante S
FSB, funkar bra! Men jag gillade det gamla menysystemet bättre. Det nya har stundtals "klibbiga" menyer som inte går bort förrän man väljer en ny. Upplever inte ni andra det?

Jag har en liten "workaround"... För att få bort en efterhängsen meny så flytta muspilen långt ner på sidan och vänta någon sekund. *poof* Fråga inte varför det fungerar :rolleyes:

Det är ingen ultimat lösning, men man slipper iaf flippa runt bland olika menyval.

  • Oregistrerad
  • 2003-12-30 11:28

Jag kör nordea och har aldrig haft några problem. Tycker att FSB har en osmidig lösning med betalningar. Eller snarare med överföringar. Att man måste lägga till i registret för att kunna göra en överföring är sjukt. Så har min flickvän till exempel Jonaz i sitt mottagarregister. Det går ju att ta bort, men det är mycket irriterande.

Men det kanske bara är jag som gör enstaka överföringar till andras konton?!

På Nordea fyller man i kontonummer och bank, och väljer sedan om man vill spara i mottagarregistret. Men det är bara en detalj.

Hur som helst så verkar både Nordea och FSB vara stabila.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-30 13:48

Tycker att SHB är usla på Mac, även om det fungerar i Classic. Men som bank är de bäst. (Internetbanken är ju bara en ingång till bankens tjänster.)

  • Oregistrerad
  • 2003-12-30 13:50
Citat:

Skrevs ursprungligen av Christofer
Jag har en liten "workaround"... För att få bort en efterhängsen meny så flytta muspilen långt ner på sidan och vänta någon sekund. *poof* Fråga inte varför det fungerar :rolleyes:

Det är ingen ultimat lösning, men man slipper iaf flippa runt bland olika menyval.

Det ska man berätta för morsan så att jag slipper betala räkningar framöver

Morsan insisterar tyvärr nu med att använda IE eftersom de inte inte blir "klistrade"

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-12-30 13:50

SEB funkar mycket bra.

Ikanobanken är hyfsad, där verkar dom däremot ha lite kapacitetsbrist på själva banken runt årsskifte. Lite annorlunda internetlösning men den funkar. Känns dock inte lika proffsig som SEB.

Jag var nöjd med Postgirot så länge jag använde IE, som rekommenderas. Med Safari fungerar det sämre. Ibland problemfritt men andra gånger (ofta) loggas man plötsligt ut och tvingas försöka igen. Med viss envishet brukar det dock fungera till slut varför jag ännu så länge klarat att hålla nya datorn IE-fri.

Tyvärr har PG även gett upp dos-inloggningen och börjat med skraplotter. Som väl är får man dock fortsätta med dosan så länge den man har håller och inte försvinner.

Vad gäller betalningar i Jul och Nyårstider så behövde jag just lägga in några fakturor som trillat in medan jag varit bortrest ett par dagar. Det meddelades då på förstasidan att man var tvungen att signera betalningarna före 13.00 idag (igår för betalningar till BG etc) för att de skulle hinna gå före årsskiftet, men det verkade lyckligtvis gå bra ändå.

FSB är OK, bortsett från menybuggen i safari.
Jag hatar dosan också.
Annars funkar det bra.

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2003-12-30 14:41
Citat:

Skrevs ursprungligen av Kimpa
Tycker att SHB är usla på Mac, även om det fungerar i Classic. Men som bank är de bäst. (Internetbanken är ju bara en ingång till bankens tjänster.)

Kan bara instämma. När jag skrev till dem och frågade om de utvecklade Maclösningen berättade de mycket stolt att de ska släppa en lösning för OS X i början på nya året. Dock gäller den endast för - hör och häpna - Netscape...!?

Vem använder Netscape?

Nä, om inte mitt Nordeakontor i Sumpan varit så nonschalanta inför det faktum att jag ville bli helkund skulle jag bytt för länge sen.

Gott Slut SHB!!

Bevaka tråden