Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ska det va så jävla svårt?

Tråden skapades och har fått 53 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Har någon annan än jag någonsin försökt att sova med sin iBook/pBook när denna är i vila?

Någon som märkt den lilla jävla lampan som blinkar?

Denna funktion som apple är så stolta över håller på att förstöra mitt sköna levende...

Går det att stänga av den jävla lampan utan att plocka isär den i molekyler och sätta ihop den igen?

MVH

/Kaiser (och inte min olycklige vän vars dator jag tagit i besittning...)

  • Oregistrerad
  • 2003-12-29 20:55

Man stänger av lampa och dator samtidigt…

Men det är ju lördag hela veckan nu för tiden så gå du ut och hitta något varmare att sova med

Prova att blunda när du sover.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-29 21:03

Jag brukar lägga ett mörkt stycke tyg över min lampa.

jag brukar dölja det med min stol.

det suger fett, men såvitt jag vet finns det inget sätt att stänga av det, annat som sagt än att plocka isär burken. Jag lägger en tidning över.

  • Medlem
  • 2003-12-29 21:19

Gaffa!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-29 21:21

Den lilla vita lampan på iBookens framsida är väl inget! Den märker man knappt jämfört med det starka gröna ljus som kommer från datorns nätsladd. Det ljuset är starkt nog att lysa upp en vägg så att man ser den tydligt i mörker. Jag blir tom bländad av den om mina ögon är inställda på mörker! :eek:

Jag brukar också ställa en stol framför iBooken om jag ska ha den i mitt sovrum.

  • Medlem
  • 2003-12-29 21:22

Det här är ett skämt, eller hur?

Om något så är väl den lilla lampan rogivande på ett zen-liknande vis.

Själv är jag ruskigt störd över att stjärnorna lyser och blinkar som ett djävla tivoli om natten. Skärpning rymden!

Ja, det måste vara ett skämt. Ett problem som man borde kunna lösa utan att skriva och fråga.

Prova att tejpa ihop ögonen med gaffatejp. Eller sov med solglasögonen på.

  • Oregistrerad
  • 2003-12-29 21:43
Citat:

Skrevs ursprungligen av Kumimoji
Prova att tejpa ihop ögonen med gaffatejp. Eller sov med solglasögonen på.

Blunda?
Vet inte om det funkar, men det stod något på machack.net om det

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-29 22:04
Citat:

Skrevs ursprungligen av Viktor Eliason
Har någon annan än jag någonsin försökt att sova med sin iBook/pBook när denna är i vila?

Jag är inte lagd åt det hållet...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Wire
Jag är inte lagd åt det hållet...

Nä, för i så fall är det inget bra om den vilar.

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-12-29 22:47

Dra täcket över huvudet.

bli rockstjärna och ta sen aldrig av solglasögonen

  • Avstängd
  • 2003-12-29 23:17

lampan "andas" ju. den är underbar rent ut sagt, numer kan jag inte sova utan den

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-12-29 23:37

Om man jämför med en blinkande Ericssontelefon är PowerBooken underbar. Pulsen är ju tom lugnare och skönare än iMacDVs orange sken.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-30 00:36

Men varför ska den blinka??? Kan den inte lysa svagare eller med en annan färg eller nåt? Det verkar så onödigt...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-12-30 01:04

Om man vänder sidan med lampan på in mot en vägg, bokhylla eller dylikt så får man bara "ekot" av ljuset tillbaka, vilket förvandlar den för mörkerseende ögon bländande upplevelsen till ett harmoniskt sken.

Har själv vaknat framåt småtimmarna av att hela rummet tycks pulsera i vitt ljus, så jag vet vad du talar om.

Dagens I-landsproblem?

/M

Snygga saker Martin.
Jag har mina datasaker i ett annat rum, men när jag försätter hela rasket i vila och släcker ner så är det många lampor som lyser och blinkar, iSuben , USB-hubbar, routern och AirPort-basen med mera.
Riktigt fint juh!

  • Medlem
  • 2003-12-30 02:01

häng allt i granen!

Säg till datorn att den här stan inte är stor nog åt er båda och flytta.

  • Oregistrerad
  • 2003-12-30 02:55

japp jag ogillar också alla störiga dioder. min SE T-68 är värst. Har man på bluetooth så är den som ett helt jäkla disco.

  • Medlem
  • 2003-12-30 03:45

Jag önskar den gamla <blink>-taggen kunde kompletteras med en <macblink>, en skön, sugande pömseblinkning.

Allvarligt, blinket är bland det sexigaste som dataindustrin fått ur sig på flera år.

  • Medlem
  • 2005-03-06 22:23
Ursprungligen av orat:

Allvarligt, blinket är bland det sexigaste som dataindustrin fått ur sig på flera år.

...undrar vad det var som var sexigare för flera år sedan...

Ursprungligen av Baron:

...undrar vad det var som var sexigare för flera år sedan...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-30 16:41

jösses,,,,,,

Med tanke på att jag jobbar rätt så mycket på de vida haven...
Så vet jag att så länge man är i en fyrs vita sektor så är man trygg...
Alltså, så jag tycker det är underbart, jag kan alltid hitta till min iMac det är bara att följa farleden till skrivbordet och så är man säkert i hamn...

Med rätt vind i seglen så...

Bevaka tråden