Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCal, inga veckodagar?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-12-28 02:23

I och med någon uppdatering av iCal försvann veckodagarna från veckovyn och dagsvyn. Självklart idiotiskt, men går det att få tillbaka dem? Eller är det bara mina iCal som har råkat ut för detta?

  • Oregistrerad
  • 2003-12-28 02:36

Inte så hjälpsamt, men jag har samma problem. Ingen lösning, dock...

  • Oregistrerad
  • 2003-12-28 17:00

Står det den 28 december?

I så fall öppna System Inställningnar/Internationell/Format/ och ändra något tills det står Custom istället för svensk. Spara och veckodagarna är tillbaka.

//Rob

  • Oregistrerad
  • 2003-12-28 17:21

Tack för tipset Robo-X!

Funkade jättebra att bara kryssa för inledande nolla i datum så fick jag tillbaka veckodagarna i iCal.

Måste säga att det är just denna typ av snabba hjälp som gör att jag uppskattar användarna av 99mac så mycket!

  • Medlem
  • 2003-12-28 17:27

Tack! Hur fan kom du på det?

Jag fick ändra till dag-månad-år, istället för år-månad dag... Då står det "sö 28 dec" i iCal.

Verkar som att översättningsmotorn behöver göra sin hemläxa när det gäller datumformat.

  • Medlem
  • 2003-12-28 17:28
Citat:

Skrevs ursprungligen av evillordvader
Funkade jättebra att bara kryssa för inledande nolla i datum så fick jag tillbaka veckodagarna i iCal.

Ännu smartare.

  • Medlem
  • 2003-12-28 17:41

Cred ska gå till Bauer för detta såg jag just i "Buggar i Panther"-tråden. Den tråden är lite för allmän och lång för att jag ska känna mig lockad att läsa den.

  • Oregistrerad
  • 2003-12-28 20:10

Jag fick snabb hjälp i buggar i Panther tråden. Du kan förresten byta tillbaka till hur inställningarna var tidigare. Så länge det står custom istället för Sverige så finns veckodagarna där.

//Rob

Lustigt, nu var det i Snow Leopard precis tvärtom men jag hittade svaret genom att pilla på samma inställning åtta år senare!

Tack så mycket!

1
Bevaka tråden