Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dual G5 är årets dator i Finland

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den finska motsvarigheten till Mikrodatorn, tidningen Tietokone valde nyligen Apple PM Dual G5 till årets dator! Detta är synnerligen bra med tanke på att Tietokone är en mycket Pro Wintel inriktad tidning samt även den största IT-tidningen i Finland.

Listan i sin helhet:

Årets dator
- Apple PM Dual G5

Årets Fenomen
- Skräppost

Bästa skärmen!
- Dell Ultrasharp 1703FP

Årets Teknik
- 64-bitars processorer

Årets Program
- Opera för Symbian OS

Årets Mobil!
- Sony Ericsson P900

Årets nätverksprodukt
- SMC 8508T

Årets Bästa skrivare!
- Minolta -QMS Magicolor 2300

Årets tillbehör!
- DVD-Brännare TEAK DV-W50DK

Vi tackar Solitere för tipset

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-25 15:45

Det mest imponerande är väl ändå att en finsk tidning inte utser en Nokia till årets mobil.

Svenska Mikrodatorn kommer förresten i sitt kommande nummer jämföra G5 2x2 med en värstings-PC. Har fått förhandsskvallret att "Macen var ju bra på en del saker". Jag har börjat säga när folk frågar varför jag tycker Mac är bäst att den kanske inte är bäst men att den är trevligast. Det är det ingen som kan argumentera emot.

  • Medlem
  • 2003-12-25 19:08

Finsk sisu gillar vi.. men att P900 blev årets nalle i finlad förvånar ju…

Citat:

Skrevs ursprungligen av István
Det mest imponerande är väl ändå att en finsk tidning inte utser en Nokia till årets mobil.

Svenska Mikrodatorn kommer förresten i sitt kommande nummer jämföra G5 2x2 med en värstings-PC. Har fått förhandsskvallret att "Macen var ju bra på en del saker". Jag har börjat säga när folk frågar varför jag tycker Mac är bäst att den kanske inte är bäst men att den är trevligast. Det är det ingen som kan argumentera emot.

Skulle vara intressant att se det testet! Men jag har en svag föraning att de kommer oavsätt vinkla artikeln negativt för G5:an.

www.Barefeats.com har annars gjort nyligen ett test mellan G5:an och en Dual Opteron maskin. Faktist så loosade G5 maskinen marginellt med ett par sekunder i Photoshop 7 men vann mycket i flera andra tester( förutom som vanligt i spel!).

Macen är som bekant mycket mer än bara hårdvaran. Men om själva burken är grymt snabb är det bara grädde på moset.

  • Oregistrerad
  • 2003-12-27 14:09
Citat:

Skrevs ursprungligen av nixon
Finsk sisu gillar vi.. men att P900 blev årets nalle i finlad förvånar ju…

Nja ericsson har väl alltid varit "fint" i vårt grannland i öster.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Patrick
Nja ericsson har väl alltid varit "fint" i vårt grannland i öster.

Njaa.... det har väl varit ett par kalla år för SE i Finland. Men jag tror att nuvarande modeller har gått mycket bra... Sen har jag hört att SE har haft svårt att leverera mobiler i tillräcklig mängd till återförsäljarna i landet...

  • Medlem
  • 2003-12-27 22:55
Citat:

Skrevs ursprungligen av Solitere
Njaa.... det har väl varit ett par kalla år för SE i Finland. Men jag tror att nuvarande modeller har gått mycket bra... Sen har jag hört att SE har haft svårt att leverera mobiler i tillräcklig mängd till återförsäljarna i landet...

dom kan ju inte ens leverera till dom svenska återförsäljarna

  • Medlem
  • 2003-12-28 18:37
Citat:

Skrevs ursprungligen av nixon
dom kan ju inte ens leverera till dom svenska återförsäljarna

Nä, precis! Var f-n är Z 200:an??? Den skulle va i butik i december sade man i november. Nu blev det en Nokia till min sambo i julklapp i stället.

  • Medlem
  • 2003-12-28 18:38
Citat:

Skrevs ursprungligen av Giggs
Nä, precis! Var f-n är Z 200:an??? Den skulle va i butik i december sade man i november. Nu blev det en Nokia till min sambo i julklapp i stället.

Apropå Tietokones artikel.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Giggs
Apropå Tietokones artikel.

Jag kan tillägga att orsakerna som gjorde att Tietokone valde G5:an till årets dator var bla. att maskinen i fråga utmärkte sig med att använda 64-bitars teknik och det senaste i busteknik och anslutningsteknik, samt det mesta man kunde önska sig fanns som standardutrustning på G5.
Dessutom berömde tietokone G5:ans tekniska uppbyggnad som service och ljudnivå och fläktlösningen.
Det nämdes även kort att prestandan var mycket imponerande och att ett "jättekliv" i tekniskinnovation hade gjorts för plattformen.

Kort tillbakablick!
Då jag tänker efter så tror jag att Tietokone faktist valde ifjol (2002) Jaguar 10.2 som bästa mjukvara! Bra även det!

1
Bevaka tråden