Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Microsoft's catch 22

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En liten artikel som i sin oskuldsfullhet förmodligen sammanfattar rommarikets (eh, Microsofts) framtida fall.

Året som gått har tydligen varit det värsta någonsin för MS, vad gäller säkerhet- och virusproblem. Ja, vad vet jag. Jag har inte fått något virus och spam har skyddet i Mail.app lagt i skräp-påsen.

Tröttnar inte folk snart? Hur länge orkar företagen med MS attityd att lägga över ansvaret på användaren?

Det som är tråkigast med hela deras soppa är att den tycks inte påverka någonting. Folk muttrar och är sura men de fortsätter köpa PC.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-12-27 01:36

De största problemen med att Windows sprider virus är:

1) Folk använder inte Windows Update funktionen och för att laga eventuella säkerhetshål.

2) Hur många gånger har man inte sagt till folk - "öppna inte filer som folk skickar till dig i mail", vad gör folk? Jo så fort de får ett mail så börjar det klia i pekfingret och rätt vad det är så har de dubbelklickat på den bifogade filen och datorn är smittad. Hade de använt Windows Update och uppdaterat sin Outlook Express så hade funktionen att dubbelklicka på en bifogad fil varit avstängd sedan 1-2 år tillbaka.

Jag använder Windows varje dag på jobbet och har fortfarande aldrig haft virus i min egen dator.

  • Medlem
  • 2003-12-27 22:25
Citat:

Skrevs ursprungligen av molia
De största problemen med att Windows sprider virus är:

Jag använder Windows varje dag på jobbet och har fortfarande aldrig haft virus i min egen dator.

jag har aldrig heller haft nått virus och jag klickar på filer hela dagarna... men så kör jag inte windows heller…

Inte att förglömma.... problemet med modemkapningar!!
På det lilla företag där jag jobbar så har 2 av 24 råkat ut för att deras modem blivit kapat. Resultatet för en av dem blev en räkning på 3*295 kronor.
När han bestred räkningen så höjdes priset till 3*1500 kronor. Den första räkningen var det visst rabatt på!
Visst, det här är skumraskföretag som lurar folk, men.... Att Windows över huvudtaget tillåter att nummret som rings upp ändras utan användarens vetskap, det är så otroligt dåligt!

1
Bevaka tråden