Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

t610 hänger sig

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-12-26 01:05

Min flickvän fick en Ericsson t610 i julklapp. Fin och röd, men den hänger sig hela tiden, startar om och säger "insert SIM".

Den är operatörslåst till Vodaphone, tror jag, kan det påverka? Simkortet är gammalt, men givetvis Vodaphone.

Den hänger sig ovillkorligen efter några minuters användande. Har någon en idé om hur man kan lösa problemet? Jag vill gärna veta vad problemet kan vara innan man börjar diskutera med en okunnig säljare.

Kan bero på gammal och buggig mjukvara. Lösningen brukar vara att uppgradera mjukvaran. Skit i att kontakta säljaren. Gå direkt till en auktoriserad Sony Ericsson Service Point. De är kunniga och fixar problemet åt dig. De byter ut telefonen om det så behövs. Du hittar service-enheterna på SEs webbplats.

/M

  • Oregistrerad
  • 2003-12-26 01:39

Kan vara fel på simkortet också. En kompis till mig hade ett gammalt europolitankort som inte funkade i hans telefon. Han ringde kundtjänst och de skickade en ny. Sedan dess har det funkat utan problem.

  • Medlem
  • 2003-12-26 01:50

Tack för snabba svar!

Jag kollade Firmware, och vad jag förstår så är det faktiskt den senaste som sitter i.

Jag lutar åt att det är SIM-kortet som behöver bytas. Det har hängt med sedan Europolitan-tiden. Vi får ringa och höra efter helt enkelt. Tack!

1
Bevaka tråden