Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mini-iPod 2 GB i januari?

Tråden skapades och har fått 73 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Page 2 på MacRumors rapporterar om ett rykte som gör gällande att Apple visat upp en minivariant av iPod för utvalda personer. Denna mini-iPod ska lanseras i januari 2004 på MacWorld Expo och komma i flera olika färger. Lagringsutrymmet ska vara 2 GB.

Ryktet är ett sidan 2-rykte och ska inte tas alltför seriöst. Men det finns ändå flera saker som pekar på detta (se artikeln som är länkad), Apple vill gärna göra en billig iPod, Toshiba ska komma ut med en 1" hårddisk, mm.

Personligen *hoppas* jag det är sant i alla fall, skulle vara helfräckt!

Bara att hoppas på ett utbytbart batteri nu då...

  • Oregistrerad
  • 2003-12-15 17:22

Det vore verkligen maffe

[Fast man kan ju undra om 2GB HDbaserat är något när man borde kunna göra "static ram" -baserat i dom storlekarna…]

Jo, det är en berättigad fråga. Men kanske är det billigare med HD?

Om den kommer så får man hoppas på samma funktionalitet som vanliga iPod, dvs att den går att använda som lagringsutrymme för dokument och bilder från digitalkamera. 2 Gb kanske är så lite att de skippar det, men personligen skulle jag i alla fall uppskatta det.

Jag tror på idén bara för att den är så trevlig.:)

Känns som om ipod behöver finnas i fler storlekar. Men jag skulle nog lita på att Apple tar betalt för att krympa storleken.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-16 08:35

En 2 gigs iPod kanske man till och med skulle ha råd att köpa.

Det kommer förmodligen bli en liten ipod ala creatives små hårddiskspelare. Den kommer med all säkerhet vara dyr..

Äntligen!

Med bara två gig får den knappast kosta mer än 2500:-, annars konkurrerar den direkt med nuvarande iPod.

Citat:

Skrevs ursprungligen av David Molarin
Med bara två gig får den knappast kosta mer än 2500:-, annars konkurrerar den direkt med nuvarande iPod.

Nja, det är väl frågan om. Creatives och iRivers "små" hårddiskspelare kostar ungefär som en iPod. För kunden så är det ett avgörande om man vill prioritera fysisk storlek eller lagringsutrymme.

Jag har länge funderat på att det vore coolt med en miniPod. En pyttesak med grym battertid och line-in, fjärr med display t ex. Sån skulle jag vilja ha i a f.

För mig räcker 2 G bra. Jag vill inte bära omkring på ALL min musik. Men när det gäller batteritiden.. ipod är ju inget kärnkraftverk precis

  • Medlem
  • 2003-12-16 18:32

Görgött då kan pöjken få en )
Själv vill jag en promodell med färgskärm och intregerad compactflashläsare.
Det finns nog utrymme för olika modeller och användning precis som datorerna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-16 22:48

Det är väl nästan ett måste att ha en budget spelare om dom ska kunna erövra världen med ITMS...
Jag tänker först Å främst på MAC folket som inte vill köpa en billig MP3 spelar från andra sidan..

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2003-12-22 23:00

En liten med mic o inspelningsfunktion. (Diktafon heter det vist). Det skulle vara godis för mig i alla fall.

  • Medlem
  • Lund
  • 2003-12-23 00:00

Nu verkar alla ryktessiter skriva om lill-iPods. Kan man tro annat än att det ligger något i det då?

Kul, då kanske det ändå finns substans bakom ryktet!

  • Medlem
  • 2003-12-23 07:55

Varför släpper dom julklapparna efter jul ...

Citat:

Skrevs ursprungligen av maco
Varför släpper dom julklapparna efter jul ...

Så att Mamma och Pappa ska köpa den dyrare varianten. Och de stackare som inte fick någon och blir avundsjuk på sina kompisar i skolan kan sedan köpa en billigare genom att övertala Mamma och Pappa att dra några kronor på veckopengen resten av livet...

Smet.

Ja eller så är det för att ha nåt att visa upp på MW Expo för annars blir alla nyhetshungriga macanvändare sååå besvikna.

Med tanke på att det finns USB-minnen med 2GB får man väl hoppas att de inte använder någon hårddisk... Vore ju puckat med tanke på prisskillnaden och stöttåligheten.
Frågan är om det i så fall blir USB2 eller FW.

Den borde framför allt vara billig. Det enda "minuset" i reviews av iPods brukar vara priset. iPod verkar fortsätta vara en riktig superframgång för Apple. Av någon anledning känns det här ryktet väldigt trovärdigt.

Ciryon

  • Medlem
  • 2003-12-23 15:56

dollar 7,50

100dollar = 750kr + 25% moms = ca940skr inklusive moms. Troligvis rundas det uppåt till 999skr inklusive moms.
Detta för 2gb modellen.
Det är ju inte svindyrt, dock inte tokbilligt heller.

  • Medlem
  • 2003-12-23 17:18
Citat:

Skrevs ursprungligen av Chaosstar
Det är ju inte svindyrt, dock inte tokbilligt heller.

Det är ju inte Mark eller United.... eller ?;)

Designa den gärna med utbytbart batteri, Apple (om det nu ligger någon sanning i rykterna).

Citat:

Skrevs ursprungligen av Chaosstar
dollar 7,50

100dollar = 750kr + 25% moms = ca940skr inklusive moms. Troligvis rundas det uppåt till 999skr inklusive moms.
Detta för 2gb modellen.
Det är ju inte svindyrt, dock inte tokbilligt heller.

Köpte min 64MB MP3-spelare för 3000 kr tror jag det var någon gång 99 / 00. Tiden går.. Jag tycker 1000 kr låter billigt för 2GB.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Chaosstar
dollar 7,50

100dollar = 750kr + 25% moms = ca940skr inklusive moms. Troligvis rundas det uppåt till 999skr inklusive moms.
Detta för 2gb modellen.
Det är ju inte svindyrt, dock inte tokbilligt heller.

Det där är nog en väldigt optimistisk uträkning, det finns väl ungefär en miljon trådar om hur Apple inte anpassar svenska priser efter den låga dollarkursen. Plus att man antagligen ska lägga på tull och lite annat.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Det där är nog en väldigt optimistisk uträkning, det finns väl ungefär en miljon trådar om hur Apple inte anpassar svenska priser efter den låga dollarkursen. Plus att man antagligen ska lägga på tull och lite annat.

Ja är medvten om det, fast dollarn ligge rju egentligen i 7,3 inte 7,5 samt att jag rundade uppåt en del hela tiden.

Hur som helst så har du säkert rätt.
Dock svårt att diskutera om den är prisvärd innan man ser den.

(fuck-shit, vi vet ju inte ens om den kommer)

Bevaka tråden