Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alla 17Tum PowerBooks ägare!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Japp

Jag undrar vad ni anänder era köra powerbook's till samt om ni kan länka upp ett par bilder på ert dator rum där er 17 tumare är i centrum!

Använder ni era powerbook's som primär dator eller secundär ?

Jag använder min 17-tummare som enda dator. Funkar prima! Jag använder den till skrivande, kodande, bildredigering, filmtittande, surfande, musik osv... I princip allt förutom filmredigering och spel. Det är helt klart den bästa bärbara datorn som jag har haft i min ägo. Ngn bild kan jag inte ta just nu... Men jag svara gärna på frågor om det är något mer specifikt du undrar över.

/M

Powerbook 17 är grym - det skulle bara vara högre upplösning på skärmen så att man slipper köra extern skärm (jag vill ha MÅNGA pixlar att leka med!)

Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Powerbook 17 är grym - det skulle bara vara högre upplösning på skärmen så att man slipper köra extern skärm (jag vill ha MÅNGA pixlar att leka med!)

säg inte så till oss med PB 12" och bara 1024*768

Jag vet inte vad det beror på faktiskt. Antingen så ser jag dåligt, eller så har jag klaustrofobiska drag. Jag får nästan panik när jag kör låg upplösning på en dator.

På jobbet har jag min 17" och en Cinema HD 23" brevid varandra, det är ganska ok faktiskt.

Den stora frågan är för min del om man köper en 17 PowerBook är hur lång livslängd den har, typ om 2 – 3 år med dagens dator utveckling och program kommer den att orka med eller ?

Tanken är att man ska ha maskinen i minst 2 – 3 år men frågan är om den kommer att orka med att köra Mac Os om 2 eller 3 år med alla de program (Hem Video) som finns då!
Sedan syftar jag också på G4 processorn m.m.

Vad använder ni era 17Tum datorer till?

1
Bevaka tråden