Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

min PB12 mår inte bra:(

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Har lite problem med nya PB12tummaren. Får Kernelpanics med jämna mellanrum, och det inträffar när jag kör på batteridrift. Har försökt nollställa batteriets parametrar (shift+alt+ctrl+power) men det verkar inte hjälpa. Har även kollat datorn med det medföljande hårdvarutest programmet, men den hittar inga fel. Trodde det först var ramminnet som var dåligt, men då borde den säga det tycker man.

Någon som vet vad det kan vara för problem?

Har du provat plocka ut o köra utan extraminne?

Nej, det har jag inte. Dels för att jag inte vill mecka för mycket där, garantin ryker ju då om nått pajar. Och dels för jag inte tror att det är det som är felet, den hittar ju inga fel på minnena och det inträffar ju bara när jag kör på batteriet. Tänkte om det var nått vanligt fel som inträffar på dåliga batterier.

  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2003-12-21 22:24

När jag läst lite här på forumet om att testa minnen, så har jag förstått att det tar en hiskelig tid att testa grundligt. Det är mycket vanligt att fel inte visar sig vid första anblicken. Och eftersom PB:n tycks vara rätt känslig när det gäller defekta minnen så ska man nog inte utesluta minnesproblem trots allt.

  • Oregistrerad
  • 2003-12-21 22:42

Det är inte så att du har någon extrautrustning kopplad via USB som orsakar KP när din dator går i vila? Om du till exempel har en eftermonterad superdrive eller ett USB-minne mm...

Har du köpt extra minne till din PB? Vad är det för minne?

Apple har haft problem med iBook batterierna. Eftersom iBook och PB12 är snarlika konstruktioner så kan det inte uteslutas. Ring Apple så skickar dom ett nytt batteri till dig med returpost. (Förutsatt att datorn inte är äldre än tre månader). Jag har själv sett en ibook med batteriproblem, men den fick resa bort en sväng till Holland (har jag för mig) för att bli kurerad.

Näe, inga skumma USB grejor inkopplade. Kör med en Apple Bluetoothmus och airport, det är allt typ.

Minnet vet jag inte vad är för märke. Dom på Inlife var ju så jäkla måna om att få sätta in minnet så inte jag skulle sabba det, det tog dom också dyra pengar för att göra.

Har haft ramminnes problem på andra macar, och det här påminner ju om det, kernelpannics lite då å då.

1
Bevaka tråden