Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skendöd PowerBook G3

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag sitter här med en PowerBook G3 som plötsligt slutat fungera. Jag har satt i Norton CDn, försöker starta med shift+fn+ctr, men den går inte igång. Batteriet indikerar att det är fulladdat och jag har provat även med nätsladd i. I detta fantastiska forum brukar det alltid finnas någon som har en smart lösning. Är det så även denna gång?

  • Medlem
  • Lund
  • 2003-12-21 11:53

Med den knapphändiga informationen är det lite svårt att gissa vad det kan vara. Är den helt död (startar inte alls) eller vill den bara inte boota?

Om den är helt död är mitt tips backup-batteriet. Som vanligt är man sällan ensam med ett problem. Kolla lite i denna tråd, eller prova att söka i forumet.

Den startar inte alls. När jag trycker ned shift+fn+ctr och på knappen blinkar den gröna lampan till. Om jag släpper någon av dessa tangener lägger den av helt. Om jag snabbt trycker ned på knappen en gång till startar något som låter i övre vänstra hörnet av tangentbordet. Men sedan händer inget mer.

  • Medlem
  • Lund
  • 2003-12-21 22:43

Om du har tillgång till en likadan modell kan du ju prova med att låna backup-batteriet från den och se om det hjälper.

  • Oregistrerad
  • 2003-12-21 22:49

Testa att ta ut alla strömkällor, dvs batteri och strömsladden och tryck sedan in den lilla triangelknappen på baksiden i ungefär 1 sekund, varken mer eller mindre. Då nollställer du PMU:n som bla talar om datorn att den kan starta i vanligt ordning.
Om det inte finns någon "triangelknapp" på din modell, kanske det finns en motsvarighet till en "reset". Det viktiga är att maskinen är strömlös när du gör det.

1
Bevaka tråden